To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Miś pokazał pazurki

Krzyzak - 14-06-2006, 10:38

są błędy typu stored i active - niektóre active przechodzą w stored i są w pamięci aż do resetu, niektóre po ustalonym cyklu niewystępowania są z niej kasowane przez samo ECU
nie wiem, które należą do jakiej kategorii

a kondziory zmieniliście? może samo ecu pada i zaczyna błyskać?

Anonymous - 14-06-2006, 15:23

gregorbu napisał/a:
TAGi napisał/a:
albo moze ktoś wie gdzie i za ile mozna dostać
W sklepie motoryzacyjnym. Cena 1,00-1,50 PLN/szt.


dostałem 60 gr sztuka :D


Krzyzak napisał/a:
a kondziory zmieniliście? może samo ecu pada i zaczyna błyskać?


eee jeszcze nie :roll:

nie ma kto sie za to zabrać :(

zamówiłem mocowania górne mocowania amorków w Auto-Arsie 142 zł od sztuki :x , ale jak mus to mus, w tym sklepe na necie skasowali by tyle samo bo doliczają sobie jeszcze 26 zł przesyłki.

odbiór mocowań w piątek, moze uda sie nam je też w piątek zamocować :D



co do tych błędów moze nie jasno sie wyraziłem a więc jeszcze raz :D

podłączyłem diodę do złącza diagnostycznego tak jak Krzyżak przykazał :P

zapodało mi |.... - czyli błąd 14 błąd przepustnicy.

od samego początki jak wzieliśmy autko to CE wogóle sie nie paliło, dlatego jak już byłem w aucie i grzebałem sobie w nim to pomyślałem ze podmienię zarówki i wziełem zaróweczke z Open Doors i włożyłem w miejsce CE, złożyłem wskaźniki, przekręcam kluczyk w stacyjce i CE zapaliło sie i po chwili zgasło czyli niby kontrola czujników wyszła poprawnie ? spróbowałem jeszcze raz cofam kluczyk przekręcam, ten sam rezultat. domniemam iż kontrola czujników wyszła poprawnie ponieważ tak samo CE gasło w lancerku :)

Krzyżak czyli błąd wykryty na złączu diagnostycznym moze być jakimś starym błędem który po prostu nie został skasowany tak ?

ale jeżeli to stary bład to dlaczego autko ma objawy które wskazują na chory czujnik przepustnicy ? czyli falujące obroty + konieczność dodawania gazu przy rozruchu ?

jeżeli występują takie objawy to czy przypadkiem CE nie powinno palić sie stale tzn nie gasnąć ?

Krzyzak - 14-06-2006, 15:39

macie ściągacz do sprężyn? - bo przedniego mc phersona ciężko bez nich zmontować
Anonymous - 14-06-2006, 15:45

Krzyzak napisał/a:
macie ściągacz do sprężyn? - bo przedniego mc phersona ciężko bez nich zmontować


znajomy z którym będziemy to robić coś tan mówił ze ma, i mówił zebyśmy nie robili tego sami bo nam zęby powybija :D

[ Dodano: 14-06-2006, 19:10 ]
mam odpowiedź na swoje pytania dotyczące CE :D

wymieniłem dziś żaróweczki i CE zapaliło sie i zgasło tak jak powinno być, ale odpalaniu silnika i po około 30 sekundach pracy CE zapala sie znów i świeci cały czas :cry: , czyli pewnie wykrywa błąd 14 który podawała dioda w trakcie testu.... no to terez musze kupić coś do czyszczenia przepustnicy i wyregulować wolne obroty i zobaczymy co sie bedzie działo :)

Maciek - 14-06-2006, 21:31

Mozemy sie na wspólne czyszczenie umówić środek już kupiłem tak jak pisałem wczesniej taki jak na fotce Krzyzak, 'a albo moge Wam pożyczyć bo jest tego cała pucha :) sie w spraju znaczy :)
Rafal_Szczecin - 14-06-2006, 21:54

Maciek a tez masz do wyczyszczenia przepustnice ? jezeli tak to chyba trzeba powaznie pomyslec o tym wspolnym czyszczeniu tej przepustnicy(w colcie i galancie), wkoncu co dwie( a nawet trzy ) glowy to nie jedna :mrgreen: moze sobie poradzimy, a pozniej musowa regulacja wolnych obrotow :twisted:
Maciek - 14-06-2006, 22:01

No tego sie obawiam, no i u mnie dochodzi odklejanie i przyklejanie (uszczelnianie) zwężki przed przepustnicą :(
josie - 14-06-2006, 23:51

Maciek napisał/a:
No tego sie obawiam, no i u mnie dochodzi odklejanie i przyklejanie (uszczelnianie) zwężki przed przepustnicą :(


Zwykły silikon i pistolet i do roboty:) tylko palcem naokoło przejechać, szmatką zczyścić gdzie się pobrudzi i tyle. Nawet w sumie pistoletu nie trzeba bo da radę z tyby czymś silikon wypchać.
Nie ma wymówek - czyścić i regulować :twisted:

Rafal_Szczecin - 15-06-2006, 00:02

Josie ale szczerze powiedziawszy Maciek chyba tak jak i my boimy sie do tego zabrac, co by nie popsuc ...

teoretycznie niby trudne to nie jest ... ciekaw jestem jak wyjdzie to w praktyce, no ale nie ma tu co sie zastanawiac, Maciek na zlocie chyba ugadamy sie na jakiś terminek i zabierzemy sie za te przepustnice i wolne obroty, co Ty na to?.

Anonymous - 15-06-2006, 07:36

Nic nie popsujecie, bo nie ma specjalnie czego. Patrzcie tylko uwaznie jak bedziecie sciagac, zeby tak samo zalozyc wszystko i koniec. Maciek w Twoim przypadku bym sie naprawde zastanowil nad ta calonocna nafta, recznie nie dojdziesz w kazda szczeline, a nafta spenetruje i rozpusci ladnie wszystko i nic nie uszkodzi. Rano tylko przetrzec gdzie sie da, wyplukac w czystej albo jeszcze tym srodkiem potraktowac dla pewnosci i wsio. Ja caly silnik w srodku plukalem nafta i jezdzi do dzis. Aha Maciek jakiej zwezki? Mowisz o mixerze? Staraj sie go tylko nie obrocic przy zakladaniu, zeby komp nie wariowal i bedzie ok. Jesli sie jednak boisz to sie zgadamy i chetnie podjade Ci pomoc z tym.
Pozdr.

Krzyzak - 15-06-2006, 11:44

No powiem Wam, że dobrze jest zdjąć rozpustnicę do czyszczenia. Ostatnio w końcu się do tego przymusiłem i tak zrobiłem i była różnica - obroty znów podskoczyły, mimo że już wcześniej była solidnie czyszczona z zewnątrz.
Nie trzeba nawet spuszczać płynu i odpinać przewodów od chłodzenia i podciśnień - wystarczy odkręcić przepustnicę oraz tą blaszkę mocującą przewód od purge valve i można ładnie czyścić.

josie - 15-06-2006, 13:51

Krzyzak napisał/a:
Nie trzeba nawet spuszczać płynu i odpinać przewodów od chłodzenia


Ja zawsze zdejmowałem przepustnicę do czyszczenia, odpinając przewody od chłodzenia nie trzeba spuszczać płynu - to najwyższy punkt w obiegu i wyleci najwyżej kilka kropel.

Rafal_Szczecin - 15-06-2006, 15:57

chlopaki mam pytanie, czy silnik 1,5 12v pasuje bez zmiany osprzetu do tego colta co teraz mam(1,5 8v) ?
chodzi mi o wszelkie wiazki, komputer skrzynie itp ?
(bo z tego co patrze na allegro, to trudno wychaczyc 8v w miare dobrym stanie wizualnym - jak nie cale obzygane olejem to masakryczna rdza na pokrwie zaworow - jak by auto bylo zalane )

josie - 15-06-2006, 16:32

Z tego co wiem, komputer i wiązka są inne, aparat zapłonowy jest z drugiej strony silnika i ma wbudowaną cewkę, w 8V cewka jest na zewnątrz. Skrzynia raczej na 100% ta sama.
A ten silnik Wasz już na bank kaput? Mierzyliście sprężanie?

Rafal_Szczecin - 15-06-2006, 16:48

nie jeszcze nie mierzylismy sprezania, ale przed wyjazdem do Szczecina na bagnecie bylo MIN po dzisiejszym sprawdzeniu, na bagnecie nic juz nie zostalo :cry:
kupilismy litr minerala, narazie dolejemy, ale chyba w niedalekiej przyszlosci trzeba myslec o kupnie nowego silnika, bo remont napewno bedzie drozszy niz te 500 zł (cena za silnik)
kurcze a wszystko przez zaniedbania wlascicieli, jak myslicie jaki jest realny przebieg tego auta , skoro tak wciaga olej , moze pokaze foto srodka, z fotelami .


wydaje mi sie ze auto ma ok 300 tys (na liczniku nie cale 200 ) w realu fotele wygladaja troszke gorzej .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group