To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Przeglad przy 180kkm

voy - 06-09-2009, 23:44

Zaraz, jaka wymiana rozrządu? Podobno tylko kontrola napinaczy, chociaz pewnie jak w ASO rozbiorą, żeby sprawdzić to na pewno się okaże, że trzeba wymieniać :)
Taką wymianę płynów jak spuszczenie starego oleju i nalanie nowego można właściwie zrobić samemu, w końcu to żadna filozofia, a ja chciałbym, żeby ktoś to zrobił dobrze, a przede wszystkim, żeby zrobił, a nie powiedział, że zostało zrobione, a w jakość usług w ASO niestety nie do końca ufam, chociaż to powinno być najpewniejsze miejsce.

Możecie podać ile i jakie oleje powinny iść? Silnik to nie problem, ale skrzynia, mosty itd. Może faktycznie warto od razu wymienić chłodniczy i hamulcowy, no i wszystkie filtry, czyli oleju, paliwa, powietrza, kabinowy, coś jeszcze?

Gene - 07-09-2009, 07:19

voy napisał/a:
Możecie podać ile i jakie oleje powinny iść?
mozecie... 3 post
voy - 08-10-2009, 11:41

Napisałem maila do serwisu w Niemczech, gdzie był serwisowany samochód do 150 000 km i panowie byli tak mili, że przysłali mi całą historię serwisów i napraw. Wynika z niej, że przy 123000 km, wymieniony został napinacz łańcucha rozrządu (Autom.-Spanner der Motorsteuerkette). Więc pewnie nie ma potrzeby teraz tam zaglądać?
SoffCar - 11-10-2009, 01:12

voy napisał/a:
Napisałem maila do serwisu w Niemczech, gdzie był serwisowany samochód do 150 000 km i panowie byli tak mili, że przysłali mi całą historię serwisów i napraw. Wynika z niej, że przy 123000 km, wymieniony został napinacz łańcucha rozrządu (Autom.-Spanner der Motorsteuerkette). Więc pewnie nie ma potrzeby teraz tam zaglądać?


cześć!
1. jak będziesz wymieniał oleje to z pewnością warto zajrzeć do rozrządu (zobaczyć ślizgi i czy ten napinacz trzyma), będziesz wiedział, co masz, fachowcy zrobią to w chwilę. No chyba, że wierzysz bezgranicznie w Niemiaszków przysłowiową solidność.. ja bym sprawdził.
2. wszystko można zrobić samemu, ale czy się opłaca.. olej w skrzyni trzeba wymieniać 'dynamicznie" czyli przepłukując stary nowym, sporo wychodzi, pewnie kupisz taki olej (w detalu) tylko czy to warto ? jak mechanikujesz - może tak, sam nie wiem ... sam olej jest drogi.
3. filtry wszystkie wymień, to trwa chwilę, a masz czysty olej, powietrze do silnika i do kabiny. też szkoda się zastanawiać.
4. filtr paliwa to ważna sprawa - wymień u fachowców albo dowiedz się dobrze jak to zrobić, bo jest wrażliwy na brak ropy (przechowywanie), a i pompa bardzo wrażliwa i droga jak cholera ... ja bym nie eksperymentował z tym tematem
5. płyn chłodniczy to nie wiem, czy trzeba, zima idzie :mrgreen:
6. hamulcowy - serwis pisze, że powinno się wymienić, hamulce nie żarty, może ktoś mądrzejszy napisze, czy rzeczywiście trzeba...
7. mosty ..hm.. przekładnie serwis też poleca, ale ja bym zdał się na P. Zbyszka czy kogoś podobnego, bo serwis swoje musi zarobić, a Pan Zbyszek prawdę Ci powie, bo i tak ma roboty po pachy i Cię naciągać nie musi.
Niestety do P. Zbyszka masz daleko, ale w Warszawie są ze 2 polecane na tym forum warsztaty:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
a gdzie bliżej Ciebie, to nie wiem...
Powodzenia
P.S. (jak rozrząd dobry to w 1500 - 2000 się zmieścisz i jeszcze sobie magdonalna zjesz w tej kasie na wyjeździe z Warszawy :mrgreen: ) żartuję oczywiście.. jak namierzysz ten warsztat to podadzą Ci koszty
S.

[ Dodano: 11-10-2009, 01:39 ]
Gene napisał/a:
Na stronie Mitcaru jest taki przegladowy kalkulator. Mozna oblukac. Jak jest "zaporowo" to sprawdz na forum regionalnym jaki warsztat koledzy polecaja. Ostatecznie zapytaj ZbyszkaM2. Moze warto sie na Kaszuby przejechac.


Pana Zbyszka cenię, polecam, Szacunek !!.. ale gdzie z Lublina się tam opłaci jechać ?
Mitsu pali w trasie min z 10 L/ 100 km x odległość w tę i spowrotem... + zjeść i przespać się trzeba... i ze 3 dni wolnego z roboty wyjąć.. a do Warszawki z Lublina droga nienajgorsza :D

voy - 19-10-2009, 10:00

No własnie z tymi fachowcami troche problem, zrobilem przeglad tam gdzie robilem wszystkie swoje samochody od lat, nigdy nie mialem zastrzezen, chociaz sami stwierdzili, ze z Pajero III nie mieli nigdy kontaktu.Wymienilem oleje w silniku i skrzyni, filtry, w mostach stany byly ok.
A do Zbyszka ode mnie 650 w jedną stronę :) , więc byłby to drogi przegląd. 10 l na trasie raz udało mi sie osiągnąć, jak nie przekraczałem 100-120 km/h :)

SoffCar - 28-10-2009, 01:53

A płyn hamulcowy ? ...wymieniłeś ? fabryka każe zmienić ! :P
zaraz osiągnę ten przebieg, więc jestem ciekaw
Pozdro
S/

voy - 28-10-2009, 10:21

nie wymieniłem, ale i tak musze wymienic przed zima pierscien ABS na przegubie, bo jest uszkodzony, to od razu wymienie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group