[02-06]Lancer CS0 - Kilka pytań odnośnie Lancera 2.0 sport
krzychu - 23-09-2009, 11:56
Ja bym wlał Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 (syntetyk dla samochodów o większych przebiegach).
Slayer - 23-09-2009, 12:17
krzychu napisał/a: | Ja bym wlał Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 (syntetyk dla samochodów o większych przebiegach). | Dzięki, tak też zrobię. Jedno pytanie laika. Czemu nie Mobil1, Castrol czy Shell?
krzychu - 23-09-2009, 12:57
Slayer napisał/a: | Czemu nie Mobil1, Castrol czy Shell? |
Z tego co wiem:
- Shell dobry olej ale potrafią w naszych silnikach 4G63 zacząć tykać kasatory
- Mobil1 też jest dobry ale j/w
- o Castrolu można wile złego poczytać.
Slayer - 23-09-2009, 15:09
Zadzwoniłem do aso. "Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"
jaca71 - 24-09-2009, 02:50
Slayer napisał/a: | Zadzwoniłem do aso. "Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik" |
Ty na pewno do ASO się dodzwoniłeś? Nie do pana Mietka na targu?
Jest jakiś przesąd w narodzie że:
- po półsyntetyku nie lać syntetyka
i drugi zdecydowanie gorszy:
- gdy silnik zaczyna "brać olej" to należy wlać gęstszy olej zamiast "naprawić silnik".
Artii - 24-09-2009, 06:56
krzychu napisał/a: | tykać kasatory |
Co to takiego?
Miałeś na myśli zawory?
[ Dodano: 24-09-2009, 06:58 ]
Slayer napisał/a: | "Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik" |
Też jestem tego zdania.
jaca71 - 24-09-2009, 07:30
Artii napisał/a: | Slayer napisał/a:
"Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"
Też jestem tego zdania. |
Masz do tego pełne prawo, zakładając że nie jesteś mechanikiem samochodowym. Ale tak wypowiedź gościa z ASO to już trochę na wyrost jest.
Artii - 24-09-2009, 07:36
To może wlej sobie mineralny a później full syntetyk.
A ty jesteś mechanikiem? Bo ja bym nie chciał aby mi zmieniali olej z pół na pełny syntetyk.
jaca71 - 24-09-2009, 07:43
Nie nie jestem.
Przez lata rozumowałem w ten sposób. Też słyszałem o rozszczelnieniu, wypłukiwaniu nagaru itp, itp... Pewnego razu miałem przyjemność pogadać dłużej z gościem zajmującym się olejami. Stwierdził że syntetyk i semisyntetyk można stosować zamiennie, a jeśli pojawiają się nieszczelności to należy się zająć silnikiem a nie żonglować olejami. Był to gość ze wszech miar wiarygodny.
Nie twierdzę żeby od razu w dwudziestoletnim samochodzie (z setkami tys. km) zaszaleć i z minerał zmienić na syntetyk. Ale w kilkuletnim samochodzie z przebiegiem ~150k km zalanym semi spokojnie można zmienić na full. Można się z tym nie zgadzać jak również ja mogę nie mieć racji.
Edit: Jest jeszcze lepiej 5 lat i 105k km - jeśli przebieg jest prawdziwy.
krzychu - 24-09-2009, 09:12
Artii napisał/a: | krzychu napisał/a: | tykać kasatory |
Co to takiego?
Miałeś na myśli zawory? |
Hydrauliczny kasator luzów zaworowych. Jak się nie wypełni olejem to będzie luz i tyka zawór albo ta szczelina między kasatorem a zaworem.
A co do oleju podzielam zdanie Jaca71. Szczególnie że ten Olej co prawda syntetyczny ale zrobiony do silników z większymi przebiegami (MaxLife). Ale nikomu nie każę zalać syntetykiem jak bym zalał po prostu. Zresztą nasz admin Hubert nawet do malucha nalał syntetyka Mobil1 i też nic się nie stało.
Slayer - 25-09-2009, 11:29
Wymieniłem rozrząd, pompę wodną, olej i filtry, ale silnik zaczął chodzić głośniej. Jak mu się depnie gaz do dechy to straaaaaasznie się dusi... buczy itp. Oddałem go do poprawki bo mechanik przyznał, że tak nie powinno się dziać. Co dziwne, ABS zaczął działać?!! Normalnie klepie po nodze jak mocniej przycisnę. Zbadałem ten problem z hamulcem. Zaobserwowałem, że jak jadę powyżej 120 to zaczyna coś cykać tak jakby liść siedział w wentylacji z przodu. Jak jadę szybciej to następuje to cykanie i zaobserwowałem, że wtedy pedał hamulca ani drgnie. Jak samochód sam zwalnia i ten dźwięk obijania drutu o plastik cichnie, to pedał hamulca już daje się wcisnąć. (Jakaś śruba czegoś nie trzyma,że przy większej prędkości opór powietrza coś podnosi????) Chore. Mechanik powiedział, że popatrzy na to. Coś mi się zdaje, że to jakaś niespotykana usterka.
krzychu - 25-09-2009, 12:02
Slayer napisał/a: | Jak mu się depnie gaz do dechy to straaaaaasznie się dusi... buczy itp. |
Źle ustawiony rozrząd. Z tego co wiem 4G63 niełatwa sprawa i często mechanikowi który nie mam do czynienia z tym silnikiem się nie udaje.
Slayer napisał/a: | Zaobserwowałem, że jak jadę powyżej 120 to zaczyna coś cykać tak jakby liść siedział w wentylacji z przodu. |
Może właśnie pompa ABS się włącza? Pompa ABS się włącza w tym samochodzie nawet podczas nie naciskania hamulca (wystarczy że z czujników wyliczy że jest poślizg). Więc stawiam na problem z czujnikami które powyżej 120 zaczynają mieć rozbieżności tego co odczytują a rzeczywistością.
Slayer - 25-09-2009, 12:15
krzychu napisał/a: | Więc stawiam na problem z czujnikami które powyżej 120 zaczynają mieć rozbieżności tego co odczytują a rzeczywistością. |
To jak załatwić ten problem? Na komputer z nim jechać? Da się kalibrować czujniki czy nowe trzeba kupić?
Hubeeert - 27-09-2009, 00:32
krzychu napisał/a: | Zresztą nasz admin Hubert nawet do malucha nalał syntetyka Mobil1 i też nic się nie stało. | Lotos Syntetic i zużycie oleju spadło
seb_pl - 27-09-2009, 20:59
A co jeśli nie wiem jaki był wlany wcześniej olej? Jak to sprawdzić?
|
|
|