Kilka pytań odnośnie Lancera 2.0 sport |
Autor |
Wiadomość |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:04 Kilka pytań odnośnie Lancera 2.0 sport
|
|
|
Witam Forumowiczów to mój pierwszy post
Jestem od niedawna w posiadaniu Miśka jak w temacie z 2004 roku. Sprowadzony z niemiec i ma przejechane 103 tysie. Jestem umówiony na wymianę rozrządu na jutro, ale mam wątpliwości. Czy jest możliwe że jeżdżę 13 tysiecy po terminie wymiany rozrządu? Czy da się to jakoś sprawdzić?
Druga sprawa odnośnie ABS-u. Po pierwsze nie działa a po drugie jak jechałem ok. 120 to mi pedał hamulca się zablokował (straszne uczucie bezradności) Nawalałem z w niego z buta i po kilku depnięciach ustąpił.... a ja na styk się zatrzymałem przed pojazdem przedemną... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:18 Re: Kilka pytań odnośnie Lancera 2.0 sport
|
|
|
Slayer napisał/a: | Czy jest możliwe że jeżdżę 13 tysiecy po terminie wymiany rozrządu? . |
Możliwe, jest to dosyć kosztowny zabieg a przebieg świadczy tylko o solidności auta. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-09-2009, 18:13
|
|
|
sla napisał/a: | Możliwe, jest to dosyć kosztowny zabieg a przebieg świadczy tylko o solidności auta. |
widzialem nie jednego Citroena, Peugeota, czy Renault przy ktorych wymieniaja rozrzady przy 120 000km ...a mowia ze francusie jest zle
To nie jest powiedziane ze masz przejechac 90 000km na pasku i koniec, kilometr pozniej i sie zerwie. Pasek moze sie zerwac przy 60 000 przy 91 000 czy przy 104 000. Moze sie tez nie zerwac nawet przy (tylko przykladowo) 150 000.
Dobrze ze jestes umowiony na jutro, im wczesniej to zrobisz tym lepiej
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 19:26
|
|
|
Ogólnie chyba dobry zakup zrobiłem. Jest kilka poprawek do zrobienia typu przepalone żarówki czy wymiana klocków hamulcowych a tak to śmiga Ładne schematy umieściliście więc nie będę miał problemów z naprawą zapalniczki. Co do ABS-u to nie macie pojęcia dlaczego się tak dzieje? |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 20:27
|
|
|
Slayer napisał/a: | jak jechałem ok. 120 to mi pedał hamulca się zablokował |
...
Slayer napisał/a: | a tak to śmiga |
Hm, jak by mi się coś takiego stało z hamulcem, to raczej bym już nie wsiadł do tego samochodu, aż do czasu zdiagnozowania i naprawy. Piszesz o paru poprawkach typu żarówki, a moim zdaniem ten samochód nie nadaje się z tą usterką do jazdy! Stanowisz zagrożenie dla innych... No chyba, że teraz stoi w warsztacie. |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:01
|
|
|
No właśnie, tak jak powiedziałem... powyżej 120 coś głupieje. Przy normalnej jeździe po mieście nie mam problemów z hamulcami... Pięknie hamuje. Jak mu ostro depnę przy 70-ciu to ściąga go na prawą stronę. Jutro go wstawiam do mechanika a póki co 2 km jeździ dziennie przy średniej prędkości 30 km/h bo korki są więc się nie martw |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:09
|
|
|
Ale jeśli go przywiozłeś z Niemiec to myślisz że tam nie wymienili paska w ASO? Nie masz książki serwisowej? Ja bym go obejrzał bo moim zdaniem na 90% jest wymieniony przy 90 tys km.
A co do hamulców to trochę dziwne... ABS w ogolę działa? Zaświeca się kontrolka podczas startu? Jak wciśniesz na chama hamulec to zainterweniuje (słychać charakterystyczny i dość głośny grzechot)? |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:21
|
|
|
Slayer, jak hamowałeś z tych 120 to pedał był "twardy" i nie hamował, czy właśnie "miękki" i musiałeś parę razy nacisnąć żeby "dopompować"?
Bo jak twardy, to wspomaganie wysiadło, a jak miękki to np. zapowietrzony układ. Niech mnie ktoś poprawi, jak źle mówię.
Wydaje mi się, że może to być związane z wariującym ABS (odpuszcza wtedy, gdy nie powinien). |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:29
|
|
|
Abs nie działa. Jak nacisnę mocno pedal hamulca to wpadam w poslizg przy np 60ciu. Nie czuje charakterystycznego klepania w buta przy hamowaniu to raz a dwa przy tych 120 pedał był "twardy". Co to oznacza? Koszty itp. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:47
|
|
|
No to grubsza sprawa raczej. Może to być czujnik przy kole (to by wyjaśniało że przy wyższych prędkościach się dzieją dziwne rzeczy). |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:57
|
|
|
no właśnie, tak to wygłada jakby czujniki wariowały. Lampka od absu sie zapala a pozniej gasnie. Tylko gdzie szukac tych czujnikow. Na allegro nie znalazłem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2009, 23:00
|
|
|
Oddaj auto do mechanika który potrafi to naprawić a nie sam kombinuj hamulce to nie zabawka szczególnie że mówiłeś tez coś o wymianie klocków... Pomierz tarcze od razu czy nie trzeba wymienić (przednia powinna mieć min 24mm a tylna 8mm).
A czujnik jest zintegrowany chyba z piastą (takie ponacinane kółko) do tego czujnik na kablu powinien być podprowadzony (nie patrzyłem w swoim ale w innych tak wygląda). Ale to tylko luźny pomysł problem może leżeć całkiem gdzie indziej. |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2009, 08:22
|
|
|
Jak byłem w piątek u mechanika to powiedział ze w prawym tylnym kole mam 2 mm klocka tak więc do wymiany. Ogólnie zaraz go wstawiam na warsztat Zobaczymy co powiedzą. Aaaaa tak btw. jaki olej wlać? Na plakietce bylo 10W40 jakiejs firmy ktorej ani ja ani mechanik nie zna. Mobile1 czy Castrol? Najprawdopodobniej 10w40 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-09-2009, 10:27
|
|
|
Valvoline Max Life 10W40 jeśli nie chcesz lać syntetyka. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 23-09-2009, 11:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Slayer
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:12
|
|
|
krzychu napisał/a: | Valvoline Max Live 10W40 jeśli nie chcesz lać syntetyka. |
Nie powiedziałem, że nie chcę lać syntetyka. Jeśli lepiej wlać syntetyka to niema problemu. Tylko powiedz jaki? 5w40? Czy nie będzie problemów jak zmienię z 10W40 na inny? |
|
|
|
 |
|