[92-96]Colt CA0 - [ALL] badanie sondy
ROMEL - 24-10-2006, 20:52
saphire... no extra...
Masz również rację co do nieardustendingu.... miałem na myśli osiąganie max około 1V i minimum około 0V no i to występuje z pewną częstością - osiaganie max i min... a ciągłości sygnału lambdy itd... no to już nic nie będę pisał... zrobiłeś to superowo...
Ładny wykres sondy można również podziwiać na Palm lub Laptopie....lub na dziadostwie diagnotycznym typu KTS itd... qrka bo oscyloskop owszem ale jakoś to tak tropikalnie brzmi... no ale dokładnośc by była max,,,
PZDR
Krzyzak - 24-10-2006, 21:00
oscyloskop w tym przypadku byłby najbardziej zaje..ty - dokładny wykres z regulacją podstawy czasu - nie ma lepszej opcji, ale i sam oscyloskop trochę kosztuje
saphire - 24-10-2006, 21:07
ROMEL napisał/a: | zrobiłeś to superowo... |
To nie moja stronka tylko jakiejś szkoły czy technikum samochodowego... kiedyś tam wlazłem przypadkiem i dodałem do ulubionych a zresztą tam jest dużo więcej na różne inne samochodowe tematy ale to już sami zobaczcie:
Motoryzacyjne Know-How w ZSS Bydgoszcz
[ Dodano: 24-10-2006, 21:10 ]
Krzyzak napisał/a: | oscyloskop w tym przypadku byłby najbardziej zaje..ty - dokładny wykres z regulacją podstawy czasu - nie ma lepszej opcji, ale i sam oscyloskop trochę kosztuje |
... i dlatego o nim wspomniałem, dobrze że u nas w robocie mamy przyzwoity osc więc jak w razie co byłby jakiś problem (tfu na psa urok) to się tylko podpiąć i działać
Anonymous - 24-10-2006, 23:15
Tym miernikiem analogowym który pożyczyłem chyba nic nie pomierzę Pierwsze ,ze ma najmniejszy zakres do 10V, drugie że jak go podłączę to nic nie pokazuje Cyfrowy wyświetlał jakieś zmiany Nawet U dość rozsądne 0,85V , 0.5V
Jeśli można to poprosił bym schemat tego próbnika diodowego o którym wyczytałem na forum a jego konstruktorem jest Krzyżak
Był bym bardzo wdzięczny bo chciałbym za jego pomocą sprawdzić jeszcze
tę nieszczęsną sondę
ROMEL - 25-10-2006, 06:59
Chyba wystąpiło jakieś nieporozumienie...
Miernik do sondy - to poprostu sobie kup - nawet na allegro - nie kosztuje majątku a przyda Ci sie do jeszcze innych ciekawych zabaw...
Jeżeli chodzi o próbnik diodowy - to tu ZAC chodzi o próbnik do wybłyskiwania błędów z ECU a nie badanie sondy...
No chyba że jakies nowinki twórczości Krzyżaka mnie ominęły
PZDR
josie - 25-10-2006, 07:41
ROMEL napisał/a: | Jeżeli chodzi o próbnik diodowy - to tu ZAC chodzi o próbnik do wybłyskiwania błędów z ECU a nie badanie sondy...
No chyba że jakies nowinki twórczości Krzyżaka mnie ominęły |
Jest taki próbnik do sondy - dość popularne urządzenie. Ma linijkę składającą się z około 10 LED-ów, im większe napięcie na sondzie tym więcej się ich zapala.
ROMEL - 25-10-2006, 07:49
AAA no widzisz... Josie - co ja bym bez WAS...
Popularne.. hmm... a ja ani razu nie miałem z tym styczności... a pierwsza sonde sprawdzałem jakieś 10 lat temu.... hmmm... no cóż...
PZDR
Krzyzak - 25-10-2006, 08:42
ten tester wygląda mniej więcej tak:
(niezły pająk co? - płytka uniwersalna )
i schemat wziąłem stąd:
http://www.ekoalma.pop.pl...utoriaux&did=10
Anonymous - 25-10-2006, 14:38
A jednak jest takie coś
Więc dobrze wyczytałem Dziekuję za schemat Muszę sobie zmontować takie cacko
Jeszcze raz dzięki
Anonymous - 26-10-2006, 21:57
a takie małe pytanko czy w CJO ('97) są dwie sony chyba prawda? czy trzebać sprawdzać 2?
Anonymous - 26-10-2006, 22:08
Pierwszy raz słyszę aby auto miało dwie sondy Co robi ta druga?
Hubeeert - 26-10-2006, 22:11
ZAC, druga koryguje dawke paliwa. Pierwsza sonda próbkuje spaliny a ECU ustala na podstawie odczytu i sygnału z TPS dakę paliwa - drugą sondą (sygnałem z niej) za katalizatorem "sprawdza" jak wygląda spalanie i koryguje paliwo.
Anonymous - 26-10-2006, 22:18
czyli trzeba sprawdzać obie? bo jeszcze nie gmerałem jak sie dostać (czy nie trzeba będzie 158 części odkręcać) do tej 1 zakładając ze 2 to ta za katalizatorem.
Anonymous - 26-10-2006, 22:20
To już wyższa szkoła jazdy Takie rozwiązanie musi już być na prawdę precyzyjne i pewnie przyjemnie oszczędza paliwo i silnik
Hubeeert - 26-10-2006, 22:27
Raczej tylko spełnia normę EURO 3
Wielkiej róznicy nie ma.
ja jej nie mam
|
|
|