To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] szarpanie przy 2 tyś/obr/min

TomekWoj - 27-12-2010, 10:10

Dziękuje!
Jak Go znaleść??? mniejwięcej miejsce skąd wychodzi?
Bo próba odmulenia nie pomogła, dałem mu po garach na ekspresówce i tylko 200km/h poszedł i tak przez 20min w jedną i drugą strone i nic dalej szrpie przy 2tyś/obr/min :?: :cry:

[ Dodano: 04-01-2011, 11:48 ]
I znowu problem.
W serwisie przejechali się autem i :?: :?: :?:
Komputer nie pokazuje błędu, nie jest to turbina bo podobno zupełnie inne są objawy,podciśnienie wszystkie rurki ok :!: Poddali się
Mają podpiąć komputer i przejechać się nagrać te szarpanie i ewentualnie zdjagnozować!!! :shock:

karol_alasz - 10-01-2011, 11:06

A z zapiętym cruise controlem czy jak to tam sie nazywa w naszych barakowozach tez próbowałeś...? Bo jak na tym nie da rady to może uślizg sprzęgła...?Też o tym było...
mitsu00 - 10-01-2011, 11:22

karol_alasz napisał/a:
Bo jak na tym nie da rady to może uślizg sprzęgła...?Też o tym było...
Jeśli sprzęgło ma tendencje do uślizgu to tempomat wyłącza się automatycznie przy próbie przyspieszana przyciskiem + na kierownicy. Nic nie szarpie.
rezon - 10-01-2011, 12:09

TomekWoj, szarpie niezależnie od temperatury silnika? Na forum Octavii - skody też się psują (to dla tych wierzących w nadprzyrodzoną jakość Mitsubishi) - wskazują na następujące możliwości szarpania w 1,5-2,5 tys. obr. - słaby kontakt wtyczek pompotryskiwaczy, zwarcia na kablach zasilających pompowtryskiwacze/listwie zasilającej, niewielkie uszkodzenie jednego z pompowtryskiwaczy - zazwyczaj objawy nasilają się po nagrzaniu silnika, zacinające się sterowanie łopatkami turbiny

[ Dodano: 10-01-2011, 12:32 ]
doszukałem się jeszcze opisu diagnozy pompowtryskiwaczy lub ich zasilania - sprawdza się korekcję dawki paliwa w komputerze sterującym. Powinna być 0-10 (cokolwiek miałoby to znaczyć), jak jest padnięty pompowtrysk lub jego zasilanie to jest powyżej 25. Przed regeneracją/wymianą pompowtrysków można zastosować preparat Liqui Moly do czyszczenia pompowtrysków

jeszcze cytat:
Apropo pompek .. Jest fajny preparat z liqyMoly NO 2666. Robi sie tak ze do puszki z tym preparatem podłącza sie bezpośrednio węzę idące na pompki. I Pracuje silnik na tym preparacie z 30 minut az sie skończy ta butelka. Z tego co mogę powiedzieć :

pacjent passat 2001 rok 130KM AWX wskazania na 23 kanale okolice 20-35 dla kazdej pompki. Po takim zabiegu (najpierw na biegu jałowym potem zwiększaliśmy nieco obroty i tak az sie skończył preparat). Po tym zabiegu korelacja spadła na 15-20. Byłem w szkoku szkoda ze tego nie zalogowałem. Ale sie nie spodziewałem takiego efektu.

Efekt silnik przestał kumplowi szarpać czasami mu poszarpywało. Teraz będzie jak stwierdził tego stosował co wymiana oleju.

Ja u siebie mam korekcje wręcz idealne okolice 0-10 ale ja zawsze leje do każdego baku dodatek z LQ :
Dodatek do diesla
Systempflege Diesel Fur
Common Rail Liqui Moly 2185
Opakowanie 0,25L.

Wcześniej lałem TDA castrola cały rok.

U nas ropa jest sucha więc sie zacierają pompki stąd zawsze leje takie dodatki. Sprawa nie jest tania bo do każdego baku trzeba wlac środek za 30zł Ale jak sie kupi hurtem jest taniej. No cóz może i kosztowne ale po 100 tys pompki maja korekcje jak nowe. Oczywiście pomijam fakt ze wymieniam filtr oleju przy każdej wymianie olejowej czyli co 10-12 tys"

karol_alasz - 10-01-2011, 13:24

rezon no to juz jest coś :!: :!: :!:
Warto wiedzieć, a jak TomekWoj nie da POMÓGŁ to ja juz nie wiem co z tym społeczeństwem sie stało :twisted:

rezon - 10-01-2011, 13:39

karol_alasz napisał/a:
rezon no to juz jest coś
dzisiaj mam trochę więcej czasu, to mogłem pogrzebać na forum Octavii - samych 2.0TDI sprzedało się pewnie znacznie więcej niż wszystkich Mitsu diesli razem wziętych, więc jest znacznie większa baza doświadczeń. Nigdy nie bawiłem się VAG-iem, więc niewiele więcej mogę pomóc o czym mowa w cytacie.

[ Dodano: 10-01-2011, 13:54 ]
karol_alasz napisał/a:
jak TomekWoj nie da POMÓGŁ to ja juz nie wiem co z tym społeczeństwem sie stało
jakoś nawet nie sprawdzam ile mam i czy dostaję - zaskoczyło mnie w opisie, że aż 16 się nazbierało. Jeśli mogę to staram się ludziom pomagać niezależnie od wpisów - nie tylko na forum.
karol_alasz - 11-01-2011, 08:53

rezon napisał/a:
jakoś nawet nie sprawdzam ile mam i czy dostaję - zaskoczyło mnie w opisie, że aż 16 się nazbierało

No nie wiem czy zauważyłeś (pewnie poczta sie dostaje) ,że i ostrzeżeń Ci nie poskąpili :evil:

rezon - 11-01-2011, 09:07

karol_alasz napisał/a:
że i ostrzeżeń Ci nie poskąpili
zauważyłem, w tym i za rzekome łamanie prawa - pisanie źle o ASO wywołuje reakcję alergiczną :wink: Najważniejsze w tym wątku jest jednak to, aby można było zdiagnozować i usunąć usterkę, jak nie potrafi tego zrobić serwis. Możliwości przyczyn jest dużo i jak wynika z wypowiedzi na forum Octavii różnych. Tam też nie zawsze serwisy błyszczą profesjonalizmem, tyle że nazywanie tego po imieniu nie skutkuje RB.
dab - 13-01-2011, 13:38

karol_alasz napisał/a:
rezon napisał/a:
jakoś nawet nie sprawdzam ile mam i czy dostaję - zaskoczyło mnie w opisie, że aż 16 się nazbierało

No nie wiem czy zauważyłeś (pewnie poczta sie dostaje) ,że i ostrzeżeń Ci nie poskąpili :evil:


zenua... :oops: :idea: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
moderzy jak dzieci :oops: :oops:

TomekWoj - 15-01-2011, 18:30

Witam

Bardzo dziekuje za porady jutro posprawdzam połączenia elektryczne, jeszcze raz wszystkie rurki i pogadam ze znajomym z servisu ( pokarze mu ten opis ) niech posprawdza wszystko!!
Naprawde te szarpanie Panowie do piany na ustach mnie doprowadza.
Jeszcze raz Dziękuje opisze czy pomogło i co to było :lol:

[ Dodano: 15-01-2011, 18:36 ]
A niestety nie mam Tempomatu?
Dziwna wersja !!
Dzięki

karol_alasz - 16-01-2011, 09:21

TomekWoj napisał/a:
A niestety nie mam Tempomatu?
Dziwna wersja !!

Może dlatego że z samego początku produkcji II generacji... Pewnie wszytskie uaktualnienia softu silnikowego wgrane ale warto sprawdzić przez MUT-a na serwisie czy aby na pewno...

TomekWoj - 31-01-2011, 12:59

Witam
Panowie Byłem w nieautoryzowanym serwisie ale u człowieka który pracował w ASO i wykluczył turbine,- bo na luzie nie szerpir przy 2-2,5tyś \obr
powiedział że albo przycina się zawór recylkulacji spalin, lub przepustnica.
W sobote jade do warsztatu dam znać jak będzie po wszystkim.
Pozdrawiam!!

[ Dodano: 08-02-2011, 19:12 ]
Witam

Panowie - nie te auto, nie szarpie i jest bardziej czułe na gaz! jestem zdziwiony ale zabieg pomógł :lol: :lol: :lol: Czyszczenie zaworu recylkulacji spalin i przepustnicy.

Pozdrawiam

joker_wmb - 23-06-2011, 14:23

jako, że jestem laikiem w kwestiach mechaniki...a czym jest spowodowane zanieczyszczenie EGRu i przepustnicy?
rezon - 23-06-2011, 17:50

joker_wmb napisał/a:
czym jest spowodowane zanieczyszczenie EGRu i przepustnicy?
ekonomiczną i ekologiczną jazdą :twisted: - zwłaszcza w mieście.
joker_wmb - 23-06-2011, 18:17

niekoniecznie:P
o jakiegoś czasu borykam sie z podobnym bardzo problemem w moim Outku, ale większość km zrobiona jest w trasie, natomiast po mieście to może max. 15%
co prawda nie jest do końca powiedziane, że to akurat egr albo przepustnica, bo w pewnym aso w mieście świętej wieży nie potrafią zlokalizować usterki , ale moje podejrzenia są skierowane w tą właśnie stronę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group