[II 2.0 DID] szarpanie przy 2 tyś/obr/min |
Autor |
Wiadomość |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 19-12-2010, 07:26 [II 2.0 DID] szarpanie przy 2 tyś/obr/min
|
|
|
Witajcie
Mam problem z mojm autem przy 2 tys obr zaczyna mi szarpac i tylko przy tych obrotach .
Jak przyśpieszam idzie płynnie z odpalaniem nie mam problemów, filtry wymienione , palivo v-Pałer przebieg 120 tyś .
Prosze o pomoc co to może być??? |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
Ostatnio zmieniony przez TomekWoj 20-12-2010, 18:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 20-12-2010, 09:16
|
|
|
A pasek rozrządu juz wymieniłeś?Bo przy tym przebiegu juz sie należy...
Ale to pewnie nie to... Za to osobiście stawiam na turbinkę a ściślej rzecz biorąc jej kierownicę-może mieć zasyfienie na pierścieniu gdzie łopatki sie obracają albo ta gruszka podciśnieniowa daje ciała albo w końcu przewód podciśnienia jest nieszczelny...(zacząłbym szukac od końca )
A, i zmień podtytuł bo byk straszny tam straszy |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2010, 08:05
|
|
|
Tak Tak
Rozrząd wymieniony wszystkie filtry, pompa wody paski ( klinowy napinacz) pełen przegląd był a niedawno zaczeło się te szrpanie!
Myślisz że turbina przy 2 tyś/obr ma coś wspólnego z tym szarpaniem ?, myślałem ze włącza się póżniej?? |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 21-12-2010, 08:38
|
|
|
Ja bym postawił na filtr paliwa, może łapie nieszczelność albo sie zapchał jakimś syfem.
Pytanie , jekie to szarpanie czy delikatne miękkie czy ostre.
Co do turbiny to bym nie przesadzał, one tak często nie padają jak się mówi.
Ponadto jak turbina pada to jest kaplica przy każdych obrotach a nie tylko przy 2000tyś.
Czy wy macie turbo ze zmiennymi fazami łopatek? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-12-2010, 08:44
|
|
|
Student napisał/a: | Ponadto jak turbina pada to jest kaplica przy każdych obrotach a nie tylko przy 2000tyś.
Czy wy macie turbo ze zmiennymi fazami łopatek? | zapieczone kierowniczki niestety dają bardzo różne objawy w zależności od ustawienia, w którym stanęły, albo się zacinają. Mamy turbinki ze zmienną geometrią - 2.2 elektrycznie, 2.0 pneumatycznie (podciśnieniowo) sterowaną. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2010, 11:10
|
|
|
Nie zawsze się zacina musze jechać przez pare sekund 2 tyś/obr/min , częściej dławi się jak schodzi delikatnie z obrotów i zatrzymuje na 2tys/obr, a szrpnięcie jast bardziej mięke tak jakby zapowietrzał się czy niedochodziło paliwo, jak wcisne pedła gazu idzie bez jęknięcia??? |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
pkwiat
Forumowicz
Auto: O II 2.0 DID MY 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 52 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21-12-2010, 12:05
|
|
|
Miałem identyczne objawy. Na forum temat był już poruszany i nawet były jakieś sensowne wytłumaczenia tego zjawiska - niestety nie mogę teraz znaleźć tych postów. Pocieszajace jest to, że u mnie problem zniknął sam po ok 1 mies, więc nie dręczyłem tym ASO. |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 21-12-2010, 12:45
|
|
|
Student napisał/a: | Co do turbiny to bym nie przesadzał, one tak często nie padają jak się mówi. |
Tu nie chodzi o padni€cie caej turbiny tylko bardziej elementow ja sterujacych... Tak jak rezon wspomnial mamy zmienna geometrie lopatek kierownicy sterowana podcisnieniem i w taki wlasnie sposob moga sie objawiac problemy tychze... Ogolne zasyfienie lopatek najczesciej objawia sie fluktuacja (pulsowaniem) obrotow ale nie musza jeszcze byc az tak mocno zapieczone. TomekWoj ,jednym ze sposobow pozbycia sie nagarow (jesli ich stan jeszcze na to pozwala) jest danie w gar silnikowi,tak jak przy wypalaniu DPF-a.Na razie pogoda temu nie sprzyja ale jak tylko sie "zaciemnia" asfalty to powinienes zabrac Outka na przejazdzke i potrzymac go z godzinke na 3000-3200 obrotow.. |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 21-12-2010, 14:25
|
|
|
Miałem na jesieni podobny problem, nawet z nim byłe w ASO. Zasadniczo sam zniknął po jakiś 2-3 tygodniach. Szarpanie silnikiem występowało przy 2000-2400 obr/min i tylko na zimnym silniku, po przejechaniu 300-500m ustępował i już się nie pojawiało, niestety nie miało to charakteru cyklicznego tak, że raz było a raz nie. Rozwiązanie było dodanie albo odjęcie gazu. |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2010, 15:56
|
|
|
Tak Masz racje ale sami przyznacie jadąc w korku na 1-ce przy 2 tyś szarpie nie jest to komfortowe i tak jest na2-ce i t-ce .
Lubie jak wszystko gra, nie wiem czy nie jest to obiawem czegoś poważniejszego??
Nie należę od osób które jeżdżą anemicznie dostawał w pedał ale nie jestem sadysta?
Pogoda pozwoli dostanie po garach!!
A jeśli chodzi o turbo?-to co wyjąć wyczyścić czy po prosty doć mu w deche??? |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-12-2010, 17:56
|
|
|
TomekWoj napisał/a: | yjąć wyczyścić czy po prosty doć mu w deche??? | wyczyszczenie to nie jest taka prosta sprawa - trzeba je rozebrać. Łatwiej spróbować wypalić osady sadzy i inne |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 21-12-2010, 18:27
|
|
|
rezon napisał/a: | TomekWoj napisał/a: | yjąć wyczyścić czy po prosty doć mu w deche??? | wyczyszczenie to nie jest taka prosta sprawa - trzeba je rozebrać. Łatwiej spróbować wypalić osady sadzy i inne |
Wlasnie-w naszych barakowozach tak wcisneli turbinke ze nie idzie jej normalnie nawet zobaczyc bez gimnastyki-ekwilibrystyki... Ale nawet gdyby dostep do niej byl pod reka to i tak nie jest to operacja plug'n'play... Zalecane dac mu w deche-przy okazji DPF odetchnie z ulga...
Wlasnie zimowa jazda w miescie skutecznie wspomaga zarastanie sadzami te ustrojstwa,bo ruch jest pyr,pyr pomalutki...
A T U T A J probka jak to moze wygladac live! |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-12-2010, 13:31
|
|
|
Bardzo Dziękuje!!!!
Dam znać czy pomogło! lub jeśli dotre do setna problemu.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 23-12-2010, 22:04
|
|
|
ja bym sprawdzil szczelnosc przewodu podcisniowego, my mielismy ten problem i jest to spawa juz tu opisywana, u nas szarpanie bylo ledwo wyczuwalne (poza pierwszym razem gdy przewod wypadl ) potem kilka wizyt w ASO i w koncu wymienili o-ring i sie skonczylo |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 24-12-2010, 13:55
|
|
|
cebull napisał/a: | ja bym sprawdzil szczelnosc przewodu podcisniowego, my mielismy ten problem |
Czy mam napisać "a nie mówiłem"...??? Ups,właśnie to zrobiłem |
|
|
|
 |
|