Carisma - Ogólne - Proszę o sprawdzenie numeru VIN Carisma
dewu123 - 31-05-2011, 09:25
Zależy czy chcesz kupić po lifcie czy przed. Jak będziesz szybko odpisywał to CI będę szybko odpowiadał jestem na uczelni i robię projekt od czasu do czasu patrze na forum .
mlodykz - 31-05-2011, 09:32
Bardziej podoba mi sie po lifcie. Ale gdybym znalazł w dobrym stanie przed-ale tak 99r to tez byłbym zadowolony. Interesuje mnie głownie z silnikiem 1.8 GDI w benzynie. Odpada jedynie Diesel.
dewu123 - 31-05-2011, 09:48
Polecam wersje po lifcie, zostało w niej usuniętych wiele drobnych usterek, a przede wszystkim skrzynia która była najbardziej wadliwym elementem tego auta. Poza tym z tego co się orientuje cari po lifcie ma lepsze blachy a tym na pewno będzie nowsza. Jak będą jakieś oznaki rdzy odradzam od razu. Bez problemu znajdziesz na rynku auto bez jej oznak. Pod spodem tez nie powinno jej być. Popatrz czy auto ma dobrze dopasowane blachy, czy nic nie odstaje, możesz też popukiwać w miejscach gdzie często zamiast wymienić element nakładają szpachle "tfu"! Sprawdź daty na szybach, powinny się zgadzać, i czasami szyby mogą być z 2000 a auto z 2001. Przednia szyba jak ma inna datę to się nie [przejmuj, cari ze względu na kont nachylenia szyby przedniej w miarę łatwo łapie odpryski i pęknięcia, prawdopodobnie po 10 była wymieniana szyba. Nie przejmuj się odpryskami od kamyczków na masce w carismach to normalne, blachy nie są jakieś mega grube(waza +/- 1,3 tony), mimo odprysków rdza się nie wdaje a to przez to ze warstwa ocynkowana sama się uzupełnia w miejscach ubytku, działa to tak podobnie jak z patyną na dachach starych zamków )). W nowych cari reflektory są z plastiku i od słońca i lampek matowieją, pasta tempo i cif pomagają trochę je wyczyścić ale nie będą wyglądały jak nowe, nie zrażaj się. koniecznie sprawdza jak działa elektryka, wycieraczki, szyby klima itd, dobre elementy dzięki którym możesz zbić z ceny. Oczywiście jedz na wyboje i przeoraj przez nie auto, koniecznie zakręt na pełnym skręceniu kierownicą na wybojach w prawo i w lewo(WYŁĄCZ RADIO!). Co do silnika to Ci nic nie powiem. GDI to Ci wiele nie powiem. Wiem tylko że mam dobrze osiągi i niezłe spalanie, ale toszke jest z nim pieprzenie się i nie jest jakiś mega niezawodny. Ja osobiście mam am DI-D'a 130KM i się w nim zakochałem.
Mam nadzieje że trochę pomogłem. Pozdr.
mlodykz - 31-05-2011, 10:03
Dziękuję:))) Z pewnością to pomoże:)) Najlepiej zbierać informacje u źródła:))
Ostatnio ogladałem taką Cari z porysowaną klapą bagaznika-i byłem zaskoczony że pomimo tego że lakier był zdarty nie było widać oznak rdzy. Ale teraz już rozumiem dlaczego.
Nie wiem czemu ale cały czas mam "szczęscie" trafiać na Cari po gradobiciu:(( Mało cos ofert w dolnoślaskim:(
Saqu - 31-05-2011, 10:35
dewu123 napisał/a: | te z polskich salonów są nie ocynkowane z tego co się orientuje bo rdza jest grubo wpierlalala:P |
każda cari była w ocynku... nie pisz głupot,
dewu123 napisał/a: | cari ze względu na kont nachylenia szyby przedniej w miarę łatwo łapie odpryski i pęknięcia, prawdopodobnie po 10 była wymieniana szyba. |
Kolejna... nie wiem skąd to bierzesz no ale cóż. W każdym aucie przednia szyba jest narażona na kamienie i bez różnicy czy ma kąt 50 stopni czy 51...
dewu123 napisał/a: | blachy nie są jakieś mega grube(waza +/- 1,3 tony) |
same blachy tyle waża? :O cała cari waży tyle... nie są grube i też nie są jakieś cienkie...
dewu123 napisał/a: | ale toszke jest z nim pieprzenie się i nie jest jakiś mega niezawodny. | hm... Przykład: Ojciec. 3 lata użytkowania i praktycznie 0 problemów. (99 przed lift)
Dziadek. 2000r z salonu polski on 1 właściciel ponad 400k km nastukane po polskich drogach i jakoś nie narzekał, żeby coś się psuło czy coś poważnego. Sama eksploatacja.
mówimy o GDI...
mlodykz,
może nie szukaj tylko w dolnośląskim. pytaj na forach regionalnych czy ktoś by Ci nie pojechał zrobić "1 przegląd" jak znajdziesz jakiś okaz gdzieś dalej. zebyś nie musiał gonić daleko na darmo.
pawelsonx - 31-05-2011, 10:47
dewu123 napisał/a: | a przede wszystkim skrzynia która była najbardziej wadliwym elementem tego auta |
A konkretnie która skrzynia bo w 1.6 jest nadal renaulta w 1.8 GDI nadal japońska a do nowych silników CR diesla których nie ma przed liftem montowana jest skrzynia volvo, po lifcie trafisz jeszcze 1,9td 90KM ze skrzynią renaulta.
Poza tym skrzynia nie była wadliwa tylko tulejki wybieraka koszt parę zł. W nowym DI-d trafisz cudo zwane kołem dwumasowym które jak zakończy żywot a zakończy napewno wcześniej niż samochód to poskubie ci trochę po kieszeni. Czy jest to wadą? raczej nie we wszystkich nowych dieslach się sypie. Dodatkowo w di-d dochodzą niespodziewane awarie wtryskiwaczy pompy WC to zaleta polskiego paliwa. pada też czujnik ciśnienia turbiny a koszt przepływki to około 900zł(od renaulta nie podejdzie) nie wspominając już o turbinach które wysysają olej i jak w pore się zorientujesz to uratujesz silnik a jak nie to oprócz turbiny wyremontujesz silnik. Od taki urok silników ekonomicznych diesla.
Żeby nie było że mam coś do tego silnika, otóż mam w planie zakupić to cudo w oryginalnym wykonaniu czyli w lagunie II po lifcie tam mi dojdzie kolejny wymysł swiatowej ekonomi czyli filtr cząstek stałych.
mlodykz - 31-05-2011, 10:49
Saqu - tylko czy jeszcze mozna znaleźć takich ludzi którzy z chęcią pomogą???:)))
Juz kilka razy spotkałem się z takim przypadkiem że sprzedający przy rozmowie telefonicznej mówił że auto jest "IGŁA" - a w rzeczywistości marnie wygladało. Rozumiem że chcą sprzedać - tylko nie rozumiem po co tak bardzo naciągają fakty i oszukują ludzi.
Dlatego zraziłem sie do takich dłuzszych wyjazdów:(
Saqu - 31-05-2011, 10:51
hehe spoko, w rodzinie mitsumaniaków na pewno ktoś znajdzie się pomocny
Na dole forum masz działy regionalne, założysz temat i ktoś się powinien pojawić pomocny
mlodykz - 31-05-2011, 10:55
Ostatnio rozmawiałem z jednym mechanikiem - odradzał mi ten silnik GDI twierdząc że jest bardzo wrażliwy na nasze polskie paliwo.
Jak to wyglada w rzeczywistości?? czy bardzo jest to uciążliwe?? słyszałem o częstym czyszczeniu przepustnicy.
Mogę ją czyscić co miesiąc jak bedzie trzeba-bo strasznie choruję na Cari:))
pawelsonx - 31-05-2011, 11:05
poczytaj forum.
Każdy silnik ma zalety i wady.
Najmniej wad chyba 1.6 z lpg ale ten ma tulejki wybieraka cena max 80zł i spokój na 2-3 lata.
Saqu - 31-05-2011, 11:10
aż tak bardzo czuły to nie jest na to nie szczęsne paliwo, fakt faktem nie tankuje się u miecia w piwnicy ale na normalnych stacjach i problemu nie ma, czyszczenie przepustnicy raz w roku wystarczy...
mlodykz - 31-05-2011, 11:18
Mój teściu jest zachwycony tym silnikiem - Mitsubishi jako pierwsze wypuściło silnik z bezpośrednim wtryskiem.
No i tak mnie tym zaraził:)))
A do tego te 125KM:)))
A dodam że mam teraz Concerto 1.5 90KM - więc przesiadka da wieleeeee wrażeń:)))
dewu123 - 31-05-2011, 14:41
Saqu napisał/a: |
dewu123 napisał/a: | cari ze względu na kąt nachylenia szyby przedniej w miarę łatwo łapie odpryski i pęknięcia, prawdopodobnie po 10 była wymieniana szyba. |
Kolejna... nie wiem skąd to bierzesz no ale cóż. W każdym aucie przednia szyba jest narażona na kamienie i bez różnicy czy ma kąt 50 stopni czy 51... |
Niestety, fizyka się kłania, kąt ma bardzo duże znaczenie. Przecież wytrzymałośc na uderzenie jest zależna od przekroju poprzecznego, a jeśli wykonasz go pod wiekszym kontem to będzie on mniejszy.
Saqu napisał/a: |
dewu123 napisał/a: | blachy nie są jakieś mega grube(waza +/- 1,3 tony) same | blachy tyle waża? :O cała cari waży tyle... nie są grube i też nie są jakieś cienkie... |
Doczepiałeś się, przecież wiadomo o co chodzi... chodziło mi że Carismy waża 1,3t +/-.
Saqu napisał/a: |
dewu123 napisał/a: | ale toszke jest z nim pieprzenie się i nie jest jakiś mega niezawodny. | hm... Przykład: Ojciec. 3 lata użytkowania i praktycznie 0 problemów. (99 przed lift)
Dziadek. 2000r z salonu polski on 1 właściciel ponad 400k km na stukane po polskich drogach i jakoś nie narzekał, żeby coś się psuło czy coś poważnego. Sama eksploatacja.
mówimy o GDI... |
Może i masz racje ja go nie mam, ale 2 kolegów ma problemy, jeśli tak to zwracam honor.
Kurde, ludzie robią błędy, a ja pisze o swoim doświadczeniu, człowiek chce pomóc a jeszcze mu pojadą... Ehh...
Co do polskich salonów to nie wiem co z nimi jest ale ja byłem oglądać 3 carismy z Polskich salonów i wszystkie 3 były pordzewiałe:(
mlodykz - 31-05-2011, 14:45
dewu123 - A mi Twoje podpowiedzi duzo pomogły.
Nie przejmuj sie -zawsze się znajdzie ktoś kto sie bedzie czepiał żeby sie tylko czepić.
Liczą się chęci:)
dewu123 - 31-05-2011, 14:45
pawelsonx napisał/a: | dewu123 napisał/a: | a przede wszystkim skrzynia która była najbardziej wadliwym elementem tego auta |
A konkretnie która skrzynia bo w 1.6 jest nadal renaulta w 1.8 GDI nadal japońska a do nowych silników CR diesla których nie ma przed liftem montowana jest skrzynia volvo, po lifcie trafisz jeszcze 1,9td 90KM ze skrzynią renaulta.
Poza tym skrzynia nie była wadliwa tylko tulejki wybieraka koszt parę zł. W nowym DI-d trafisz cudo zwane kołem dwumasowym które jak zakończy żywot a zakończy napewno wcześniej niż samochód to poskubie ci trochę po kieszeni. Czy jest to wadą? raczej nie we wszystkich nowych dieslach się sypie. Dodatkowo w di-d dochodzą niespodziewane awarie wtryskiwaczy pompy WC to zaleta polskiego paliwa. pada też czujnik ciśnienia turbiny a koszt przepływki to około 900zł(od renaulta nie podejdzie) nie wspominając już o turbinach które wysysają olej i jak w pore się zorientujesz to uratujesz silnik a jak nie to oprócz turbiny wyremontujesz silnik. Od taki urok silników ekonomicznych diesla.
|
Co by nie mówić, jak się ma dizla z Commonem to trzeba dbać 3 razy bardziej niz o benzyne, pilnować oleju, wymian ITD. Niestety taka cena tańszej jazdy
|
|
|