ASX Techniczne - [1.8DI-D] niebieski dym
aircross - 02-02-2015, 20:04
a nie można 3.5 tys tys obr na 6 biegu?
krzychu - 03-02-2015, 07:27
aircross napisał/a: | a nie można 3.5 tys tys obr na 6 biegu? |
A to nie będzie jakaś prędkość z zakresu tych niedopuszczalnych na polskich drogach?
Wedrowiec - 03-02-2015, 12:33
3 tyś. to 150 na liczniku czyli realnie jakieś 137-140 km/h. 3,5 da jakieś 160-165 realne więc już mandat.
Hubeeert - 03-02-2015, 12:50
tokyo napisał/a: | Raz na jakis czas trzeba temu silnikowi wstawic ognia no 3 bieg 3500/4000 obrotow zal tempomat i tak 20 km. |
Można tylko po co?
Wystarczy normalna jazda z normalnymi prędkościami na dystansie 15-30km. ECU sam podnosi temperaturę DPFa i kontroluje proces. pablo diablo napisał/a: | jeżeli ktoś kupił samochód z tym silnikiem dla ekonomicznego spalania i pyrka nim do pracy i z powrotem po mieście i sie cieszy że spalanie małe, proponuje przygotować pieniądze na drogie naprawy. 1.8 DID to silnik w trasę przede wszystkim trasa. | Nieprawda.
Bojakk - 03-02-2015, 17:12
Ja bym nie demonizował DPFu, jak się mu pozwoli spokojnie dopalać w sprzyjających warunkach - nawet po mieście można go przegonić i wygrzać (choć oczywiście w trasie dużo łatwiej) to problemów raczej nie powinien stwarzać, przynajmniej do pewnego przebiegu, ale to jak każdy. Oczywiście żaden współczesny diesel nie nadaje się do jazd miejskich po 5km.
Podobnie z tą jazdą na 3cim biegu 3-4k rpm, akurat na tak niskim biegu obciążenie silnika nie jest bardzo duże, zdecydowanie lepiej jest jechać np. 90km/h na 5ce. Kiedyś gdzieś doczytałem, że przy wypalaniu dobrze jest także unikać gwałtownych przyspieszeń, bo mimo wyrzucania kłębów dymu nie wpływa to pozytywnie na sam proces wypalania sadzy.
Pzdr.
bojakk
|
|
|