[1.8DI-D] niebieski dym |
Autor |
Wiadomość |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2015, 18:39 [1.8DI-D] niebieski dym
|
|
|
Witam wszystkich!
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi asx 1.8 diesel i już kłopot.
Szukam pomocy w ustaleniu przyczyny takiego oto zjawiska:
podjeżdżam do skrzyżowania, stoję, a tu z rury wydechowej leci ogromna ilość niebieskiego/jasnoniebieskiego dymu. po chwili przestaje, ale od tego momentu samochód nie ma siły- obroty tylko do 2500 prędkość do 40km/h, wyśietla się ikona silnika.
Samochód ma przejechane 97000 i był regularnie serwisowany.
z góry dziękuję za sugestie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-01-2015, 19:54
|
|
|
fidus napisał/a: | wyśietla się ikona silnika. |
Skoro zapalił się CE to może warto zacząć od sprawdzenia błędów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2015, 20:54
|
|
|
Samochód już oddałem w ręce fachowców więc może jutro będę coś wiedział.
Mimo tego: czy samodzielnie wylistuję błędy?
Serfując po www doszedłem do wniosku, że może to być turbo (?) ale tak bez żadnych oznak? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-01-2015, 06:30
|
|
|
fidus napisał/a: | Mimo tego: czy samodzielnie wylistuję błędy? |
Powinien wystarczyć zwykły ELM327 + jakiś darmowy program . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2015, 08:38
|
|
|
Dzięki za poradę, skorzystam!
Z opisów w inetrnecie wynika, że jest to bardzo przdatne urządzenie. |
|
|
|
 |
Krzychuuu
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 98 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 17-01-2015, 11:02
|
|
|
Niby jaki program? Mam błąd i żaden program go nie wykrywa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-01-2015, 16:17
|
|
|
Cytat: | Niby jaki program? Mam błąd i żaden program go nie wykrywa. |
Jeśli mowa o CE to napisz jakim programem sprawdzałeś .
Ewentualnie pogadaj z userem tokyo , on pewnie da rade . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2015, 11:49
|
|
|
fidus napisał/a: | Samochód już oddałem w ręce fachowców więc może jutro będę coś wiedział. | Jaka diagnoza?
Turbina? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-01-2015, 22:54
|
|
|
Niestety naprawa (a może raczej diagnostyka) się przeciąga. Początkowo padło na egr, potem jakieś czujnki przy pdf, czekam w poniedziałek na maila od sprzedawcy. |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 25-01-2015, 12:41
|
|
|
chyba chodzi o czujnik przy dpf ??? ale one padają bardzo rzadko przy tym przebiegu. niebieski dym moze swiadczyc o procesie wypalania filtra porządna diagnoza testerem i wiesz wszystko. powodzenia |
|
|
|
 |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-01-2015, 09:56
|
|
|
Właśnie dostałem telefon z warsztatu, że uszkodzony był czujnik temperatury spalin. Czyżby jego awaria miała aż taki wpływ na silnik, że wszedł w tryb awaryjny? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2015, 09:58
|
|
|
Tak. Brak odczytu temperatury spalin (parametru koniecznego do np. wypalenia DPFa) da takie efekty. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-01-2015, 23:51
|
|
|
Witam
Mogl pasc ze wzgledu na zbyt ekeonomiczna jazde. Komp wykrywa narastanie sadzy do tego dochodzi przelicznik (patrz - jakis matematyczny wymyslony przech japonczyka) nastepuje zbyt czeste dopalanie DPFu.
Informacja dla wszystkich z 1,8 DiD:
Raz na jakis czas trzeba temu silnikowi wstawic ognia no 3 bieg 3500/4000 obrotow zal tempomat i tak 20 km. Bedzie przedmuchany. Regeneracja DPFu realizuje sie przy obciazeniu silnika,a jezeli ktorys z czujnkow glupieje caly system siada i zaczynaja sie koszty - chyba ze na gwarancji. Osobiscie stawialem ASX od klienta w opolu, ktory mial zapchany DPF do tego stopnia ,ze auto bylo zamulone od ekonomicznej jazdy ( paradoks ).
Dla tych silnikow sugeruje wymiane oleju co 10tys a bedziecie zadowoleni. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
fidus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-01-2015, 16:45
|
|
|
Czyli co ile kilometrów lub przy jakich objawach należy "przepędzić" autko? |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 28-01-2015, 10:36
|
|
|
Nie ma na to reguły ogólnie trzeba co jakiś czas wskoczyć na autostradę lub tak jak kolega pisał 3-4 biegi i obroty 3 tys trzymać by podnieś temperaturę i przejechać jakiś dłuższy odcinek.
jeżeli ktoś kupił samochód z tym silnikiem dla ekonomicznego spalania i pyrka nim do pracy i z powrotem po mieście i sie cieszy że spalanie małe, proponuje przygotować pieniądze na drogie naprawy. 1.8 DID to silnik w trasę przede wszystkim trasa. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
|