To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA

krzychu - 12-04-2010, 21:04

Nie sądzisz że 225 na 140 parę koników to za dużo? Weź 215.
Trik - 12-04-2010, 22:01

chbr napisał/a:
ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:(

Ale w jakim sensie jest krzywa? :shock:

mkrawcz1 - 12-04-2010, 22:08

chbr napisał/a:
chyba tez mnie czeka wymiane felg, mam seryjne 16stki, ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:(

2 pierwsze z Googla:
http://www.renowacjafelg.pl/
http://www.regeneracjafelg.waw.pl/

MarkS - 12-04-2010, 22:08

Cytat:
Ja użytkuje 7x17" ET48 na oponach 215/50/17 i jest w porządku.


Tyle że właśnie różnice czyli 225 i 45 mnie zastanawiają, twój rozmiar podawany jest jako zamiennik i musi być ok.

Cytat:
Nie sądzisz że 225 na 140 parę koników to za dużo? Weź 215.


Właśnie tego jak mocno jest odczuwalna utrata mocy na 225, chciałbym się m. in. dowiedzieć. Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji. Gdyby były to bym kupił nawet się nie zastanawiając. Tym bardziej ze przesiadłem się z 3 litrowej v6 i 4 litrowej rzędówki.
Powodem mojego zapytania o 225/45/17 jest cena dobrych (firmowych) opon, różnica do 215/50 czy 225/50 jest zauważalna a niestety dość mocno odczuwam w finansach kryzys i wolałbym zainwestować trochę mniej.
No chyba że te koreańskie są ok, ale jak na razie średnio mam do nich przekonanie.

krzychu - 12-04-2010, 22:11

MarkS napisał/a:
Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji.


Zabrakło RalliArt-a na stoku w salonach?

mkrawcz1 - 12-04-2010, 22:14

To jest odpowiedź z cyklu:
- Hmmm, te kieliszki są za małe... Macie większe?
- Mamy jeszcze wiadra 12 litrów (RA) oraz beczki 200 litrów (EVO) :-D

Ja osobiście chętniej kupiłbym 1,8 T albo 2,0 wolnossące za + 5-8 kPLN

MarkS - 12-04-2010, 22:33

krzychu napisał/a:
MarkS napisał/a:
Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji.


Zabrakło RalliArt-a na stoku w salonach?


Hmm... przerost formy nad treścią. Wystarczy zwykły Lancer tyle że 2.0 albo 2.4 :)

krzychu - 12-04-2010, 22:40

MarkS napisał/a:
Wystarczy zwykły Lancer tyle że 2.0 albo 2.4 :)


Przeceniacie chyba to 0,2L chodź niewątpliwie przebieg momentu jest bardziej właściwy. Co do 2,4 to import z USA nie jest tematem tabu.

A żeby nie było offtopic w RA też są 215.

chbr - 12-04-2010, 23:33

Trik napisał/a:
chbr napisał/a:
ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:(

Ale w jakim sensie jest krzywa? :shock:


nie da się jej dobrze wyważyć, nie kręci się "prosto"

Trik - 13-04-2010, 08:46

chbr napisał/a:
nie da się jej dobrze wyważyć, nie kręci się "prosto"

Czylia albo sam załatwiłeś gdzieś na drodze albo od nowego tak jest, Jak zmieniałeś na zimę to takiego problemu nie było? Może dasz radę wymienić ją na gwarancji, moze?

bastek - 13-04-2010, 09:26

teamt odżył, odgrzebałem stary post

krzychu napisał/a:
baszek napisał/a:
Jeszcze rozważam zakup drugich 15-stek


Całkowicie bez sensu. Opona wtedy będzie bardzo duża.


czemu? przejeździłem całą zimę na 15-stkach (profil 65) i było OK....

krzychu - 13-04-2010, 12:52

fabrycznie - 205/60/16

założyłeś - 195/65/15

Po pierwsze założyłeś oponę o bardzo dużym profilu przez co auto zachowuje się mniej stabilnie, a prowadzenie w Lancerze jedna z jego głównych zalet po co to psuć?
Po drugie auto poszło na dół bo profil 65 i tak jest za mały. Powinien być 70 żeby średnica koła była odpowiednia.

Nie dziwię się że ktoś zakłada profil 60 zamiast 45 czy 50 na zimę ale żeby pakować się w 65-70 to lekka przesada w takich samochodach ze względu na obniżenie pewności prowadzenia a co za tym idzie bezpieczeństwa lub zmniejszanie średnicy koła co przekłamuję prędkość, przebieg i możliwe że wpływa na systemy bezpieczeństwa jak ESP.

bastek - 13-04-2010, 13:20

krzychu napisał/a:
fabrycznie - 205/60/16

założyłeś - 195/65/15


195/65/15 to o 2,8% mniejszy obwód koła (dopuszczalne) wg kalkulatora na www.opony.pl
założyłem 205/65/15 (chyba jak bedę wracał to sprawdzę) co daje -0,76% (zalecane)

krzychu napisał/a:
Po pierwsze założyłeś oponę o bardzo dużym profilu przez co auto zachowuje się mniej stabilnie


profil 60 to dobry, a 65 (5 mm) do bardzo duży? czy ja wiem? róznic nie odczułem w prowadzeniu (przejechałem na nich ponad 15.000 km po polskich drogach i niemieckich autostradach)
krzychu napisał/a:
Powinien być 70 żeby średnica koła była odpowiednia

wg kalkulatora 195/70 to +0,24%, a przy 205/70 to +2,34%. czyli auto sporo w górę, idąc Twoim tokiem rozumowania
krzychu napisał/a:
Po drugie auto poszło na dół

wg tego samego kalkulatora
195/65 to w dół o1,7 cm, przy 205/65 w dół o 5 mm - czy ja wiem, czy da się to zauważyć/odczuć, zwłaszcza te 5 mm?

cena felg stalowych, śrub z wysyką 330zł, a opony 15 cali 450 zł tańsze mi wyszły niż te same 16 cali. przełożenie kolejne 2x50zł na rok

jak pisłem - różnic nie odczułem, ale też ostro nie jeżdżę - raczej po "emerycku" by ktoś określił, ja to nazywam zgodnie z przepisami

krzychu - 13-04-2010, 14:05

bastek1 napisał/a:

założyłem 205/65/15


W Twojej historii postów stoi 195/65/15 ale może pisałeś o czym innym.

bastek1 napisał/a:
profil 60 to dobry, a 65 (5 mm) do bardzo duży?


to 60 to jest procent szerokości. W przypadku 205 to 12,3cm profilu. A w przypadku bardziej odpowiedniego rozmiaru 205/65 to 13,3cm. Odczuwalne bym powiedział.

Jeździć można ale polecał bym tego innym. Szczególnie że nawet w najtańszej wersji producent przewiduje 16 calowe felgi.

bastek - 13-04-2010, 18:22

krzychu napisał/a:
W Twojej historii postów stoi 195/65/15 ale może pisałeś o czym innym

aha, mam 195 mm (nie byłem pewny)
a profil - dzięki za sprostowanie, fakt. to % wysokości...

ale
nadal wg kalkulatora moja opona ma o 2,8% mniejszy obwód, a średnica o 1,7 cm mniejsza, plus 1 cal czyli 2,5 cm daje 4,2 cm. czyli samochód jest o 2,1 cm niżej.... niektórzy specjalnie obniżają auto i to więcej niż te 2,1 cm cm......
jak pisałem subiektywne odczucie - bez zmian. nadal rondo w Piaskach(trasa nr 17) 60 km/godz nie piszczy, elektronika się nie odzywa....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group