[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA
krzychu - 12-04-2010, 21:04
Nie sądzisz że 225 na 140 parę koników to za dużo? Weź 215.
Trik - 12-04-2010, 22:01
chbr napisał/a: | ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:( |
Ale w jakim sensie jest krzywa?
mkrawcz1 - 12-04-2010, 22:08
chbr napisał/a: | chyba tez mnie czeka wymiane felg, mam seryjne 16stki, ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:( |
2 pierwsze z Googla:
http://www.renowacjafelg.pl/
http://www.regeneracjafelg.waw.pl/
MarkS - 12-04-2010, 22:08
Cytat: | Ja użytkuje 7x17" ET48 na oponach 215/50/17 i jest w porządku. |
Tyle że właśnie różnice czyli 225 i 45 mnie zastanawiają, twój rozmiar podawany jest jako zamiennik i musi być ok.
Cytat: | Nie sądzisz że 225 na 140 parę koników to za dużo? Weź 215. |
Właśnie tego jak mocno jest odczuwalna utrata mocy na 225, chciałbym się m. in. dowiedzieć. Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji. Gdyby były to bym kupił nawet się nie zastanawiając. Tym bardziej ze przesiadłem się z 3 litrowej v6 i 4 litrowej rzędówki.
Powodem mojego zapytania o 225/45/17 jest cena dobrych (firmowych) opon, różnica do 215/50 czy 225/50 jest zauważalna a niestety dość mocno odczuwam w finansach kryzys i wolałbym zainwestować trochę mniej.
No chyba że te koreańskie są ok, ale jak na razie średnio mam do nich przekonanie.
krzychu - 12-04-2010, 22:11
MarkS napisał/a: | Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji. |
Zabrakło RalliArt-a na stoku w salonach?
mkrawcz1 - 12-04-2010, 22:14
To jest odpowiedź z cyklu:
- Hmmm, te kieliszki są za małe... Macie większe?
- Mamy jeszcze wiadra 12 litrów (RA) oraz beczki 200 litrów (EVO)
Ja osobiście chętniej kupiłbym 1,8 T albo 2,0 wolnossące za + 5-8 kPLN
MarkS - 12-04-2010, 22:33
krzychu napisał/a: | MarkS napisał/a: | Nie rozumiem polityki nie sprzedawania w Polsce mocniejszych wersji. |
Zabrakło RalliArt-a na stoku w salonach? |
Hmm... przerost formy nad treścią. Wystarczy zwykły Lancer tyle że 2.0 albo 2.4
krzychu - 12-04-2010, 22:40
MarkS napisał/a: | Wystarczy zwykły Lancer tyle że 2.0 albo 2.4 |
Przeceniacie chyba to 0,2L chodź niewątpliwie przebieg momentu jest bardziej właściwy. Co do 2,4 to import z USA nie jest tematem tabu.
A żeby nie było offtopic w RA też są 215.
chbr - 12-04-2010, 23:33
Trik napisał/a: | chbr napisał/a: | ale wlasnie okazalo się przy zakładaniu letnich opon, że jedna felga jest krzywa:( |
Ale w jakim sensie jest krzywa? |
nie da się jej dobrze wyważyć, nie kręci się "prosto"
Trik - 13-04-2010, 08:46
chbr napisał/a: | nie da się jej dobrze wyważyć, nie kręci się "prosto" |
Czylia albo sam załatwiłeś gdzieś na drodze albo od nowego tak jest, Jak zmieniałeś na zimę to takiego problemu nie było? Może dasz radę wymienić ją na gwarancji, moze?
bastek - 13-04-2010, 09:26
teamt odżył, odgrzebałem stary post
krzychu napisał/a: | baszek napisał/a: | Jeszcze rozważam zakup drugich 15-stek |
Całkowicie bez sensu. Opona wtedy będzie bardzo duża. |
czemu? przejeździłem całą zimę na 15-stkach (profil 65) i było OK....
krzychu - 13-04-2010, 12:52
fabrycznie - 205/60/16
założyłeś - 195/65/15
Po pierwsze założyłeś oponę o bardzo dużym profilu przez co auto zachowuje się mniej stabilnie, a prowadzenie w Lancerze jedna z jego głównych zalet po co to psuć?
Po drugie auto poszło na dół bo profil 65 i tak jest za mały. Powinien być 70 żeby średnica koła była odpowiednia.
Nie dziwię się że ktoś zakłada profil 60 zamiast 45 czy 50 na zimę ale żeby pakować się w 65-70 to lekka przesada w takich samochodach ze względu na obniżenie pewności prowadzenia a co za tym idzie bezpieczeństwa lub zmniejszanie średnicy koła co przekłamuję prędkość, przebieg i możliwe że wpływa na systemy bezpieczeństwa jak ESP.
bastek - 13-04-2010, 13:20
krzychu napisał/a: | fabrycznie - 205/60/16
założyłeś - 195/65/15 |
195/65/15 to o 2,8% mniejszy obwód koła (dopuszczalne) wg kalkulatora na www.opony.pl
założyłem 205/65/15 (chyba jak bedę wracał to sprawdzę) co daje -0,76% (zalecane)
krzychu napisał/a: | Po pierwsze założyłeś oponę o bardzo dużym profilu przez co auto zachowuje się mniej stabilnie |
profil 60 to dobry, a 65 (5 mm) do bardzo duży? czy ja wiem? róznic nie odczułem w prowadzeniu (przejechałem na nich ponad 15.000 km po polskich drogach i niemieckich autostradach)
krzychu napisał/a: | Powinien być 70 żeby średnica koła była odpowiednia |
wg kalkulatora 195/70 to +0,24%, a przy 205/70 to +2,34%. czyli auto sporo w górę, idąc Twoim tokiem rozumowania
krzychu napisał/a: | Po drugie auto poszło na dół |
wg tego samego kalkulatora
195/65 to w dół o1,7 cm, przy 205/65 w dół o 5 mm - czy ja wiem, czy da się to zauważyć/odczuć, zwłaszcza te 5 mm?
cena felg stalowych, śrub z wysyką 330zł, a opony 15 cali 450 zł tańsze mi wyszły niż te same 16 cali. przełożenie kolejne 2x50zł na rok
jak pisłem - różnic nie odczułem, ale też ostro nie jeżdżę - raczej po "emerycku" by ktoś określił, ja to nazywam zgodnie z przepisami
krzychu - 13-04-2010, 14:05
bastek1 napisał/a: |
założyłem 205/65/15 |
W Twojej historii postów stoi 195/65/15 ale może pisałeś o czym innym.
bastek1 napisał/a: | profil 60 to dobry, a 65 (5 mm) do bardzo duży? |
to 60 to jest procent szerokości. W przypadku 205 to 12,3cm profilu. A w przypadku bardziej odpowiedniego rozmiaru 205/65 to 13,3cm. Odczuwalne bym powiedział.
Jeździć można ale polecał bym tego innym. Szczególnie że nawet w najtańszej wersji producent przewiduje 16 calowe felgi.
bastek - 13-04-2010, 18:22
krzychu napisał/a: | W Twojej historii postów stoi 195/65/15 ale może pisałeś o czym innym |
aha, mam 195 mm (nie byłem pewny)
a profil - dzięki za sprostowanie, fakt. to % wysokości...
ale
nadal wg kalkulatora moja opona ma o 2,8% mniejszy obwód, a średnica o 1,7 cm mniejsza, plus 1 cal czyli 2,5 cm daje 4,2 cm. czyli samochód jest o 2,1 cm niżej.... niektórzy specjalnie obniżają auto i to więcej niż te 2,1 cm cm......
jak pisałem subiektywne odczucie - bez zmian. nadal rondo w Piaskach(trasa nr 17) 60 km/godz nie piszczy, elektronika się nie odzywa....
|
|
|