Outlander I GEN Techniczne - Stuki - pomoc w diagnozie
jakfaskaf - 02-08-2021, 18:12
Czy stukające popychacze zawsze zaczynają stukać przy zimnym silniku i przestają jak się nagrzeje? W moim przypadku stuka delikatnie dopiero jak się rozgrzeje ale najbardziej jak zostawię rozgrzany silnik na godzinkę. Wtedy stuka bardzo wyraźnie gdzieś w okolicach korka wlewu oleju. Wtedy mam też problem z odpaleniem silnika.
Jak jest zimny odpala bez problemu i nie stuka
Jak jest ciepły to stuka delikatnie i odpala bez problemu
Jak postoi po jeździe to stuka bardzo i często muszę długo kręcić zanim odpali
Osiwieje w koncu przez ten samochód
CB4W_00 - 03-08-2021, 22:05
Dodam od siebie że dziwne odgłosy może wydawać łożysko koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Ostatnio jak wymieniałem łożysko w colcie(przebieg 170kkm) to po zdjęciu paska osprzętu i ręcznym zakręceniu kołem pasowym słychać było stukanie.
Wcześniej wymieniałem w grandisie i też było stukanie podczas pracy silnika na biegu jałowym.
Tiamat - 04-08-2021, 12:48
Zaczyna się od stukania na zimnym ( np. po nocy ) przez kilka sekund po odpaleniu. Dalej jest już z górki tj. zaczyna stukać na ciepłym na jałowym / niskich obrotach itp. Natomiast przyczyny długiego kręcenia przy odpaleniu szukałbym gdzie indziej.
jakfaskaf - 04-08-2021, 14:16
A czy w głowicy może coś innego stukać poza popychaczami? Gdyby stukały na zimnym to miałbym pewność
Krzyzak - 05-08-2021, 09:08
a może to sworzeń tłoka? - to bardziej na ciepłym słychać
jakfaskaf - 05-08-2021, 09:21
Tylko sworzeń tłoka raczej stuka najgłośniej na ciepłym a u mnie stuka najgłośniej jest jak już ostygnie. Kiedyś już mi tak coś stukało i po płukance na jakiś czas przestało. Sworzeń tłoka raczej nie przestałby stukać po płukance. Dobrze myślę?
Tiamat - 05-08-2021, 13:54
Znam przypadek stukania / hałasowania związanego z uszkodzonym napinaczem paska rozrządu
w 4g63. Jeżeli metaliczne stuki ewidentnie dochodzą z głowicy obstawiałbym jednak popychacze. Uszkodzenie wałków rozrządu raczej odpada. Zostają zawory, ale skoro stukanie związane jest z temperaturą, to ten kierunek też raczej odpada. Luzy zaworowe też odpadają. Popychacze są wrażliwe na jakość oleju i ogólną sprawność układu smarowania ( ciśnienie ). Właściwości oleju natomiast zmieniają się wraz z temperaturą.
jakfaskaf - 05-08-2021, 13:59
Rozrząd poprawiałem sam po mechaniku partaczu więc ten temat odpada. Jestem prawie pewien tych popychaczy zwłaszcza, że poprzedni właściciel jeździł na tanim półsyntetyku. Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie
Krzyzak - 06-08-2021, 08:43
jakfaskaf napisał/a: | Dobrze myślę? | jak najbardziej jakfaskaf napisał/a: | Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie | wyczyść dodatkowo magistrale transportujące olej do popychaczy - widziałem już nie raz straszny syf jaki poszedł w obieg, gdy filtr Japan Line się rozpadł
jakfaskaf - 06-08-2021, 08:46
W którym miejscu jest ta magistrala?
Krzyzak - 06-08-2021, 08:47
w każdym wałku czy koniku zaworowym masz takie kanały
olej dopływa do głowicy od dołu z bloku i jest rozprowadzony magistralą do każdego elementu, który smarowania wymaga
|
|
|