Colt - Ogólne - Miś pokazał pazurki
tomusn - 15-06-2006, 17:05
mój ma na liczniku niecałe 100tys, wygląda tak:
w realu trochę lepiej
josie - 15-06-2006, 18:15
Po pierwsze i najważniejsze
na moje oko to SILNIK SIĘ GRZEJE!
Normalna temp to ok 2mm powyżej środkowego przecięcia skali. Jak wentylator jest sprawny to nie rusza się ani tyci.
Możliwe że silnik już się przegrzał i olej spieprza gdzieś przez uszczelkę pod głowicą.
Wentylator chłodnicy powinien się włączyć jak na wskaźnik tem przekroczy te 2mm powyżej kreski środkowej (w praktyce to jest niezauważalne). Nie ma oleju w chłodnicy?
Wnętrze nie jest najgorsze - ja miałem popruty fotel jak miał 170kkm.
Koniecznie sprawdźcie czy wentylator się włącza i nie przegrzejcie silnika...
P.S.
Mój fotel wyglądał tak:
Rafal_Szczecin - 15-06-2006, 18:34
wentylator sie wlancza,
tak to prawda, wskazowka od temp. oleju jest prawie przy czerwonym (nigdy jeszcze na niego nie naszlo )
czy jest olej w chlodnicy nie sprawdzalismy, podczas zmieniania uszczelki pod pokrywa zaworow spojrzelismy do zbiorniczka wyrownawczego, byl pusty, tak wiec najpierw woda zalalismy chlodnice a potem zbiorniczek wyrownawczy (z tego co wiem ze zbiorniczka nic nie ucieklo )
kurde ale problemow sprawia to auto
[ Dodano: 15-06-2006, 18:38 ]
przy okazji chcialbym podziekowac wszystkim udzielajacym sie (i w ten sposob pomagajacym reanimacji Colta), jestescie nie zastapieni , co my bez Was bysmy zrobili
josie - 15-06-2006, 18:48
Ale to i tak niedobrze coś jest z tą temperaturą
Po dolaniu do chłodnicy nie spadła? Czy jak wskazówka jest tak wysoko to czy chłodnica jest gorąca przy dotknięciu ręką?
Trzebaby się położyć pod auto i zobaczyć czy jakieś płyny nie uciekają (olej, płyn z chłodnicy)
Krzyzak - 15-06-2006, 20:11
no - niepokojące - ta temp. chłodziwa nie wróży dobrze; jak przegrzany silnik, to nawet nie musi mieć dużego przebiegu by wpieprzać olej, ale wygląda na conajmniej 300 tkm
Anonymous - 15-06-2006, 21:43
Jeśli chodzi o wygląd mieszka, to wykonany jest z takiego chu** materiału, że mój mając przebieg 170kkm wyglądał podobnie. Fotel jest zarwany/wysiedzony, bo koleś, który nim jeździł był sporych rozmiarów. Przebieg 200kkm może być autentyczny jeśli nikt nie dbał o auto.
Rafal_Szczecin - 15-06-2006, 23:44
josie napisał/a: | Ale to i tak niedobrze coś jest z tą temperaturą .Po dolaniu do chłodnicy nie spadła? | z tego co mi wiadomo to nie spadla .
josie napisał/a: | Czy jak wskazówka jest tak wysoko to czy chłodnica jest gorąca przy dotknięciu ręką? | nie mam pojecia nie sprawdzalem , w sobote powinienem wiedziec . josie napisał/a: | Trzebaby się położyć pod auto i zobaczyć czy jakieś płyny nie uciekają (olej, płyn z chłodnicy) | mysle ze na noc podloze pod niego jakis karton i zobaczy sie z rana czy sa jakies plamy .
jezeli silnik zostal przegrzany (moze i nawet parokronie) to czy oplaca sie pchac pieniadze w jego naprawe czy moze lepiej jest wymienic go na nowy ( uzywany )
jaki bylby (orientacyjny) koszt remontu takiego silnika (w opcji najtanszej , troche drozszej i takiej super)
aha jak - czym moge sprawdzic czy w chlodnicy znajduje sie olej ?
josie - 16-06-2006, 00:16
Nie opłaca się pchać w ten silnik kasy - jak olej nie leci na zewnątrz, a ta temperatura co pokazuje wskaźnik jest rzeczywista (należałoby wykluczyć awarię czujnika temp i przesunięcie wskazówki - ale nigdy nie słyszałem i ich awariach).
Ja kupiłem 4G15 8V za 300zł z osprzętem (alternator, oba kolektory, przepustnica itp.)
Silnik stał jakieś 4 lata i dalej stoi i czeka aż ten się wyeksploatuje. Remont będzie nieopłacalny w porównaniu do kosztów używanego silnika i samego samochodu. Ja dokładnie nie potrafię powiedzieć ile to kosztuje ale sama robocizna pewnie wyniesie więcej niż używany silnik.
Maciek - 16-06-2006, 10:27
Raf jak sprawdzić sprawdzić spaliny to bym pomógł bo facio na 26-go Kwietnia ma takie bańki szklane z jakims płynem w środku i sie podpina to na korek chłodnicy. Jak sie ten płyn na ciemno zabarwi to są spaliny do chłodnicy wypychane. Nie wiem czy to na olej działa też moze ktoś ma takie ustrojstwo bądź wie czy to zadziała. To byśmy mogli podjechać. A ten gostek z dziupli nie wykmini czy jest olej powinien sie na tym znać.
Rafal_Szczecin - 16-06-2006, 10:39
w jaki sposob moge wykluczyc awarie czujnika temp (oczywiscie procz podlaczenia nowego - sprawnego) ?
Anonymous - 16-06-2006, 12:16
Rafal_Szczecin napisał/a: | w jaki sposob moge wykluczyc awarie czujnika temp (oczywiscie procz podlaczenia nowego - sprawnego) ? | Wymontowując go i maczając w wodzie
Rafal_Szczecin - 16-06-2006, 12:20
a czy z silnikiem 4g15 jest tak samo ?
no dobra to teraz kolejne pytanie zielonego ... gdzie znajduje sie czujnik temp
(ja Wam wszystkim chyba po wielkim piwie bede musial kupic)
ps. rozdalem kilka "pomogl"
Hubeeert - 16-06-2006, 12:31
W termostat jest wkręcony - są tam dwa.
Jeden od pokazywania na desce - po lewej i czujnik temp dla ECU po prawej.
Rafal_Szczecin - 16-06-2006, 12:32
dostane jakies foto ?
Hubeeert - 16-06-2006, 12:44
Standarowe wartości
dla czujnika temp na deskę 70 st Celsjusza - 104+/-13,5 Ohm
dla czujnika temp dla ECU
0st C 5,9 kOhm
20st C 2,5 kOhm
40st C 2,7 kOhm
80st C 0,3 kOhm
|
|
|