To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander vs Mazda CX-7 vs Honda CR-V vs Suzuki Grand Vitara

mitsu00 - 05-07-2010, 14:10

j-rules napisał/a:
ten 2.2 to ma rodowód francuski (hdi) ?
Jak tak to mamy to samo w mondeo IV.
I sprawuje sie bardzo fajnie, wiadomo inny rodzaj auta, ale ja moge polecic.
Jest calkiem cichy (jak na diesla), zbiera sie ladnie, ciagnie dosc wysoko (jak na diesla)
po za tym w mondeo, mimo 175 koni jest w stanie spalic w trasie 5.5 litra na setke (jadac plynnie 100km/h) Od 120 robi sie jednak juz troszke mniej oszczedny, ale jak na taka moc i dynamiczna jazde w trasie 7.5 zbrodnia nie jest. Srednio? 6.5 ;)
przejechane poki co tylko 20 pare tysiecy, ale jak narazie bez zarzutu.
pozdro

No mój misiek pali nieco więcej bo wiadomo że w porównaniu do Mondka to "Kiosk Ruchu" :D Do setki przy plynnej jeździe na tempomacie to pali jakieś 7-8l/100 km. W mieście 9l/100 km to norma. Srednio 8-8,5l /100 km. raz jak jechałem z rowerami na dachu pod wiatr 130 km/h to kobyła chciała 13l/100km :twisted: Z kamperem 1500kg palił jakieś 10-11l w trasie.

skaut - 05-07-2010, 14:10

mitsu00 napisał/a:

Mam 2.2 w manualu i jestem bardzo zadowolony. Wielokrotnie jeździłem OII z silnikiem 2.0 i różnica w kulturze pracy jest znaczna, tzn na + dla 2.2.


mitsu00 - wiem, prześledziłem wątek 2.0 vs 2.2. Dzielnie walczyłeś :) z przewagą opinii pozytywnych o silniku 2.0.
A żeby dodać faktów na temat silnika 2,2 HDI - mam klienta który pomyka Peugeotem 807 z tym silnikiem zrobił 180 000 i nie słyszał co to takiego filtr cząsteczek stałych. Bardzo sobie chwali tą jednostkę.

mitsu00 - 05-07-2010, 14:13

skaut napisał/a:
mitsu00 - wiem, prześledziłem wątek 2.0 vs 2.2. Dzielnie walczyłeś z przewagą opinii pozytywnych o silniku 2.0

To nie była żadna walka tylko moje subiektywne odczucia jako że miałem do czynienia z obydwoma wariantami i to nie tylko na jeździe probnej ale i prywatnie. Oba mają swoje plusy i minusy, ale generalnie nie zamienilbym go na 2.0. Jeździłem tez dosyc sporo 2.0 po chipie i zdania nie zmienię.... :mrgreen: 2.2 po prostu lepiej się zbiera bo ma o 80 Nm większy moment obr. w standardzie, jest cichszy i nie huczy jak 2.0 przy większych prędkościach. A jak zaczipujesz 2.2 to będziesz miał 440 Nm i 190-200 Km :wink: Jedyny minus jak na razie to himeryczna wrażliwość na paliwo podczas silnych mrozów. Poniżej -25st. C moze wywalić check engine i pomaga wymiana filtra albo ogrzanie w garażu.

skaut - 05-07-2010, 14:17

mitsu00 napisał/a:
skaut napisał/a:
mitsu00 - wiem, prześledziłem wątek 2.0 vs 2.2. Dzielnie walczyłeś z przewagą opinii pozytywnych o silniku 2.0

To nie była żadna walka tylko moje subiektywne odczucia jako że miałem do czynienia z obydwoma wariantami i to nie tylko na jeździe probnej ale i prywatnie. Oba mają swoje plusy i minusy, ale generalnie nie zamienilbym go na 2.0. Jeździłem tez dosyc sporo 2.0 po chipie i zdania nie zmienię.... :mrgreen:


Problemu z wyborem i tak może nie być. Peugeotów nie ma, Citroen przypływa w listopadzie, a jak znam życie to MMC też cierpi na brak Outlanderów z silnikiem 2.2. Reasumując, jeżeli będę chciał stosunkowo szybko zmienić auto - kratka, to i tak wybór będzie ograniczony do 2.0

mitsu00 - 05-07-2010, 14:21

skaut napisał/a:

Problemu z wyborem i tak może nie być. Peugeotów nie ma, Citroen przypływa w listopadzie, a jak znam życie to MMC też cierpi na brak Outlanderów z silnikiem 2.2. Reasumując, jeżeli będę chciał stosunkowo szybko zmienić auto - kratka, to i tak wybór będzie ograniczony do 2.0

Kup używkę 2.2. Widzę że jesteś z Łodzi więc nie pokuszę cię jazdą moją kobyłką bo to trochę daleko do stolycy..... :D

skaut - 05-07-2010, 14:24

mitsu00 napisał/a:


Kup używkę 2.2. Widzę że jesteś z Łodzi więc nie pokuszę cię jazdą moją kobyłką bo to trochę daleko do stolycy..... :D


Kratka, leasing, auto firmowy - mogę wyjechać nowym z salonu :)
Tak jak pisałem, dzisiaj jechałem c-crosserem z silnikiem 2.2 HDI w automacie, więc mam wyobrażenie jak ten silniczek śmiga :)

mitsu00 - 05-07-2010, 14:26

skaut napisał/a:
Tak jak pisałem, dzisiaj jechałem c-crosserem z silnikiem 2.2 HDI w automacie, więc mam wyobrażenie jak ten silniczek śmiga

Automat dość sporo zamula w porownaniu z manualem ale wygoda użytkowania jest fajna.

skaut - 05-07-2010, 14:40

Domyślam się, że automat zamula. Jak zawsze :)
rezon - 05-07-2010, 16:43

skaut napisał/a:
Domyślam się, że automat zamula. Jak zawsze
nie zawsze. Auta z DSG z grupy VW przyspieszenia mają praktycznie takie same, a zużycie paliwa nawet mniejsze - szczególnie w praktyce. Chyba, że ktoś upierdwliwy stwierdzi, że to nie automatyczna, tylko mechaniczna sterowana elektronicznie. Mitsubishi też ma taką - w C-Crosserze nazywa się DCS. w Octavii 1.8TSI chodzi miodzio - żądnych szarpnięć - tylko płynne wgniatanie w fotel.
skaut - 05-07-2010, 19:40

Tak, czy inaczej na razie nie jestem zwolennikiem automatycznej skrzyni biegów. Zakładam, że w przypadku posiadania takowej każda kolejna również taka być, raczej powinna. Moja żona łatwo do automatu się przyzwyczai a potem każdą sprzęgło w manualnej spali. IMHO
Anonymous - 05-07-2010, 23:19

skaut napisał/a:
gootek napisał/a:
Chcesz diesla?
To sprawdź nowe Kia Sorento 2.2
Mnie sie bardo dobrze jeździło tym autem. Miałem okazję sprawdzić to auto w zimie, w trudnych warunkach. Było super.

gootek, dzięki za podpowiedź. Z porównania "wylatuje" Suzuki, a jego miejsce zajmuje Kia Sorento.
Z całego porównania będzie to drugie auto z 5 osobową homologacją ciężarową. Nie bez znaczenia jest również wielkość bagażnika, która niestety w Mazdzie jest bardzo niezadawalająca.
Jeśli bierzesz pod uwagę Sorento, to przyjrzyj się też odświeżonemu Hyundai'owi Santa Se. Te same silniki, dużo innych technicznych podobieństw, ale inny design.
Może bardziej Ci się spodoba?
Oba auta mają bardzo ciekawe warunki gwarancyjne.
Oba brałem pod uwagę przy wyborze nowego samochodu.
Muszę przyznać, że Koreańczycy zrobili ciekawe auta.

Dla wyjaśnienia: Outlander też mi się podoba.
Skoro jednak oferta SUVów różnych marek ciągle wzrasta, to warto się poprzyglądać różnym propozycjom.
:)

skaut - 06-07-2010, 19:00

gootek, tylko największym problemem aut made in Korea jest ich wartość rezydualna.
Co z tego, że kosztują może relatywnie mniej np. jakieś 10tyś, jak potem będzie problem z ich odsprzedażą za sensowne pieniądze?

rezon - 06-07-2010, 22:59

gootek napisał/a:
Dla wyjaśnienia: Outlander też mi się podoba.
mojemu znajomemu też się podobał - najpierw zwrócił uwagę na plastiki na desce, a później pokazałem mu jeszcze wytłumienie podłogi super white pienoplast ;) . Jakoś przeszedł mu zachwyt.
Anonymous - 07-07-2010, 07:22

Mam 2.2 i przejechałem w ciągu 2 lat 93tys km. Jest kilka spraw ktore wyszly (sprzeglo i ostatnio jakas dziwnie nierowna praca silnika) ale prawde mowiac to rozwazam zakup nastapnego miska w 2.2 i dsg
Anonymous - 07-07-2010, 10:09

skaut napisał/a:
gootek, tylko największym problemem aut made in Korea jest ich wartość rezydualna.
Co z tego, że kosztują może relatywnie mniej np. jakieś 10tyś, jak potem będzie problem z ich odsprzedażą za sensowne pieniądze?
Ta sytuacja się zmienia. Okresy gwarancji po 3 lata bez limitu lub nawet do 7 lat oraz faktycznie niższa awaryjność niż kiedyś powodują, że ludzie będą zmieniac zdanie o autach koreańskich.
Pamiętam czasy gdy z aut japońskich też bardzo się śmiano i nisko je ceniono.

rezon napisał/a:
mojemu znajomemu też się podobał - najpierw zwrócił uwagę na plastiki na desce, a później pokazałem mu jeszcze wytłumienie podłogi super white pienoplast . Jakoś przeszedł mu zachwyt.
widziałem, że nowej wersji (w bogatszej opcji) zastosowali takie ładne miękkie materiały na deskę i wygląda to lepiej. Ale z drugiej strony ceny poszły trochę za bardzo w górę. Nie ma się co oszukiwać: jednym z powodów aż tak dużego sukcesu Mitsubishi na naszym rynku (w tym tak dużego sukcesu Outlandera) była bardziej promocyjna polityka cenowa niż u kunkurentów.

markyz napisał/a:
sprzeglo
napisz proszę coś więcej o tym sprzęgle:
- przy jakim przebiegu wysiadło?
- czy wymienili Ci go bezpłatnie?
Pytam bo ostatnio dużo dyskutuje się o licznych problemach ze sprzęgłami w autach Subaru z silnikiem diesla i o tym, że importer Subaru odmawia wymiany tych sprzęgieł w ramach gwarancji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group