Outlander II GEN Techniczne - Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
paweldm - 17-07-2015, 15:06
[quote="visitor"]Przekładnia hipoidalna to nic innego jak przesunięcie osi czynnej ponizej srodka kola biernego.
Zgadza się, ale to przesunięcie powoduje występowanie w przekładni większych nacisków jednostkowych, a tym samym olej musi mieć parametry do tego dostosowane.
Co do klasy lepkościowej, to w dużej mierze wynika z zastosowanych pasowań w przekładni.
macia - 17-07-2015, 21:23
Ja kupiłem tego Valvoline durablend...
visitor - 18-07-2015, 04:35
Paeeldm ale takie przekladnie mają wszystkie auta tylno napędowe więc nie widze w tym problemu by jakos szczególnie rozczulac się nad dyfrem. Załączenie mechanizmu odbywa sie przy skrzyni biegów czy w dyferencjale?
paweldm - 10-09-2015, 16:17
Nie każdy olej przekładniowy przeznaczony jest do przekładni hipoidalnych, stąd np. olej którym możemy zalać skrzynie biegów, może nie spełniać parametrów dla tylnego mostu, pomimo wymaganej tej samej lepkości.
qbota - 21-09-2015, 12:12
Na początku wątku jest mowa o instrukcji obsługi i RÓŻNYCH olejach SAE 80 i 90.
Patrzę w instrukcję obsługi OII 2011 i stoi:
9. Olej do skrzyni rozdzielczej:
Olej API do przekładni hipoidalnych, klasy GL-5 SAE 80
10. Olej w tylnym mechaniźmie różnicowym:
Olej API do przekładni hipoidalnych, klasy GL-5 SAE 80
A więc taki sam olej w jedno i drugie miejsce.
*W przypadku skrzyń TC/SST wymagana łączna ilość to 0,6+0,5l. W pozostałych przypadkach 0,49+0,5l.
[ Dodano: 02-10-2015, 20:12 ]
Kupiłem COMMA LS80W-90
Jest do LSD ale nie piszą nic o hipoidalnych.
link
Komandor - 03-10-2015, 19:52
Przed wymianą oleju sprawdzcie stan uszczelnień na półosiach i wale napędowym na tył (czy suche). Ja (niestety) zrobiłem tylko dolewkę oleju i planuję wymianę uszczelnienia prawej półosi.
pozdr
qbota - 27-10-2015, 14:16
Po wymianie. Przebieg 86kkm. W LSD (poprawka: ACD) breja konkretna: na magnesie łyżka stołowa szlamu. Tylny dyfer czyściutki. Potwierdzam też pojemności: 1l wystarczy do napełniania obu mechanizmów.
paweldm - 27-10-2015, 19:54
W jaki sposób napełniałeś? W moim przypadku była to strzykawka 100ml (taką największa udało mi się nabyć) plus wężyk.
krzychu - 27-10-2015, 21:15
qbota napisał/a: | W LSD breja konkretna |
A gdzie w OII jest LSD? Przedni jest otwarty, centralnego nie ma.
Komandor - 28-10-2015, 16:03
paweldm napisał/a: | W jaki sposób napełniałeś? W moim przypadku była to strzykawka 100ml (taką największa udało mi się nabyć) plus wężyk. |
Oleje Ravenol w pojemnikach 1 ltr mają już wężyk. Wystarczy odkręcić wlew i powoli napełnić, nadmiar oleju wycieknie przez wlew. Dostęp od spodu Outlandera oczywiście
macia - 28-10-2015, 16:44
Ten ravenol, to mój mechanik kazał zwrócić do sklepu, bo powiedział, że nie daje gwarancji po wymianie na bezawaryjną jazdę. Ponoć ravenol to klasa coś jak kager czy made for tesco. Chcąc nie chcąc kupiłem oryginał.
Moody - 28-10-2015, 20:27
Witam, a stosował ktoś z Was może do wszystkich skrzynek oleje Millers Oils typu TRX Synth ?
JCH - 28-10-2015, 21:50
Moody napisał/a: | a stosował ktoś z Was może do wszystkich skrzynek oleje Millers Oils typu TRX Synth ? | Tak, ja lałem do swojego Subara ten syntetyczny olej od Millersa.
Szef24 - 29-10-2015, 00:28
tu jest calkiem fajna szukajka olei
https://www.motul.com/pl/.../recommendation
qbota - 29-10-2015, 09:12
paweldm napisał/a: | W jaki sposób napełniałeś? W moim przypadku była to strzykawka 100ml (taką największa udało mi się nabyć) plus wężyk. |
Dokładnie tak samo.
krzychu napisał/a: | A gdzie w OII jest LSD? Przedni jest otwarty, centralnego nie ma. |
Jeśli nie ma centralnego to skąd 4WD? Jest i nazywa się "Active Center Differential" (sprzęgło wielopłytkowe, sterowane elektrycznie, chyba od Borgwarnera) i właśnie do niego serwisówka zaleca LSD gear oil.
|
|
|