Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2011, 22:54   Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego

Według różnych specyfikacji przy przebiegu 60.000/75.000 km należy wymienić olej w skrzyni redukcyjnej i mechanizmie różnicowym tylnej osi.

Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W

Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki).

W większości firm występują natomiast oleje przekładniowe o "uniwersalnej" lekości, tj. 80W-90 (w klasie GL-5).
Czy ktoś z Was stosował może olej Catsrol EPX 80W-90?
Podobno niektóre ASO leją ten olej i do skrzynki i do mechanizmu różnicowego...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-05-2011, 23:18   Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego

Pe.te napisał/a:
Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W
Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki).
Coś mi się wydaje że źle szukałeś, praktycznie każda firma ma olej o tej specyfikacji, włącznie z tanimi markami typu Hipol. Wydaje mi się że ja do swojego O1 lałem coś z Valvoline.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 31-05-2011, 23:32   Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego

Pe.te napisał/a:
Według różnych specyfikacji przy przebiegu 60.000/75.000 km należy wymienić olej w skrzyni redukcyjnej i mechanizmie różnicowym tylnej osi.

Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W

Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki).

W większości firm występują natomiast oleje przekładniowe o "uniwersalnej" lekości, tj. 80W-90 (w klasie GL-5).
Czy ktoś z Was stosował może olej Catsrol EPX 80W-90?
Podobno niektóre ASO leją ten olej i do skrzynki i do mechanizmu różnicowego...

Ja w transferze i tylnym dyfrze zalalem olejami Castrola i auto pieknie sie trzyma :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2011, 21:24   Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego

elektryk napisał/a:
Coś mi się wydaje że źle szukałeś, praktycznie każda firma ma olej o tej specyfikacji, włącznie z tanimi markami typu Hipol. Wydaje mi się że ja do swojego O1 lałem coś z Valvoline.

No to ja chętnie się dowiem, który olej Valvoline spełnia dokładnie specyfikację dla OutII :wink:

Masz rację, olej o szerszym zakresie lepkości (czyli 80W-90) ma w ofercie prawie każda firma. Jednak olej stricte według specyfikacji dla OutII znalazłem tylko w ofercie Shell'a. Mówię o oleju o lepkości 90 dla skrzyni redukcyjnej oraz 80 dla mechznimu różnicowego (oczywiście w klasie GL-5, bo w GL-4 jest większy wybór)...

P.S.
Próbowałem pokorespondować w tej sprawie z MMC PL, ale po trzecim mailu z tekstem "w celu wymiany oleju sugerujemy udać się do ASO" dałem sobie spokój :mrgreen:
Tak przy okazji w jednym z warszawskich ASO taka "przyjemność" kosztuje... 400 zł :shock:
Zważywszy, że oleju (w sumie) wchodzi 1.1 litra, a butelka 1 litrowa markowego oleju rzeczonej specyfikacji kosztuje poniżej 30 zł - to po prostu czysta okazja :twisted:
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 01-06-2011, 21:35   

Pe.te napisał/a:
Próbowałem pokorespondować w tej sprawie z MMC PL, ale po trzecim mailu z tekstem "w celu wymiany oleju sugerujemy udać się do ASO" dałem sobie spokój
Tak przy okazji w jednym z warszawskich ASO taka "przyjemność" kosztuje... 400 zł
Zważywszy, że oleju (w sumie) wchodzi 1.1 litra, a butelka 1 litrowa markowego oleju kosztuje poniżej 30 zł - to po prostu czysta okazja
Chlopie...... Wymiana oleju w obu miejscach zajela mi dokladnie w sumie 20 min. Odkrecasz śrubę spustu oleju. Czekasz az spłynie, zakręcasz ją, następnie odkrecasz inna do napelniena, nalewasz, zakrecasz i tyle...... W ruskim manualu masz podane dokładnie o które śruby chodzi. Jeśli dobrze pamiętam to potrzebny jest płaski nasadkowy nr 24 albo 26. Do tylnego dyfra wchodzi dokładnie 0,6l a do transferu 1,1l.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2011, 18:50   

mitsu00 napisał/a:
Chlopie...... Wymiana oleju w obu miejscach zajela mi dokladnie w sumie 20 min. Odkrecasz śrubę spustu oleju. Czekasz az spłynie, zakręcasz ją, następnie odkrecasz inna do napelniena, nalewasz, zakrecasz i tyle...... W ruskim manualu masz podane dokładnie o które śruby chodzi. Jeśli dobrze pamiętam to potrzebny jest płaski nasadkowy nr 24 albo 26. Do tylnego dyfra wchodzi dokładnie 0,6l a do transferu 1,1l.

Dlatego napisałem, że 400 zł to czysta okazja... :mrgreen:
Sam nie zamierzam się paprać olejem, tym bardziej że nie mam kanału. Ale "Pan Henio" zrobi mi to za 30 zł... :P

Do skrzynki rozdzielczej weszło Ci 1.1 litra?
Hmm... w instrukcji jak byk napisane, że wchodzi 0.54 litra... Chyba, że przy silniku 2.2 skrzynka jest inna, bo powyższe dane dotyczą silnika 2.0...
 
 
androzek 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 126
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-06-2011, 22:09   

Znalazłem na alledrogo CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-06-2011, 22:12   

androzek napisał/a:
Znalazłem CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze?
W instr. obslugi masz podane ile wchodzi. Na stronie castrola tez jest podane. Po 0,6l do kazdej. Wczesniej zle napisalem ze niby 1,1l. Pamietaj tylko ze jak bedziesz wymienial sam, to uzyj dobrej jakosci klucza bo inaczej bardzo latwo splanujesz lebek sruby, bo ta jest miedziana.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2011, 22:19   

To ja się może dołączę z pytaniem do mitsu:
1. Czy wymiana oleju (w transferze) wymaga demontażu ochronnych plastików pod silnikiem?
2. Czy próbowałeś wymiany oleju w skrzyni biegów (instrukcja serwisowa podaje 200 tys. jako interwał wymiany?)
3. Jaki jest link do ruskiej instrukcji, o której była mowa?

Pozdrawiam, bonito
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-06-2011, 22:27   

bonito napisał/a:
To ja się może dołączę z pytaniem do mitsu:
1. Czy wymiana oleju (w transferze) wymaga demontażu ochronnych plastików pod silnikiem?
2. Czy próbowałeś wymiany oleju w skrzyni biegów (instrukcja serwisowa podaje 200 tys. jako interwał wymiany?)
3. Jaki jest link do ruskiej instrukcji, o której była mowa?

Pozdrawiam, bonito


Mozna bo by to ulatwilo dostep ale nie koniecznie trzeba. Caly plastik trzyma sie na kilku srubach, reszta to klipsy. jak odkrecisz klapke chroniaca srube spustu oleju, to bedziesz mial tez dostep do srub do napelnienia i spuszczenia oleju w skrzyni biegow. Co do transferu, to nie trzeba zdejmowac zadnych plastikow. Ruski manual jest w dziale Download.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2011, 16:41   

androzek napisał/a:
Znalazłem na alledrogo CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze?

Znalazłeś Castrola 80W z serii EPX...? Możesz podać jakieś namiary?

Bo jest dostępny CASTROL EP 80W - ale on spełnia normę GL-4, nie GL-5...
 
 
androzek 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 126
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 10-06-2011, 16:50   

Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2011, 21:00   

androzek napisał/a:
Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90

Różni się lepkością.
Mitsu00 chyba taki właśnie zalał. I o ile się nie mylę, to niektóre ASO go stosują.
Próbowałem dowiedzieć się w MMC czy można użyć oleju lepkości 80W-90 zarówno do skrzynki jak i do mechanizmu różnicowego, ale MMC Polska mnie olało (albo co bardziej prawdopodobne - nie ma tam nikogo kompetentnego w tym zakresie)...
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 10-06-2011, 21:12   

Pe.te napisał/a:
androzek napisał/a:
Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90

Różni się lepkością.
Mitsu00 chyba taki właśnie zalał. I o ile się nie mylę, to niektóre ASO go stosują.
Próbowałem dowiedzieć się w MMC czy można użyć oleju lepkości 80W-90 zarówno do skrzynki jak i do mechanizmu różnicowego, ale MMC Polska mnie olało (albo co bardziej prawdopodobne - nie ma tam nikogo kompetentnego w tym zakresie)...
Nie wiem jak wy szukacie i gdzie, ale ja wpisujac w Allegro parametry oleju, od razu znalazlem aukcje:
http://allegro.pl/olej-ca...1615278370.html

Dokladnie tym samym zalalem w swoim.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2011, 21:37   

Czyli tak jak napisałem, zalałeś olejem o szerszym zakresie lepkości 80W-90.

Według instrukcji należałoby zastosować dwa różne oleje: do skrzyni redukcyjnej olej o lepkości 90, zaś do mechanizmu różnicowego o lepkości 80.
Ja jednak też chyba zaleję 80W-90, bo Shell'a Spiraxa aktualnie kupić nie można (a poza Shellem nie znalzałem olejów o ww. lepkościach).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.