Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego |
Autor |
Wiadomość |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2011, 22:54 Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
|
|
|
Według różnych specyfikacji przy przebiegu 60.000/75.000 km należy wymienić olej w skrzyni redukcyjnej i mechanizmie różnicowym tylnej osi.
Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W
Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki).
W większości firm występują natomiast oleje przekładniowe o "uniwersalnej" lekości, tj. 80W-90 (w klasie GL-5).
Czy ktoś z Was stosował może olej Catsrol EPX 80W-90?
Podobno niektóre ASO leją ten olej i do skrzynki i do mechanizmu różnicowego... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 31-05-2011, 23:18 Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
|
|
|
Pe.te napisał/a: | Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W
Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki). | Coś mi się wydaje że źle szukałeś, praktycznie każda firma ma olej o tej specyfikacji, włącznie z tanimi markami typu Hipol. Wydaje mi się że ja do swojego O1 lałem coś z Valvoline. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 31-05-2011, 23:32 Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
|
|
|
Pe.te napisał/a: | Według różnych specyfikacji przy przebiegu 60.000/75.000 km należy wymienić olej w skrzyni redukcyjnej i mechanizmie różnicowym tylnej osi.
Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W
Jedyną firmą, jaką znalazłem, która ma w ofercie oleje o dokładnie podanej specyfikacji jest Shell (seria olejów przekładniowych Spirax: odpowiednio Spirax A 90 oraz Spirax A 80W), ale obecnie oleje te są niedostępne w opakowaniach detalicznych (tylko beczki).
W większości firm występują natomiast oleje przekładniowe o "uniwersalnej" lekości, tj. 80W-90 (w klasie GL-5).
Czy ktoś z Was stosował może olej Catsrol EPX 80W-90?
Podobno niektóre ASO leją ten olej i do skrzynki i do mechanizmu różnicowego... |
Ja w transferze i tylnym dyfrze zalalem olejami Castrola i auto pieknie sie trzyma |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:24 Re: Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
|
|
|
elektryk napisał/a: | Coś mi się wydaje że źle szukałeś, praktycznie każda firma ma olej o tej specyfikacji, włącznie z tanimi markami typu Hipol. Wydaje mi się że ja do swojego O1 lałem coś z Valvoline. |
No to ja chętnie się dowiem, który olej Valvoline spełnia dokładnie specyfikację dla OutII
Masz rację, olej o szerszym zakresie lepkości (czyli 80W-90) ma w ofercie prawie każda firma. Jednak olej stricte według specyfikacji dla OutII znalazłem tylko w ofercie Shell'a. Mówię o oleju o lepkości 90 dla skrzyni redukcyjnej oraz 80 dla mechznimu różnicowego (oczywiście w klasie GL-5, bo w GL-4 jest większy wybór)...
P.S.
Próbowałem pokorespondować w tej sprawie z MMC PL, ale po trzecim mailu z tekstem "w celu wymiany oleju sugerujemy udać się do ASO" dałem sobie spokój
Tak przy okazji w jednym z warszawskich ASO taka "przyjemność" kosztuje... 400 zł
Zważywszy, że oleju (w sumie) wchodzi 1.1 litra, a butelka 1 litrowa markowego oleju rzeczonej specyfikacji kosztuje poniżej 30 zł - to po prostu czysta okazja |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:35
|
|
|
Pe.te napisał/a: | Próbowałem pokorespondować w tej sprawie z MMC PL, ale po trzecim mailu z tekstem "w celu wymiany oleju sugerujemy udać się do ASO" dałem sobie spokój
Tak przy okazji w jednym z warszawskich ASO taka "przyjemność" kosztuje... 400 zł
Zważywszy, że oleju (w sumie) wchodzi 1.1 litra, a butelka 1 litrowa markowego oleju kosztuje poniżej 30 zł - to po prostu czysta okazja | Chlopie...... Wymiana oleju w obu miejscach zajela mi dokladnie w sumie 20 min. Odkrecasz śrubę spustu oleju. Czekasz az spłynie, zakręcasz ją, następnie odkrecasz inna do napelniena, nalewasz, zakrecasz i tyle...... W ruskim manualu masz podane dokładnie o które śruby chodzi. Jeśli dobrze pamiętam to potrzebny jest płaski nasadkowy nr 24 albo 26. Do tylnego dyfra wchodzi dokładnie 0,6l a do transferu 1,1l. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2011, 18:50
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Chlopie...... Wymiana oleju w obu miejscach zajela mi dokladnie w sumie 20 min. Odkrecasz śrubę spustu oleju. Czekasz az spłynie, zakręcasz ją, następnie odkrecasz inna do napelniena, nalewasz, zakrecasz i tyle...... W ruskim manualu masz podane dokładnie o które śruby chodzi. Jeśli dobrze pamiętam to potrzebny jest płaski nasadkowy nr 24 albo 26. Do tylnego dyfra wchodzi dokładnie 0,6l a do transferu 1,1l. |
Dlatego napisałem, że 400 zł to czysta okazja...
Sam nie zamierzam się paprać olejem, tym bardziej że nie mam kanału. Ale "Pan Henio" zrobi mi to za 30 zł...
Do skrzynki rozdzielczej weszło Ci 1.1 litra?
Hmm... w instrukcji jak byk napisane, że wchodzi 0.54 litra... Chyba, że przy silniku 2.2 skrzynka jest inna, bo powyższe dane dotyczą silnika 2.0... |
|
|
|
 |
androzek
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 126 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:09
|
|
|
Znalazłem na alledrogo CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:12
|
|
|
androzek napisał/a: | Znalazłem CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze? | W instr. obslugi masz podane ile wchodzi. Na stronie castrola tez jest podane. Po 0,6l do kazdej. Wczesniej zle napisalem ze niby 1,1l. Pamietaj tylko ze jak bedziesz wymienial sam, to uzyj dobrej jakosci klucza bo inaczej bardzo latwo splanujesz lebek sruby, bo ta jest miedziana. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:19
|
|
|
To ja się może dołączę z pytaniem do mitsu:
1. Czy wymiana oleju (w transferze) wymaga demontażu ochronnych plastików pod silnikiem?
2. Czy próbowałeś wymiany oleju w skrzyni biegów (instrukcja serwisowa podaje 200 tys. jako interwał wymiany?)
3. Jaki jest link do ruskiej instrukcji, o której była mowa?
Pozdrawiam, bonito |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:27
|
|
|
bonito napisał/a: | To ja się może dołączę z pytaniem do mitsu:
1. Czy wymiana oleju (w transferze) wymaga demontażu ochronnych plastików pod silnikiem?
2. Czy próbowałeś wymiany oleju w skrzyni biegów (instrukcja serwisowa podaje 200 tys. jako interwał wymiany?)
3. Jaki jest link do ruskiej instrukcji, o której była mowa?
Pozdrawiam, bonito |
Mozna bo by to ulatwilo dostep ale nie koniecznie trzeba. Caly plastik trzyma sie na kilku srubach, reszta to klipsy. jak odkrecisz klapke chroniaca srube spustu oleju, to bedziesz mial tez dostep do srub do napelnienia i spuszczenia oleju w skrzyni biegow. Co do transferu, to nie trzeba zdejmowac zadnych plastikow. Ruski manual jest w dziale Download. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2011, 16:41
|
|
|
androzek napisał/a: | Znalazłem na alledrogo CASTROL DIFFERENTIAL EPX 90 ( SAE 90 ) i CASTROL DIFFERENTIAL EPX 80 ( SAE 80).Chyba te będą odpowiednie.Czy wystarczy do 2.0 DiD kupić po litrze? |
Znalazłeś Castrola 80W z serii EPX...? Możesz podać jakieś namiary?
Bo jest dostępny CASTROL EP 80W - ale on spełnia normę GL-4, nie GL-5... |
|
|
|
 |
androzek
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 126 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 10-06-2011, 16:50
|
|
|
Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90 |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2011, 21:00
|
|
|
androzek napisał/a: | Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90 |
Różni się lepkością.
Mitsu00 chyba taki właśnie zalał. I o ile się nie mylę, to niektóre ASO go stosują.
Próbowałem dowiedzieć się w MMC czy można użyć oleju lepkości 80W-90 zarówno do skrzynki jak i do mechanizmu różnicowego, ale MMC Polska mnie olało (albo co bardziej prawdopodobne - nie ma tam nikogo kompetentnego w tym zakresie)... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 10-06-2011, 21:12
|
|
|
Pe.te napisał/a: | androzek napisał/a: | Chyba coś żle zobaczyłem - EPX 80W90 ale nie wiem czym się różni od EPX 90 |
Różni się lepkością.
Mitsu00 chyba taki właśnie zalał. I o ile się nie mylę, to niektóre ASO go stosują.
Próbowałem dowiedzieć się w MMC czy można użyć oleju lepkości 80W-90 zarówno do skrzynki jak i do mechanizmu różnicowego, ale MMC Polska mnie olało (albo co bardziej prawdopodobne - nie ma tam nikogo kompetentnego w tym zakresie)... | Nie wiem jak wy szukacie i gdzie, ale ja wpisujac w Allegro parametry oleju, od razu znalazlem aukcje:
http://allegro.pl/olej-ca...1615278370.html
Dokladnie tym samym zalalem w swoim. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2011, 21:37
|
|
|
Czyli tak jak napisałem, zalałeś olejem o szerszym zakresie lepkości 80W-90.
Według instrukcji należałoby zastosować dwa różne oleje: do skrzyni redukcyjnej olej o lepkości 90, zaś do mechanizmu różnicowego o lepkości 80.
Ja jednak też chyba zaleję 80W-90, bo Shell'a Spiraxa aktualnie kupić nie można (a poza Shellem nie znalzałem olejów o ww. lepkościach). |
|
|
|
 |
|