ASX Techniczne - czujnik ciśnienia powietrza w kołach
Mark442 - 02-10-2016, 21:52
Żaden problem. Wizyta na jakiejkolwiek stacji benzynowej lub serwisie oponiarskim i sprawdzenie / uzupełnienie powietrza w oponach (oponie) - po to ten czujnik służy... Masz miernik, sam to sprawdź , w której oponie masz mniej powietrza (jedyny mankament, bo nie ma wskazania, w której oponie masz mniej powietrza) i dopompuj do właściwego ciśnienia... Reset niczego nie zmieni i nie uzupełni powietrza w oponach, a narazisz się w serwisie na ironiczne uśmiechy...
silentjet - 03-10-2016, 16:47
Mark442 napisał/a: | Żaden problem. Wizyta na jakiejkolwiek stacji benzynowej lub serwisie oponiarskim i sprawdzenie / uzupełnienie powietrza w oponach (oponie) - po to ten czujnik służy... Masz miernik, sam to sprawdź , w której oponie masz mniej powietrza (jedyny mankament, bo nie ma wskazania, w której oponie masz mniej powietrza) i dopompuj do właściwego ciśnienia... Reset niczego nie zmieni i nie uzupełni powietrza w oponach, a narazisz się w serwisie na ironiczne uśmiechy... |
To jest możliwe ze jeden czujnik jest zepsuty...
Mark442 - 04-10-2016, 13:09
Przypadek uszkodzonego miernika, przy założeniu ich 7-letniego okresu używalności i/lub 150 tys. km przejechanych to niezwykle rzadki przypadek i nie o to chodziło w tym pytaniu koledze... No chyba, ze opona była wymieniana na inną (np. zimową) u "typowego Pana Heńka" i "Pan Heniek" nie znając zasad montażu i demontażu czujnika, uszkodził czujnik, co od razy daje sygnał na wyświetlaczu zaraz po uruchomieniu silnika...
marcink - 06-10-2016, 08:16
silentjet, jakie masz ciśnienie w kołach?
U mnie w Lancerze na alufelgach 16" czujniki się odzywają zawsze po zmianie opon, gdy u wulkanizatora napompują mi koła do 2,5 atmosfery. Gdy robi się zimno, ciśnienie się zmniejsza i czujnik się odzywa (2.45 atmosfery).
Nauczyłem się aby przy okazji dokręcania kół po 50km jazdy od wizyty u wulkanizatora dopompować koła do 2.7 bara.
Gdzieś widziałem, że masz blue sky - nie wiem jakie ciśnienie powinno być w 17", sprawdź w instrukcji, napompuj minimalnie więcej jeśli w jego trakcie jest ciepło, a nadchodzi zima.
Wszystko czego potrzebujesz to pompka z manometrem, taka najprostsza za 30,- wystarczy: http://autochemia.pl/pol_...Start-344_1.jpg
Mam sprawdzony warsztat w Krakowie gdzie zmieniam opony już od "3 samochodów temu", nigdy mi żadnego czujnika nie uszkodzili, dość dobrze wyważają koła i mają dobre ceny. Mogę ci wysłać namiary w prywatnej wiadomości.
regis70 - 30-12-2016, 16:33
Czy wszystkie ASX miały czujniki TPMS?
interesuje konkretnie mnie rok 2010 i wersja Intense
dmiras - 30-12-2016, 19:12
A ja ponowię informację z innego tematu:
w aucie zony (space star 2014 1,2 intense) drugi kpl kół zimowych (na alu nie oryginalnych 15") otrzymany z salonu przy zakupie auta nie założyli (za moją zgodą) czujników, informując mnie że jedyną konsekwencją ich braku będzie paląca się kontrolka. Auto eksploatowane jest obecnie trzeci sezon zimowy i zgodnie z zapowiedzią serwisu nic innego nie dzieje się. Oczywiście po zmianie kół na wiosnę wszystko wraca do normy.
marrok - 31-12-2016, 11:02
regis70 napisał/a: | Czy wszystkie ASX miały czujniki TPMS?
interesuje konkretnie mnie rok 2010 i wersja Intense |
TPMS do ASX wszedł do wszystkich wersji wyposażenia od rocznika modelowego 2015, czyli pod koniec 2014 r, W 2010 na 100% nie było to wyposażeniem standardowym, chyba że chodzi auto z USA, tam jest to obowiązkowe od lat.
[ Dodano: 31-12-2016, 11:08 ]
dmiras napisał/a: | A ja ponowię informację z innego tematu:
w aucie zony (space star 2014 1,2 intense) drugi kpl kół zimowych (na alu nie oryginalnych 15") otrzymany z salonu przy zakupie auta nie założyli (za moją zgodą) czujników, informując mnie że jedyną konsekwencją ich braku będzie paląca się kontrolka. Auto eksploatowane jest obecnie trzeci sezon zimowy i zgodnie z zapowiedzią serwisu nic innego nie dzieje się. Oczywiście po zmianie kół na wiosnę wszystko wraca do normy. |
Poza sygnałem rzeczywiście nic raczej nie będzie do czasu...szkody.
Istnieje możliwość, że towarzystwo ubezpieczeniowe odmówi ci wypłacenia odszkodowania z OC, czy AC ze względu na niedozwoloną modyfikację auta, czyli brak czujników ciśnienia w kołach, które są istotnym czynnikiem zwiększającym bezpieczeństwo prowadzenia auta i Obowiązkowym wyposażeniem samochodu, to tak jakbyś zdemontował przednie światła. Dodatkowo uważaj na kontrolę policji, szczególnie w DE, tam zwracają na to mocną uwagę, znam przypadek, ze ze względu na felgi (China) bez homologacji Polak po wypadku na autobamie siedziała w areszcie (nie dozwolona przeróbka auta) i miał problemy z odszkodowaniem z ubezpieczenia, nie wiem jak sprawa się zakończyła, ale było nie wesoło
tokyo - 10-01-2017, 03:45
Witam
TPMS byl zakladany:
ameryka wszystkie miski out,lancer od 2007r
europa zaleznie od regionu obowiazkowo od 2015/16
czujniki cisnienia mozna wylaczyc tak by nie swiecila sie kontrolka czujnikow
w okresie zimowym wystepuje pojawiajaca sie informacja o niskim cisnieniu - nalezy wtedy podpompowac kolo i komunikat znika
regis70 - 10-01-2017, 11:25
Dzięki.
Co się dzieje gdy nie ma czujników w kołach wiem, że można to wyłączyć też wiem.
Problem był taki że musiałem kupić koła zimowe do auta nie wiedząc czy jest w nim zamontowany system TPMS ( auto stało jeszcze na letnich 300km ode mnie i nie miałem jak tego sprawdzić )
Do wyboru miałem koła z czujnikami lub bez.
Na wszelki wypadek wziąłem z czujnikami, jak się okazało niepotrzebnie.
Przy full wypasie w aucie systemu TPMS nie mam
Jarl - 14-02-2017, 12:15
Panowie, mam pytanie dotyczące możliwości regulacji /przeprogramowania minimalnego ciśnienia w oponach z TPMS.
Przy odbiorze fury powiedziano mi, ze wymagane minimalne ciśnienie jest ustawione na 2,5 bara. I ze nie może być niższe.
Dla mnie jest to dużo. Nie zależy mi zbytnio na oszczędzaniu benzyny, wolę komfort. I chciałbym przesunąć te dolna granice do dajmy na to 2,3 barów, może nawet 2,2.
Czy jest możliwość przeprogramowania tego ustawienia?
Z góry dzięki za wskazówki.
jacekk - 14-02-2017, 18:20
Po każdorazowym napompowaniu kół do właściwego ciśnienia należy zresetować czujniki TPMS (wchodząc w ustawienia). To spowoduje odczytanie przez nie aktualnego ciśnienia, wg. którego będą sygnalizować spadek.
Właściwe ciśnienie jest podane w instrukcji obsługi. Raczej nie należy jeździć na niższym niż podaje producent. Konstruktor nie wziął tych wartości z sufitu.
enea - 14-02-2017, 18:50
jacekk napisał/a: | Po każdorazowym napompowaniu kół do właściwego ciśnienia należy zresetować czujniki TPMS (wchodząc w ustawienia). To spowoduje odczytanie przez nie aktualnego ciśnienia, wg. którego będą sygnalizować spadek.
Właściwe ciśnienie jest podane w instrukcji obsługi. Raczej nie należy jeździć na niższym niż podaje producent. Konstruktor nie wziął tych wartości z sufitu. |
nie trzeba, auto samo czyta cisnienie
jacekk - 14-02-2017, 20:38
Samo czyta ciśnienie, ale reset jest potrzebny by zapisać prawidłowe ciśnienie. Kontrolka się zapali gdy ciśnienie w oponach będzie niższe o 20% od tej wartości. Bez resetu mogą się pojawiać fałszywe alarmy gdy zapamiętane ciśnienie było wyższe.
Jarl - 15-02-2017, 12:07
Dzięki Panowie za wszelkie wskazówki. Cieszę się, ze jest to wykonalne, tym bardziej ze instrukcja dopuszcza jak najbardziej ciśnienie niższe niż 2,5 bara.
(probuje wkleic scan ksiazki ale bez rezultatu)
enea - 15-02-2017, 22:47
jacekk napisał/a: | Samo czyta ciśnienie, ale reset jest potrzebny by zapisać prawidłowe ciśnienie. Kontrolka się zapali gdy ciśnienie w oponach będzie niższe o 20% od tej wartości. Bez resetu mogą się pojawiać fałszywe alarmy gdy zapamiętane ciśnienie było wyższe. |
Kolego skąd to info ? (nie pytam z nuta negatywnych emocji)
|
|
|