To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA

krzychu - 17-03-2012, 10:51

Bardowy, Szersza felga to może pasuje ale do BMW a nie japońskiego samochodu. Mnie się osobiście nie podoba jak opona jest węższa od felgi. Pachnie mi coś takiego dyskoteką. Poza tym jeśli kupujesz felgę na którą zakładasz niskoprofilową oponę to musi być pierońsko mocna np. Enkei są mocne. Inaczej co chwile mogą być do prostowania.
gzesiolek - 17-03-2012, 11:43

greg300, strasznie waskie te opony... jeszcze jak sa o profilu 40 a nie 45 to sobie zmniejszyles dosc znacznie kolka...
wg prostych obliczen aby uzyskac ta sama wielkosc kol co R16 205/60
to musisz na R18 wrzucic 245/40... (lub 225/45)
Bardowy,
wg moich obliczen dla felg R18x8 ET45 ta pierwsza oponka (245/40) powinna byc ok i powinna wejsc (no i opona nie bedzie wezsza od felgi...)

krzychu - 17-03-2012, 11:47

gzesiolek napisał/a:
(245/40)


Ale przy tej szerokości piaskowanie drzwi gratis... Oczywiście dokładki progowe by pomogły. Z drugiej strony 140KM i 245? Toż EVO ma węższe chyba 235mm. Proponuję fabryczny rozmiar 215/45/18 i felgę 7,5 cala.

jaca71 - 17-03-2012, 11:58

gzesiolek napisał/a:
wg prostych obliczen aby uzyskac ta sama wielkosc kol co R16 205/60
to musisz na R18 wrzucic 245/40... (lub 225/45)

Według prostych obliczeń jesteś w błędzie.
Jedyna słuszna odpowiedź dla 18 cali to jak pisze krzychu 215/45R18 co daje różnice 0.3%
A 225/45R18 aż 1.1%. Wspomniane 245/40R18 dają 0.1%

Pokleiłem parę wątków (dokładnie 3) o felgach bo bo ich 4. Zostawiłem osobno o oponach zimowych i felgach. Chyba tak będzie dobrze...

mjsystem - 17-03-2012, 12:40

krzychu napisał/a:
Proponuję fabryczny rozmiar 215/45/18 i felgę 7,5 cala.


Jak juz pisałem wczesniej :P Tak mi powiedział i serwis i dobry "gumiarz juz dawno temu"

[ Dodano: 17-03-2012, 12:43 ]
jaca71 napisał/a:
Pokleiłem parę wątków (dokładnie 3) o felgach bo bo ich 4. Zostawiłem osobno o oponach zimowych i felgach. Chyba tak będzie dobrze...


Bardzo dobrze :hello1:

Bardowy - 17-03-2012, 18:02

Czyli rozumiem ze wejdzie R18x8 ET45 z oponami (245/40) bez problemu :) Dziekuje serdecznie za porady. We wtorek przyjda felgi, zaloze je pewnie pod koniec tygodnia i zamieszcze fotki jak wszystko wyglada. Tymczasem zycze milego weekendu !
gzesiolek - 17-03-2012, 20:59

jaca71 napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
wg prostych obliczen aby uzyskac ta sama wielkosc kol co R16 205/60
to musisz na R18 wrzucic 245/40... (lub 225/45)

Według prostych obliczeń jesteś w błędzie.
Jedyna słuszna odpowiedź dla 18 cali to jak pisze krzychu 215/45R18 co daje różnice 0.3%
A 225/45R18 aż 1.1%. Wspomniane 245/40R18 dają 0.1%


ok nie dodalem w nawiasie slowa "ostatecznie" po slowie lub... chodzilo mi ze dla szerokosci 225 jedynie profil 45 jest akceptowalny...
odnosilem sie do wypowiedzi greg300...
Jak juz chciales podkreslic ten moj blad to mogles tez wyliczyc o ile % roznia sie kola 225/40 do ktorych odnosilem swoja wypowiedz...

Ale macie racje ze powinienem podac tez rozmiar standardowy czyli wspomniane 215/45

Co do piaskowania to niestety granica to 215 przy ET40, czyli jakies 220-225 przy ET45...
Przy 245 dla ET45 bedzie niestety wystawalo jak dla mnie juz za duzo... ale obcierac nie bedzie ;)

jaca71 - 17-03-2012, 21:23

gzesiolek napisał/a:
Jak juz chciales podkreslic ten moj blad

Nawet przez moment nie miałem takiego zamiaru, chodziło mi o skierowanie odpowiedzi na właściwy rozmiar, którego się czepiłem ;) bo zrozumiałem że chodzi Ci o to że 225/45R18 jest "fabrycznym zamiennikiem"

PS 0.1% nie wyglądało tak imponująco jak 1,1 :)

krzychu - 18-03-2012, 12:37

jaca71 napisał/a:

PS 0.1% nie wyglądało tak imponująco jak 1,1 :)


E tam do 3% jest ok :twisted:

Bardowy - 18-03-2012, 20:21

Po niektorych wypowiedziach zaczynam sie coraz bardziej zastanawiac czy nie odmowic tych felg, jeszcze jest taka mozliwosc. Czy macie/znacie jakies firmy które robia ladne 18" felgi ale koloru białego do 1000zł za sztuke ?

Patrzylem dzis na felgi ktore mam (oryginalne 16) i One nie sa tak na styk (chodzi mi o wysuniecie poza obrys samochodu) niechciałbym zrobic "wsi" z lancera zeby mi wystawaly poza....

Wiec z ogromna prosba zwracam sie do ludzi ktorzy znaja fajny sklep internetowy ktory oferuje biale 18 calowe felgi pasujace do lancerka

Bart2001 - 19-03-2012, 09:23

Ja mam założone 17 z et40 i do tego oponę 225/45 i praktycznie jest to na styk, znaczy się opona nie wystaje ale też nie jest schowana. Moim zdaniem optymalna.
gzesiolek - 19-03-2012, 12:26

R17 i 225/45 - hmmm? ktos tu wzial za bardzo do serca ta rozbieznosc 3%
Wiesz, ze Ci licznik predkosci zawyza poza fabrtcznym 5-10% dodatkowe 3% ze wzgledu na mniejsze kola? ;)
Profil 50 bylby znacznie lepszy przy tej wielkosci felgi i szerokosci opony...

choc ja osobiscie wizualnie uwazam ze kola Lancera sa za male do nadkoli... i najchetniej obnizyl na sprezynach z 10mm... lub dal 225/45 na 18stkach... zeby nadkole lepiej wypelnic... zobacze za rok po remontach lazienki jaki bede mial budzet, jak bedzie sie rysowala wymiana auta za 2-3 lata to nie bede juz przy Misku nic robil... jak bedzie trzeba dluzej poczekac to zrobie sobie prezent urodzinowy na zasadzie nowych felg 17-18cali i kolejne letnie opony kupie juz na wiekszy rozmiar...

Bart2001 - 19-03-2012, 12:30

Wiem. Przy 100 km prędkościomierz pokazuje ok 7-8 km/h za dużo (wg gps). Porównaj sobie natomiast ceny opon 225/45 do 225/50 szczególnie w klasie premium to te dodatkowe 3% jest naprawdę akceptowalne.
kaczus1984 - 27-06-2012, 21:50

http://moto.allegro.pl/ko...2423965266.html
co sądzicie o tym kompleciku do lancerka

BARTIG - 27-06-2012, 22:54

ładny, szkoda że to nie 18 :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group