To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Miś pokazał pazurki

tomusn - 16-06-2006, 13:05

Rafal_Szczecin napisał/a:
a czy z silnikiem 4g15 jest tak samo ?

no dobra to teraz kolejne pytanie zielonego ... gdzie znajduje sie czujnik temp


było wpaść na parking w Bydzie, miałem dla Ciebie płytkę z książeczkami, prospektami, ciekawostkami...

Rafal_Szczecin - 16-06-2006, 13:08

tomusn napisał/a:

było wpaść na parking w Bydzie, miałem dla Ciebie płytkę z książeczkami, prospektami, ciekawostkami...

gdy skonczylismy robote z Bartkiem o 16, on nas wyprowadzil na wylotowke, a sam pojechal sprawdzic czy jeszcze jestescie, po czym dostalem sms'a o tresci : "nie bylo juz ich"

josie - 16-06-2006, 13:11



Trzeci czujnik znajduje się w chłodnicy i odpowiada za włączenie wentylatora chłodnicy gdy temp płynu wzrośnie za bardzo. Taki korek z wtyczką.

Rafal_Szczecin - 16-06-2006, 14:56

dobra bo mi tu 3 czujniki podaliscie :mrgreen:
to ktory wkoncu mam sprawdzic ?
ten zaznaczony na zielono - tzn od wskaznika na desce tak ?

[ Dodano: 16-06-2006, 15:03 ]
z takich lepszych spraw to dzis odebralismy zamowione gorne mocowania amorkow kieszen szczuplejsza o 284 zł

przy okazji ich wymiany (mysle ze gdzies w niedziele) sprawdzimy ten czujnik, oraz przyspawamy siedzenia .

josie - 16-06-2006, 18:33

Z tą temperaturą to tak:

1) sprawdzić czy przy tym wysokim wskazaniu chłodnica też jest gorąca - ale skoro mówiłeś że wentylator na chłodnicy się kręci to OK, przy takiej wysokiej temp powinien kręcić się non stop. Jak kręci i przestaje a temp nie spada --> czujnik w chłodnicy. Jak chłodnica zimna lub lekko ciepła (powinna być gorąca) --> termostat.

2) sprawdzić czujnik dla wskaźnika w desce

3) sprawdzić oporność czujnika w chłodnicy przy tej wysokiej temp - ona coś powie o rzeczywistej temp.

Anonymous - 16-06-2006, 21:26

josie napisał/a:
(należałoby wykluczyć awarię czujnika temp i przesunięcie wskazówki - ale nigdy nie słyszałem i ich awariach).
Jest jeszcze jedna ewentualność: ktoś mógł rozbierać zegary i źle założyć wzkazówkę. Wskazówka na zimnym silniku opada na sam dół, poniżej minimum na skali. Wystarczy założyć wskazówkę, by na zimnym wskazywała minimum i efekt będzie taki, jak u Rafała.
Rafal_Szczecin - 17-06-2006, 15:53

tak wskazowka wyglada przed przekreceniem zaplonu :

a tak gdy silnik jest nagrzany :



aha i nie mowcie mi ze mam drzwi otwarte ;) :P
ani ze wachy nie ma, bo on na wode jezdzi ;)

josie - 17-06-2006, 16:26

Cytat:
tak wskazowka wyglada przed przekreceniem zaplonu :


Dobrze by było jeszcze wiedzieć jak wygląda po przekręceniu stacyjki kiedy silnik jest zimny.

Bartek - 17-06-2006, 17:26

Hubuś: przepisałeś tabelke, w której jest błąd..... krąży ona po necie i jest absolutnie nielogiczna.... Przy 40 st. powinno być 1,7 kOhm..... to szczegół...

Temperatura zakładając, że czujnik jest OK - zdecydowanie za wysoka - proponuję na początek sprawdzić termometrem, jaką temperaturę ma płyn w chłodnicy......

Co do drugiego silnika za 300 zł - zgadzam się, że kupić można, ale kupujesz tak naprawdę kota w worku, i to kota mającego 15 lat historii za sobą.....

Mam w garażu rozebrane 4G13 po oceniamy ok. 200 000 km i użytkowaniu przez pana w średnim wieku (19 lat :wink: ) jak się okazało po kupieniu Colta...... Remont podyktowany kosmicznym luzem na prowadnicach zaworowych - oczywiście pił olej w niebagatelnych ilościach.... Po rozebraniu okazało się:
- do wymiany kpl. zaworów, prowadnic, uszczelnień i..... tak naprwdę to zatamowałoby apetyt na olej....
- wymieniamy jeszcze pierścienie (są jeszcze w granicach tolerancji, ale jak mamy je na stole, to żal nie zmienić), pompe wody (200 kkm - profilakyka), rozrząd (profilaktyka) i parę drobiazgów......
- Zużycie cylindrów na poziomie 0.01 mm, widać dość wyraźnie jeszcze fabryczny wzorek po honowaniu gładzi - ogólnie jak lustereczka.....

Remoncik nie będzie kosztował 300 zł a 300 zł x 4 lub nawet 5 , ale..... jego efektem będzie silniczek jak nowy.... żadnej chińszczyzny w środku, obróbka mechaniczna w renomowanym zakładzie.... Myślę, że jak skończymy, to właściciel się pochwali sam :D , bo dokumentacja na bieżąco jest robiona :D

Anonymous - 17-06-2006, 17:55

josie napisał/a:
Dobrze by było jeszcze wiedzieć jak wygląda po przekręceniu stacyjki kiedy silnik jest zimny.
Właśnie! Może jest tak, że wskazówka "chciałaby" opaść niżej, a nie może, bo blokuje ją ogranicznik. Dla świętego spokoju na zimnym silniku ściągnąłbym wskazówkę i zamontował w skrajnym dolnym położeniu. Roboty niedużo (10-30 minut w zależności od doświadczenia), a być może tu tkwi problem...
Rafal_Szczecin - 17-06-2006, 20:55

ok moze jutro zrobie jak wyglada wskazowka na zilnym silniku po przekreceniu ,

Bartek wszystko sie zgadza, tylko ze ten remont robisz Ty, a nie ktos inny z jakiejs firmy , ktory za sama robocizne wziol by z 1000 jak nie 1500 zł ...

josie - 17-06-2006, 23:07

Bartek napisał/a:
Co do drugiego silnika za 300 zł - zgadzam się, że kupić można, ale kupujesz tak naprawdę kota w worku


Tak, kota w worku bo nie chodził ileś lat, ale samochód z którego pochodzi nie poszedł na części z powodu silnika. A właścicielowi przeszkadzał bałagan w piwnicy - misia swojego już nie miał. Nie dramatyzujmy.

Hubeeert - 17-06-2006, 23:24

Bartek napisał/a:
Hubuś: przepisałeś tabelke, w której jest błąd..... krąży ona po necie i jest absolutnie nielogiczna.... Przy 40 st. powinno być 1,7 kOhm..... to szczegół...

Przepisałem ją z service manuala i też zauważylem ten błąd. ;-) Liczyłem na spostrzegawczość Kolegów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group