Galant/Legnum VR4 Ogólne - Na pobudzenie apetytu-VR4 do kupienia w UK:-) 
						
												 swinks_UK - 16-01-2009, 19:51
  Z tego co kojarzę, to VR4 przed liftem miało hamulce jak Evo 1-3, a po 1998 ludzie masowo sobie zakładają Brembo z Evo 6-8 (tarcze 330mm z przodu) bo pasują. 
 
 
[ Dodano: 16-01-2009, 18:57 ]
 
 	  | sampler napisał/a: | 	 		  | VR4 jest raczej dla wytrwalych. Na pewno dochodza jeszcze koszty z olejami, klockami i tarczami.  | 	  
 
 
No inne koszty też     :
 
- wymiana oleju w silniku co 3k mil lub 6 miesięcy
 
- wymiana oleju w tylnym moście (jak wyżej)
 
- wymiana oleju w przekładni (transfer box) - jak wyżej
 
- wymiana fitrów powietrza, oleju i paliwa - jak wyżej
 
- wymiana płynu w AYC - co 6k mil lub co roku
 
- wymiana oleju w A/T co 60k mil lub 5 lat
 
- wymiana świec co 20k mil lub 2-3 lata
 
- klocki co jakieś 1.5 roku (na tyle starczają przy oszczędzaniu)
 
- tarcze co 2 lata - jak wyżej
 
- paski klinowe od wspomagania i alternatora co 2 lata lub 15k mil
 
 
Tyle co pamiętam z serwisowania...  
												 Anonymous - 16-01-2009, 20:10
  Jeśli mógłbyś to podaj proszę ceny tych wszystkich zabiegów, albo chociaż ceny płynów/filtrów/olejów (bez robocizny).
 
Pozdrawiam!
												 swinks_UK - 16-01-2009, 20:44
 
  	  | Ajsi napisał/a: | 	 		  Jeśli mógłbyś to podaj proszę ceny tych wszystkich zabiegów, albo chociaż ceny płynów/filtrów/olejów (bez robocizny).
 
Pozdrawiam! | 	   
 
Bez robocizny (bo moja     )
 
- wymiana oleju w silniku co 3k mil lub 6 miesięcy  
 
(5l oleju Amsoil SSO) - 65 GBP
 
- wymiana oleju w tylnym moście (jak wyżej) 
 
(0.4 litra Amsoil SVG)
 
- wymiana oleju w przekładni (transfer box) - jak wyżej
 
(0.6 litra Amsoil SVG) łącznie 18 GBP
 
- wymiana fitrów powietrza, oleju i paliwa - jak wyżej - 
 
(filtr oleju Amsoil SDF20) 15GBP, 
 
(filtr powietrza zwykły) - 10 GBP
 
(filtr powietrza HKS) - 39 GBP
 
(filtr paliwa) - 11 GBP
 
- wymiana płynu w AYC - co 6k mil lub co roku 
 
(0.7l oleju Amsoil ATF) - 14 GBP
 
- wymiana oleju w A/T co 60k mil lub 5 lat 
 
(12 - 13l oleju Amsoil ATF) - 140 GBP
 
- wymiana świec co 20k mil lub 2-3 lata 
 
(6x Denso VK20Y lub VK22) - 70 GBP
 
- klocki co jakieś 1.5 roku (na tyle starczają przy oszczędzaniu) 
 
(klocki EBC green stuff przód) - 55 GBP
 
(klocki EBC green stuff tył) - 45 GBP
 
- tarcze co 2 lata - jak wyżej 
 
(przód 295mm standard) - 95 GBP
 
(tył standard) - 90 GBP
 
- paski klinowe od wspomagania i alternatora co 2 lata lub 15k mil
 
(pasek wspomagania) - 11 GBP
 
(pasek alternatora) - 8 GBP
 
 
Ceny za produkty z wiarygodnego źródła, pewnie na eBayu może i niższe sie trafią, ale na jakości nie ma co oszczędzać.
 
 
Natomiast ceny takiego serwisu w wiarygodnym miejscu polecanym przez CVR4 są tutaj:
 
http://www.euro-spec2000.co.uk/Mitsubishi/Galant/
												 Mirek Jurek - 16-01-2009, 20:56
  swinks_UK, kiedys pisales, ze wymiana plynu w AYC tylko w ASO, bo trzeba odpowietrzyc czy cus... Czy jest to az tak trudne?
 
Pozdrawiam
												 swinks_UK - 16-01-2009, 21:02
  To akurat tak...     
 
Bo po wymianie trzeba przez złącze diagnostyczne odpowietrzyć cały układ AYC (najprościej tak - jakieś 10 minut roboty, bo manualne odpowietrzanie nigdy ci nie da gwarancji i roboty na całą godzinę), inaczej d*** blada i jeździsz bez AYC a do tego możesz uwalić pompę AYC, która kosztuje koszmarne pieniądze.
 
W tym wypadku więc albo ASO, które serwisuje Ralliarta (bo nie wszystkie ASO to robią), albo ten Eurospec co linka podałem.
 
W sumie usługa w granicach 60 GBP.
												 Mirek Jurek - 16-01-2009, 21:12
  Czyli w ROI to nie bedzxie takie proste. Co jakis czas nachodzi mnie jak koszmar we snie zeby kupic VR-4. Pozostaje tylko opcja bez AYC lub manual? Istnieje wogole opcja bez AYC?
												 swinks_UK - 16-01-2009, 21:19
  Przesadzasz...    
 
W IRL też mają ASO do obsługi takich aut, w końcu sprzedają tam Lancery EVO, nie? No więc z reguły tam gdzie mają taki salon z ASO tam też serwisują VR4 bez problemu.
 
Poza tym możesz się od czasu do czasu wybrać na "większą" wyspę i tu zrobić serwis nie?
 
 
Możesz mieć inny problem, z tego co wiem w IRL ma być taka sama zmiana taxu jak u nas (od emisji) i chyba VR4 nie wypadają w tabeli za różowo. W UK na szczęście VR4 zostawili w spokoju i będzie dalej od pojemniości liczone, jako że VR4 jest non-EU spec. Więc teoretycznie będę płacił mniej niż posiadacz Galanta 2.0 z 2003     . Sie nazywa fart!
												 Mirek Jurek - 16-01-2009, 21:30
  W ROI dotyczy to tylko samochodow zarejstrowanych po raz pierwszy po 01.2008 bez roznicy czy w ROI czy tez japoni. Jedynie przy sprowadzaniu VRT (vehicle registration tax) bedzie drozszy dla tego typu aut, bo naliczany wlasnie bedzie pod wzgledem wartosci auta jak i emisji spalin.
 
Pozdrawiam i dzieki za info      Niestety punkciku nie moge Ci dac   
												 Anonymous - 17-01-2009, 19:30
  Swinks_UK
 
Dzięki za odpowiedzi.
 
Mógłbyś jeszcze napisać ile kosztuje utrzymanie VR4 w anglii? Chodzi mi o koszty ubezpieczeń i innych obowiązkowych taxów. Chodzi mi po głowie kupno VR4 w anglii i rejestracja tam na firmę ale użytkowanie w Polsce bez przeróbki (na angielskich blachach mogą mi skoczyć że RHD).
												 swinks_UK - 17-01-2009, 20:15
 
  	  | Ajsi napisał/a: | 	 		  Swinks_UK
 
Dzięki za odpowiedzi.
 
Mógłbyś jeszcze napisać ile kosztuje utrzymanie VR4 w anglii? Chodzi mi o koszty ubezpieczeń i innych obowiązkowych taxów. Chodzi mi po głowie kupno VR4 w anglii i rejestracja tam na firmę ale użytkowanie w Polsce bez przeróbki (na angielskich blachach mogą mi skoczyć że RHD). | 	  
 
 
Opłaty obowiązkowe:
 
1. Road Tax - płacony jednorazowo online - 185 GBP za rok
 
2. Ubezpieczenie (zależy od: wieku kierowcy, szkodowości, auta, miejsca zamieszkania i wielu innych takich) - od 230 GBP za full comprehensive (moje tyle kosztuje) do 850 GBP (takie kwoty podają niektórzy na CVR4)
 
3. MOT (przegląd) - 55 GBP
 
 
Tyle obowiązkowaych stałych opłat.
												 Anonymous - 19-01-2009, 16:03
  tak na lewo powiem wam ze w irl tax na gala 2.0 160 euro na 3 miesiace ja w wieku 20 lat place 2000 euro ubezpieczenia a rok temu 2400 ...  
												 Siwus24 - 28-07-2009, 22:34
  A tak z innej beczki      Jezeli chce sprowadzic vr4 to ile kosztuje przekladka ?? i  w jakim przedziale cenowym?? tylko zeby to bylo zrobione porzadnie      a jak znacie dobry warsztat to dajcie znac. Z gory dzieki    
 
 
Ps. Nie wiedzialem gdzie ta wiadomosc umiescic wiec dalem tutaj, nie gniewajcie sie   
 
 
 
Pozdro
												 Anonymous - 29-07-2009, 05:25
  gdzies od 14 do 20 kPLN. btw to nie sa normalne typowe auta ktorych przekladki podejmie sie jakistam warsztat. przekladka to okolo 2 tygodnie ciezkiej pracy nie jak w typowach anglikach 2 dni.
												 tommyc1 - 29-07-2009, 08:28
  To cena z częściami czy sama robocizna?
												 Anonymous - 29-07-2009, 10:06
  nie no komplet. podalem szeroki zakres cenowy bo z doswiadczenia wiem ze to kupa ciezkiej roboty, w tym czasie mozna by 10 busow przelozyc    no i nie kazdy liczy tyle samo za prace ect.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |