Chcę Kupić Outlandera - Outlander vs Mazda CX-7 vs Honda CR-V vs Suzuki Grand Vitara
mitsu00 - 07-07-2010, 18:48
skaut napisał/a: | Pytanie, czy ten box jest wart około 5000,00? Czy lepiej "przemęczyć" się do końca gwarancji i dopiero wówczas zmienić mapę?
Dla mnie zmiana ze 105 kucyków na 140 to i tak prawdopodobnie "spora" zmiana.
Ale na pewno to przemyślę.
Może ktoś podpowie jak chodzą 2.0 z boxem? |
Płacic nie warto ale niektorzy na forum dostali box w gratisie, wiec podziękuj za te zabawki oferowane przez dilera i poproś o coś konkretnego......
skaut - 07-07-2010, 18:49
gootek napisał/a: |
Do silników Peugeota masz na tyle większe zaufanie, że tak bardzo byś chciał go mieć w Outlanderze?
Z kolei ten silnik z pompowtryskiwaczami z VW, którego kupisz jest głośnieszy od wszystkich tych francuskich klekotów i masz szanse jak 50:50, że Ci będzie brał olej. Więc będziesz miał o jedną sprawę więcej do pamiętania (dolewki).
|
Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami tych silników. Są bardzo zadowoleni, nawet przy sporych przebiegach ok. 200tys km nie mają z nimi problemów nawet ze sławnym filtrem cząsteczek stałych.
Silnik Renault mam okazję ujeżdżać w Renault Kangoo - 1.5 dCi - i jakoś jego dźwięk jest o niebo gorszy od "hałasu" silnika VW w T5.
Z tym olejem to też pewnie taki sam "czarny" mit jak przy filtrze cząsteczek stałych w silnikach diesla z Common Railem
[ Dodano: 07-07-2010, 18:51 ]
mitsu00 napisał/a: |
Płacic nie warto ale niektorzy na forum dostali box w gratisie, wiec podziękuj za te zabawki oferowane przez dilera i poproś o coś konkretnego...... |
No tak, tylko ja w gratisie mam już: drobiazgi o których pisałem + doszedł jeszcze w trakcie dzisiejszych rozmów komplet 4x kół na zimowych kapciach (felgi alu + markowe opony 16")
mitsu00 - 07-07-2010, 18:57
skaut napisał/a: | No tak, tylko ja w gratisie mam już: drobiazgi o których pisałem + doszedł jeszcze w trakcie dzisiejszych rozmów komplet 4x kół na zimowych kapciach (felgi alu + markowe opony 16") |
Dla mnie większą wartością dodaną byłby box Rallitronica nawet jeśli są lepsze rozwiązania. Te drobiazgi co ci oferuje diler kupisz na Allegro za grosze. Zrobisz jednak jak uważasz.
skaut - 07-07-2010, 19:22
mitsu00 napisał/a: |
Dla mnie większą wartością dodaną byłby box Rallitronica nawet jeśli są lepsze rozwiązania. Te drobiazgi co ci oferuje diler kupisz na Allegro za grosze. Zrobisz jednak jak uważasz. |
mitsu00, serdecznie dziękuję za wszystkie konstruktywne opinie i podpowiedzi w temacie.
Czy box wpływa jakoś istotnie na głośność i tak bardzo hałasującego silnika VW?
Moja piękniejsza połowa wraca w weekend z urlopu, więc sądzę, że w przyszłym tygodniu będzie podjęta finalna decyzja o zakupie. Mam więc jeszcze kilka dni na negocjacje z dilerem
mitsu00 - 07-07-2010, 19:30
skaut napisał/a: | Czy box wpływa jakoś istotnie na głośność i tak bardzo hałasującego silnika VW? |
Nie, zwiększa jednak elastyczność i moc po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Działa więc chwilowo. Nie tracisz za to gwarancji. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak zmiana parametrów sterownika, ale to juz po upływie gwarancji. Jeździłem OII znajomych w standardzie, tzn 140 Km i 170 Km (po zmianie mapy) i różnica w tym drugim była znaczna. Silnik jednak klekocze tak samo. W moim CR 2.2 jest cisza w porównaniu do silnika 2.0.
skaut - 07-07-2010, 19:36
mitsu00 napisał/a: |
Nie, zwiększa jednak elastyczność i moc po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Działa więc chwilowo. Nie tracisz za to gwarancji. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak zmiana parametrów sterownika, ale to juz po upływie gwarancji. Jeździłem OII znajomych w standardzie, tzn 140 Km i 170 Km (po zmianie mapy) i różnica w tym drugim była znaczna. Silnik jednak klekocze tak samo. W moim CR 2.2 jest cisza w porównaniu do silnika 2.0. |
Znalazłem coś takiego:
http://forum.tdi-tuning.p...e5705275c3ad3e3
może jednak poczekać na koniec gwarancji?
i jeszcze:
http://www.auto-swiat.pl/...ng,19313,1.html
mitsu00 - 07-07-2010, 19:48
Znam ten wątek, dlatego też napisałem że jak dostaniesz go w gratisie to bierz. Nie warto natomiast za to płacić. A jak już dostaniesz to na hamownię i testuj czy dziala
skaut - 07-07-2010, 19:51
mitsu00 napisał/a: |
Znam ten wątek, dlatego też napisałem że jak dostaniesz go w gratisie to bierz. Nie warto natomiast za to płacić. A jak już dostaniesz to na hamownię i testuj czy dziala |
Jak już zdążyłem się zorientować się, wśród mitsumaniaków są pracownicy dilerów. Może któryś z nich po cichu podpowie, czy ten box jest warty cokolwiek? W Łodzi sprzedawca, raczej odradzał z sugestią, żeby poczekać ze zmianami po zakończeniu gwarancji.
mitsu00 - 07-07-2010, 19:54
skaut napisał/a: | Jak już zdążyłem się zorientować się, wśród mitsumaniaków są pracownicy dilerów. Może któryś z nich po cichu podpowie, czy ten box jest warty cokolwiek? W Łodzi sprzedawca, raczej odradzał z sugestią, żeby poczekać ze zmianami po zakończeniu gwarancji. |
Podaj mi na PW twój adres email to ci coś podpowiem....
[ Dodano: 07-07-2010, 20:10 ]
Masz maila
skaut - 07-07-2010, 20:19
mitsu00 napisał/a: |
Masz maila |
Ty też
Anonymous - 07-07-2010, 20:27
skaut napisał/a: |
Silnik Renault mam okazję ujeżdżać w Renault Kangoo - 1.5 dCi - i jakoś jego dźwięk jest o niebo gorszy od "hałasu" silnika VW w T5. | No tak, ale 1.5 dCi z Kangoo to nie to samo co 2.0 dCi z Nissana X-Trail.
Jeździłem kiedyś tą najmocniejszą wersją (173KM) i było naprawdę super. Silnik pracował bardzo cicho i równo, a dzięki piezoelektycznym wtryskiwaczom wkręcał się na wysokie obroty prawie jak benzyna.
No ale, żeby to wiedzeć, trzeba sie przejechać.
Cytat: | Z tym olejem to też pewnie taki sam "czarny" mit jak przy filtrze cząsteczek stałych w silnikach diesla z Common Railem | Powtórzę to mojemu koledze, który dolewa 1litr na 5000km i z tego co się dowiedziął w serwisie, to jest dla tych silników "norma", choć są też takie które nie biorą - zależy jak się trafi.
rezon - 07-07-2010, 20:46
skaut, A jak wygląda sytuacja w Cytrynie? też takie okresy oczekiwania? skaut napisał/a: | czy ten box jest wart około 5000,00? Czy lepiej "przemęczyć" się do końca gwarancji i dopiero wówczas zmienić mapę? | Nie jest wart 5000zł. Lepiej się przemęczyć i wgrać mapę. Ja mam 2.0 z 165KM i 358Nm. Ale kultura pracy mimo tego, że wyższa po mapie, to i tak jej daleko do 2.2. Za to przynajmniej zimą jeździ. Coś za coś.
skaut - 07-07-2010, 21:18
rezon napisał/a: | A jak wygląda sytuacja w Cytrynie? też takie okresy oczekiwania? |
Tak samo czekać trzeba do listopada/grudnia, aż przypłynie zamówiony samochód. Jeszcze gorzej jest w Peugeocie - tam miły Pan powiedział, że cała produkcja trafia na zachód.
A i tak trzeba chylić czoło Mitsu, że pierwszym Europejskim krajem, w którym pojawił się Outlander po FL jest Polska.
[ Dodano: 07-07-2010, 21:26 ]
rezon napisał/a: | Nie jest wart 5000zł. Lepiej się przemęczyć i wgrać mapę. Ja mam 2.0 z 165KM i 358Nm. Ale kultura pracy mimo tego, że wyższa po mapie, to i tak jej daleko do 2.2. Za to przynajmniej zimą jeździ. Coś za coś. |
Nie ma tragedii. Nie będę się spinał. Wolę auto mieć szybciej nawet, jeżeli to "tylko" 2.0 DID. Jeżdżę VAG-iem i jeszcze żyję, uszy mi nie odpadły.
Aczkolwiek, szkoda, że MMC stawia tylko na silnik 2.0 DID. Pewnie wielu chętnych kupiłoby autko z silnikiem 2.2 DID.
Ale nie narzekajmy, u dilerów innych marek bywa jeszcze gorzej. Na Mazdę, też czekałbym do końca roku, a Mazda CX 9 nie jest przewidziana do sprzedaży na Polskim rynku
makii - 07-07-2010, 21:56
skaut napisał/a: | Dzwoniłem do AutoGT. Nie ma w kraju aut z silnikiem 2.2 DiD. Jeżeli przyjmą zamówienie, to dotrze do kraju na przełomie listopada i grudnia, więc jest wielka szansa, że nie zdążę załapać się na kratkę |
A w Warszawie na trasie toruńskiej pytałeś? Ja 2 tyg temu kupiłem 2.2 TC-SST z odbiorem na koniec sierpnia. wersja I+. Wiem, że jeszcze takie tam były ze dwie sztuki.
Pozdrawiam,
Makii
skaut - 13-07-2010, 08:17
makii, tylko tak jak pisałem. Jestem za młody na automatyczną skrzynię biegów. No i ta dopłata za automatyczną skrzynię. Pewnie zapłaciłeś jakieś 160 tys.
|
|
|