To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA

krzychu - 08-06-2009, 11:31

mazin napisał/a:

Ale dlaczego? Może rzeczywiście są rzadsze, ale są. Znalazłem 3 rodzaje o dokładnie identycznych parametrach jak fabryczne, wybrałem wszakże inne, to znaczy takie o ET42, bo mi się bardziej podobały :-)


Chodzi mi o ET nie ma felg na rynku o ET 46. Są 42, 45 i 48 ale to tylko w wybranych firmach w większości jest 40 a potem 48 co w sumie nie jest złym wyborem (ET 48 ale przy fabrycznej szerokości felgi i opony).

mazin - 08-06-2009, 11:58

krzychu napisał/a:
mazin napisał/a:

Ale dlaczego? Może rzeczywiście są rzadsze, ale są. Znalazłem 3 rodzaje o dokładnie identycznych parametrach jak fabryczne, wybrałem wszakże inne, to znaczy takie o ET42, bo mi się bardziej podobały :-)


Chodzi mi o ET nie ma felg na rynku o ET 46. Są 42, 45 i 48 ale to tylko w wybranych firmach w większości jest 40 a potem 48 co w sumie nie jest złym wyborem (ET 48 ale przy fabrycznej szerokości felgi i opony).


Eee tam:
http://allegro.pl/item646...lga_czesci.html
http://allegro.pl/item649...za.html#gallery
http://allegro.pl/item650...6_oryginal.html
http://allegro.pl/item639...po_germany.html
http://allegro.pl/item651...a_felga_16.html
I np. te - warto obejrzeć zwłaszcza ze względu na ortografię:
http://allegro.pl/item645...at.html#gallery
Choć może masz rację, że rzadko produkowane, większość pisze, że to oryginalne do mitsubishi. Te, które ja kupiłem były też w rozmiarze 17# z ET 46 (K&K) - tereaz ich nei ma na allegro.

krzychu - 08-06-2009, 12:14

1. To są moje felgi :mrgreen: w sumie tanio są wystawione ale coś uszkodzone
2. To jest chyba Wasza 16-stka
3. To też oryginał
4. Warto by się temu przyglądnąć bliżej Edit: Na innej stronie ta felga ma ET45 więc może przekłamanie gdzieś się wdało ja bym obstawiał że ma 45. Ale nie ważne.
5. Z Santa Fe w sumie mamy dużo wspołnego prawie te same tarcze nie wiem czy to nie jest jakaś współpraca ale to dalej oryginały
6. Oryginał

A ja mówiłem: "Ale takich nie znajdziesz w firmach aftermarketowych" czyli w popularnych Enzo, CMS czy jakiś AluTec. Gdzieś wcześniej wypisywałem firmy które mają "pośrednie" ET czyli 45 chyba Platina i Ronal z tych bardziej znanych chodź i tak mało popularnych.

Ale fakt można się rozglądnąć za oryginałami.

Ps. Moja ulubiona przymierzalnia felg http://www.elektrony.cz/

Uwex - 08-06-2009, 12:44

Firma TSR robi fajne , przystępne cenowo felgi . Od 16-stek w górę produkują felgi z pływającymi otworami na śruby co daje możliwość montażu felgi na wielu różnych autach !
Oczywiście dokładają odpowiedni pierścień centrujący + śruby do konkretnego modelu auta . Tylko wybrać odpowiednie ET i już . Taka felga pasuje na 5 x 108 - 120 . Mam takie w Lancerze - pasują bezproblemowo . Z tego co mi wiadomo , to 16-stki są 7 calowe i występują z ET 35 , 40 , 42 i 45 .

sp - 08-06-2009, 20:18

A co wy na to jeśli mogę zapytać ! http://www.felgi-opony.co...123,2_7_31.html
krzychu - 08-06-2009, 20:25

Problem z tą stroną jest tego typu że parametr ET traktują po macoszemu. Jak się ich zapytasz to Ci powiedzą że według katalogu one pasuję i dobiorą odpowiedni zestaw żeby to pasowało specjalnie do Lancera a jak zapytasz o ET to odpowiedzą że ET zależy od felgi a nie od samochodu (ponieką to jest prawda szersza felga czasem trzeba mniejsze ET). Więc dostaniesz ET 40 oczywiście będzie pasowało szczególnie jak ktoś chce mieć szerszy rozstaw o 12mm ale mnie to nie rajcuje szczególnie że to czasem już może kamykami po drzwiach rysować.

No i nie mogę zrozumieć po co są dystanse jak wystarczy kupić felgę z mniejszym ET ;)

Uwex - 08-06-2009, 21:23

krzychu napisał/a:
No i nie mogę zrozumieć po co są dystanse jak wystarczy kupić felgę z mniejszym ET

masz 100 % racji , tym bardziej , że ludzie dają się wpuścić w dystanse a te kosztują sporo + jeszcze koszt odpowiednich śrub i w sumie felgi wychodzą baaaardzo drogo .

czapman - 09-06-2009, 17:44

Ja jeżdżę na ET40 i sprawuje się to bardzo dobrze i bezproblemowo:)
mobista - 17-06-2009, 22:25

Hmm to wreszcie jakich felg aluminiowych szukać? Zamierzam przełożyć fabryczne Dunlopy na nowe felgi, a oryginały zostawić na zimówki. Jako, że nie ma 6,5 calowych to czy na 7 calowe założę tą Dunlopkę? Myślę, że nie będzie problemu. Jakich ET mam szukać? 42-45, tak?

Znalazłem coś takiego (ET40):

http://www.moto.allegro.p...tna_nowosc.html

krzychu - 17-06-2009, 23:19

mobista napisał/a:

Jako, że nie ma 6,5 calowych to czy na 7 calowe założę tą Dunlopkę?


Tak. 7,5 cala wychodzi już na granicy, 7 jest ok, 6,5 ciężko znaleźć.


mobista napisał/a:
Jakich ET mam szukać? 42-45, tak?
42-46 w sumie przy nie zwiększaniu wielkości opony można by zaryzykować 48 (łatwo dostępne) w sumie 4mm mniej na rozstawie nikogo nie zbawi a kamyczków o drzwi będzie mniej (szczególnie warte zastanowienia na zimę bo prędkości mniejsze - nie poczujemy mniejszego rozstawu a syfu na drodze więcej). Potem bym się zastanawiał nad ET 40.

Takie jest moje zdanie oczywiście ktoś powie "ET40 pasuje kupuj nie zastanawiaj się" tak pasuje.

mobista - 18-06-2009, 09:48

Bo ogólnie rzecz biorąc na te felgi, które podałem się napaliłem :D Czyli nie będzie problemów gdy je założę? Może mi ktoś wyjaśnić czym się różni ET46 od ET40 bo w tym temacie jestem zupełnie zielony.
krzychu - 18-06-2009, 10:13

Zakładasz te same opony więc będą w sumie 12mm szerzej założone (po 6mm na każdą stronę). Nie powinno być problemu.
Uwex - 18-06-2009, 11:15

mobista - przy ET chodzi o to ile felga będzie odsadzona od piasty ( czyli jak głęboko wejdzie w nadkole ) . ET
mazin - 18-06-2009, 21:48

mobista napisał/a:
Bo ogólnie rzecz biorąc na te felgi, które podałem się napaliłem :D Czyli nie będzie problemów gdy je założę? Może mi ktoś wyjaśnić czym się różni ET46 od ET40 bo w tym temacie jestem zupełnie zielony.


Będziesz miał przy ET 40 felgi (czyli i całe koła) o tę różnicę bardziej na zewnątrz. Innymi słowy, każde koło będzieo 6 mm bardziej na zewnątrz. Ja mam 42 przy szerkości 6,5 cala i jest OK, nie chlapie specjalnie, 2 mm różnicy Ci nie zrobią. Ale uwzględnij też to, że fabryczna felga ma 6,5 cala szerokości, jeśli weźmiesz szerszą, to będzie bardziej do środka i na zewnątrz o połowę tej różnicy. Zatem przy feldze np 7 cali, to będziesz miał po pół cala w obie strony bardziej wystające - zatem 12.5/2~6 mm Czyli razem przy ET 40 już wystaje o 12 mm, zatem weź raczej ET 46, 48 - zniwelujesz efekt szerokości felgi. Tak naprawde - jeśli już - to ociera opona, nie felga, ale opona musi by dopasowana do felgi no i nie należy generalnie przesadzać. Innymi słowy, rozmiar o "oczko" więcej wejdzie bez problemu, ale o kilka oczek to już nie do każdego auta.

mobista - 19-06-2009, 00:42

Możecie mi podać jakieś stronki, gdzie jest większy wybór felg? Bo na allegro nic ciekawego nie potrafię znaleźć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group