To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - ESP i kontrola trakcja a buksujące koła...

krzychu - 18-01-2012, 08:42

piomic napisał/a:
Wiem wiem. Ale zadziałała mu ta elektronika wyjątkowo spektakularnie.


Znaczy nie wiem czy zrozumiałeś filmik... Ten citroen nie miał ESP. To stara sprawa. Przetestowali Citroena - wydachowali. Więc Pługa już nie testowali bo to bliźniacza konstrukcja. A tylko do Fiata można było dokupić ESP i okazało się, że ESP ratuje sytuacje....

Swoją drogą jak na dostawczaka to całkiem ma twarde słupki.

BRUNNER - 18-01-2012, 09:06

no właśnie muszę pokombinować jak się zachowywać podczas takiego poślizguz ESP. Gaz wciskać czy odpuszczać? Kierownicą kontrować czy nie i na ile? Ale do tego trzeba dojść samemu...
maniax86 - 18-01-2012, 09:20

BRUNNER, ja gaz jak trzymałem przed poślizgiem tak trzymałem dalej, a kierownicą nie kontrowałem.... ale to było przy niewielkich szybkościach...
BRUNNER - 18-01-2012, 09:37

Tutaj http://www.youtube.com/wa...feature=related jest bardzo ładnie pokazane do czego ESP przydaje się w praktyce.
maniax86: jeżeli śnieg nie stopnieje to w sobotę poszukam jakiegoś parkingu do potestowania :)

maniax86 - 18-01-2012, 09:46

BRUNNER, i jakąś góreczke żebyś sprawdził jak ESP auto wyciąga pod góre bo koła nie rolują :wink:
gzesiolek - 18-01-2012, 10:35

Ja na oblodzonym podjezdzie musze uwazac, bo z przyzwyczajenia przy traceniu przyczepnosci odpuszczam gaz i przy ESP mi w Lancerze nieco szybciej dlawi silnik niz to bylo w poprzednich autach, a tutaj chyba lepiej trzymac gaz i dac ESP dzialac...
ale tutaj wole ESP wylaczyc ;)
a co do zakretow, to jak na razie mialem okazje spraedzic ESP tylko przy poslizgach podsterownych, pomaga znacznie w chwytaniu przyczepnosci na przednich kolach, zwykle pomagam delikatnie prostujac i ujmujac gaz, zeby po chwili ponowic wejscie... generalnie pare razy ESP mi blachy na aucie ratowal ;)

michaello - 18-01-2012, 11:15

Ktoregos pieknego letniego dnia dosyc za szybko (lekkomyslnie!) wszedlem w prawy zakret w boczna uliczke. Zszokowalo mnie dzialnie ESP, hamujac mi tylko prawe kola tak, ze pozostal slad na asfalcie po hamowaniu i ABSie (przerwy).
Bez problemu zmiescilem sie na swoim pasie. Oj nie bylo to rozsadne :oops: .

krzychu - 18-01-2012, 11:26

BRUNNER Według teorii gaz powinieneś trzymać, a kierownicą wskazywać kierunek gdzie chcesz jechać.
mjsystem - 18-01-2012, 16:24

BRUNNER napisał/a:
jeżeli śnieg nie stopnieje to w sobotę poszukam jakiegoś parkingu do potestowania


Fajnie wychodzi na rondach :)

bastek - 18-01-2012, 21:12

testowałem to jakieś 2 lata temu
górka krótka, aczkolwiek stroma w sandomierzu, u babci
lancer bez esp, 2 dorosłe, bagaże w kufrze, 1 dziecko - ni jak nie szło wjechać
z właczonym esp - na 1-ce gaz do 3/4 bez sprzegła - wjechał, ale poowoooluuutku

no to wysadziłem rodzinkę, odciążyłem tył - czyli torby wyjąłem - bez esp nie dałem rady, aczkolwiek prawie-prawie
z esp - bez problemu, na 2-jeczce. po prostu gaz w 3/4 i dałem pracować elektronice

zaraz potem kolega ze starym kadetem się pojawił - wjechał bez elektroniki - ale samochód dużo lżejszy (i tu kometarz dodatkowy - z garażu też mam po łuku pod górę. w zeszłym roku oblodziło, posypoało śniegiem. nie wyjechałem nie dałem rady nai z elektroniką, ani bez - tak jakby elektronika lepeij pomagała na prostym. ale sąsiadka garażowa w seicento tylko śmignęła pod tą górkę....)

i potem u rodzinki w górach - podjazd taki, że do tej pory (kilkanaście lat, kilka samochodów) nigdy nie dało rady wjechać.
lancerem z esp też nie poszło - stryjek oczywiście traktor musiał odpalić, coby mieszczuchów wciągnąć :)

teraz też testuję na drodze gminnej - dużo "mocniej" niż w zeszłym roku - nie ma problemów - z esp, bez pracy sprzęgłem

maniax86 - 18-01-2012, 23:06

wczoraj pojeździłem troche autem od mojej dziewuchy.... nissan micra z 2010 r z full opcją.... byłem zaskoczony bardzo pozytywnie jak te autko sobie radzi w zimowych warunkach.... a ESP spisuje sie wzorowo.... no ale auto jest oczywiście odpowiednio lżejsze od lancera :D
mjsystem - 19-01-2012, 12:34

No tak, bo małe, sam jeżdziłem Coltem, to śmigałem.
Ale lancer swoje waży, wszak jest największy w swojej klasie :mrgreen:
Pamietacie to z reklamy?? :P
http://www.youtube.com/watch?v=9IcgZCiWFe4

maniax86 - 19-01-2012, 21:18

mjsystem, a do tego micra jest w miare szeroka.... ibiza w porównaniu do micry jeśli chodzi tylko i wyłącznie o prowadzenie to duża różnica jest na plus micry oczywiście.... ibizą w zimie jeździć to byłą męczarnia :P
mjsystem - 02-02-2012, 17:21

maniax86 napisał/a:
ibizą w zimie jeździć to byłą męczarnia


No nie porównuj pseudoszwabskiego auta do japońca :twisted:

A tak na poważnie to ibiza jest podobna do lancera, tylko, że nie ma w standardzie takich systemów bezpieczeństwa. :mrgreen:

jaca71 - 02-02-2012, 17:27

Pytanie za 99pkt. Czy w przypadku zadziałania ESP i przyhamowaniu kół światło stop się zapala czy nie? Bo dzisiaj sobie jechałem za fajnym samochodem. Mroźno i droga czarna ale z góry leciało coś na kształt szronu i powodowało ze droga była lekko śliskawa. Kolo wszedł w zakręt trochę szybko i w tym zakręcie tak ze trzy może cztery razy mignęły mu stopy. Czy ona hamował na zakręcie, czy korekcja toru była sygnalizowana stopami? Do tej pory wydawało mi się, że stop się w takich przypadkach nie świeci, ale kto wie niech odpowie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group