Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Carisma - problemy z odpaleniem
Autor Wiadomość
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-11-2011, 12:09   

pluskus napisał/a:
Przebieg ma duży, 400tys
Ja bym sprawdził kompresję na cylindrach. Możliwe, że przy takim przebiegu pierścienie się kończą. Nie bierze oleju?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 28-11-2011, 18:37   

Oleju nie bierze.
Kompresja sprawdzona..
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 25-01-2012, 09:24   

Witam mam ten sam problem o poranku i przebieg 300tyś może nie jest to wielki dramat ale czasem mnie irytuje . Mam wrażenie że to problem z paliwem za mało podaje na zaplon dopiero jak pociągnie to za drugim trzecim razem pali na ciepłym nie ma też problemu świece zmieniłem i nic podejrzewam pompę paliwa bo dość głośno chodzi ale na razie nie ruszam bo tak to można by wszystko po koleji wymieniać a wolę sam to zrobić niż narażać się na naciagaczy w warsztatach a lubię sam się trochę pogrzebać za nim go dam w obce ręce . Dajcie znać jak znajdziecie problem :!: :doubt:
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-01-2012, 22:22   

bronek32, a czy ja nie pisałem przypadkiem, ze to pompa do wymiany :?:
Nie ma co się zastanawiać. Pompa tania, robota prosta. Jedyny haczyk, to klucz do odkrecenia plastikowego pierścienia mocującego korpus pompy do baku. U mnie niczym normalnym nie szło tego ruszyć, to sobie pospawałem "przyżąd". Jakby co, to PW i mogę Ci pożyczyć.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 26-01-2012, 08:33   

Masz raceje pisaleś ale pompa wydaje sie być sprawna fakt że ma jakieś zwarcie bo rezerwa sie pali niezależnie od poziomu paliwa , a z odkreceniem pompy nie mialem żadnych problemów ale dzieki za chęci . A czy ktoś może wie jaką oporność powinny mieć przewody u mnie mają 4-7-7-8 kilo omów
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2012, 08:55   

Nie jestem pewien jak jest w 1.6 ale w GDI przy pompie w baku jest zaworek zwrotny. Jeśli jest też w 1.6 to może z jakichś przyczyn przepuszcza i po dłuższym postoju pompa musi najpierw dopompować paliwo i dlatego auto nie odpala za pierwszym razem. Jeśli pompa by padała, to auto nie miało by mocy. A z tą opornością to o jakie przewody ci dokładnie chodzi? Bo idą tam przewody zasilające pompę i przewody od czujnika ilości paliwa.
Jeśli chodzi o palącą się rezerwę, to czy wskaźnik też ciągle jest na zerze czy on pokazuje poziom paliwa? Nie jestem pewien ale w takiej sytuacji też chyba powinien pokazywać 0. jeśli tak jest, to najprawdopodobniej przyciął się mechanizm zwalniający jego działanie który służy do tego aby wskazówka nie byjała się podczas bujania autem. Jest to coś z wyglądu przypominające strzykawkę, cylinder w którym z pewnym oporem porusz się tłok uniemożliwiając szybki ruch ramienia z pływakiem. Najczęściej do tego cylindra dostaje się jakiś bród powodujący zacinanie się tego tłoka.
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 26-01-2012, 12:33   

Chodzi o kable zaplonowe mają różne opornosci , co do zaworu to wyglada na to że jest bo wychodzą dwa wężyki z pompy i może faktycznie cofa się paliwo i tak to wygląda jak by za malo paliwa dostawał na start albo ma za slabą iskre na zapłon a świece są nowe dlatego pytam o oporność przewodów zaplonowych . Co do wskaźnika paliwa jest raczej ok bo poziom z grubsza pokazuję dobrze a kontrolka pali się cały czas ale to może byc spowodowane przez wytarte styki od pływaka bo wyglądały na mocno zmęczone czasem .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2012, 17:56   

bronek32 napisał/a:
dlatego pytam o oporność przewodów zaplonowych
Wymień je. To nie majątek.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 26-01-2012, 20:42   

bronek32 napisał/a:
dzieki za chęci

niezamaco :D

plecho1 napisał/a:
Jeśli pompa by padała, to auto nie miało by mocy

No właśnie nie. Dlatego walczylem z tym pipipi 2 lata. Podczas jazdy samochód nie wciąga aż tyle paliwa,. żeby pompa nie wyrabiała. Musiałaby być totalnie zjechana. U mnie po wymianie poprawiło się minimalnie przyspieszenie po wdepnięciu pedału w podłogę. Samochód nie jechał wiele gorzej.

plecho1 napisał/a:
Jest to coś z wyglądu przypominające strzykawkę, cylinder w którym z pewnym oporem porusz się tłok uniemożliwiając szybki ruch ramienia z pływakiem. Najczęściej do tego cylindra dostaje się jakiś bród powodujący zacinanie się tego tłoka.

U mnie nic takiego nie było. Potencjometr, drut i pływak.

bronek32 napisał/a:
za slabą iskre na zapłon a świece są nowe dlatego pytam o oporność przewodów zaplonowych

Wtedy raczej zwiazane byłoby to z wilgotnością, a nie czasem postoju. Ale wykluczyć tego nie można. Nie masz szarpania podczas gwałtownego przyspieszania?
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 27-01-2012, 09:12   

No właśnie poza tym za źle pali na zimnym wszystko chodzi super nie dławi się i w obroty wchodzi normalnie spadku mocy też nie zauważyłem teraz jak krus coraz większy jeszcze gorzej odpala . Jedno co mi się nie podoba to to że po przekreceniu kluczyki na zaplon nie złącza się pompa dopiero na rozruchu a z tego co wiem to powinna na chwilę się załączyć przed rozruchem może w tym jest problem :?: :shock:
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 27-01-2012, 21:44   

bronek32 napisał/a:
Jedno co mi się nie podoba to to że po przekreceniu kluczyki na zaplon nie złącza się pompa dopiero na rozruchu

Ten typ tak ma.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2012, 07:04   

Pompa załącza się na chwilę by zrobić ciśnienie w układzie a całkowicie załącza się dopiero jak odpalasz.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 28-01-2012, 21:51   

plecho1, "pokaż mi to palcem, niech uwierzę, że nie śnię" :mrgreen:
W carismie przed liftem nie, jak jest po lifcie to nie wiem, bo elektrycznie to one się różnią.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2012, 13:24   

Niestety jeśli chodzi o wszystkie modele Carismę to na 100% tego nie wiem :) W Carismie brata z rocznika 2000 tak działało.
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 30-01-2012, 10:42   

U mnie na 100% na zapłonie się nie uruchamia nawet na sekundę bo zdjelem kanapę i sprawdzalem dopiero przy rozruchu chodzi . Po kilku krótkich kreceniach dochodzi paliwo i odpala że sporym trudem a potem już jest ok więc chyba zacznę od pompy najwyżej będę miał zapasową jeśli to nie ona
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.