| 
		[Galloper] ubywający płyn chłodniczy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:16   [Galloper] ubywający płyn chłodniczy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki w moim Galloperze, mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że nie widzę żeby ciekł) a w chłodnicy robi się ciśnienie. Zauważyłem również iż mam temperaturę 90 stopni a dolny wąż chłodnicy jest letni. Proszę o pomoc | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez T@M 26-01-2012, 20:22, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               T@M sprawdź korek chłodnicy.  	  | T@M napisał/a: | 	 		  | mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że widzę żeby ciekł) | 	   jak widzisz, że cieknie, to poszukaj wycieku, z którego miejsca... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło    
 
 
[ Dodano: 26-01-2012, 20:23 ]
 
Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | T@M napisał/a: | 	 		  Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło    | 	  
 
Wcześniej widziałeś    Zacznij od korka chłodnicy poszukiwania. Zakup korek o takim samym ciśnieniu, nie jest to duży wydatek... A przewód górny od chłodnicy "puchnie"? 
 
 
[ Dodano: 26-01-2012, 20:26 ]
 
 	  | T@M napisał/a: | 	 		  | Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu | 	  
 
A i weź podstaw butelkę przy przelewie zbiornika wyrównawczego... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | górny przewód chłodnicy jest gorący ale raczej nie puchnie. a jeśli chodzi o wywalanie płynu przelewem to raczej nie sucho tam jest | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jaki masz w ogóle silnik? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko 
 
 
[ Dodano: 26-01-2012, 20:34 ]
 
2.5 TDi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | T@M napisał/a: | 	 		  
 
jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko  | 	  
 
U mnie po 3 km już ciepło. W takim razie masz termostat również zwalony. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie jak mam przednią szybę zaparowaną i dam nawiew na szybę to bardzo słabo odparowuje 
 
 
[ Dodano: 26-01-2012, 20:42 ]
 
No i ciekawe gdzie by ten płyn ubywał jak nigdzie nie widać , prędzej przed wymianą rozrządu ciekła pompa wody ale jest już nowa on i  nie cieknie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do odparowania, może masz wilgoć w środku za bardzo. A co do ubywania, to dużo może być usterek, korek chłodnicy, wyciek, uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wyciek raczej odpada | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2012, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | T@M napisał/a: | 	 		  | Wyciek raczej odpada | 	  
 
To zacznij od korka. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 T@M  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-02-2012, 21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować  nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2012, 15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | T@M napisał/a: | 	 		  | Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ? | 	  
 
Według mnie raczej nie. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kato0007  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 52 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-06-2017, 11:15   Płyn chłodniczy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Mam gala 2.5 v6... i  od tamtych wakacji miałem mały problem z płynem chłodniczym tzn. raz był na min raz na max a czasami w ogóle pusto (potem wracał   ) jako że płynu było na min. to pomyślałem, że przy zmianie opon (marze 2017) wymienię płyn. Zlałem stary wlałem nowy, trochę ponad poziom max. Tydzień może dwa od wymiany płynu w zbiorniku już nie było nawet kropli, dolałem w zbiorniku wyrównawczym i dalej bida, pobył trochę i dalej bida.
 
 
Fakty:
 
1. nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wycieku pod autem.
 
2. korek oleju - klawiatura - czysta jak łza - tylko olej tam bywa   
 
3. z rury dymi przy temp. +5' (gdy jest bardzo duża wilgotność np. deszczowo) -50', jest to standardowy dym który znika 2 metry od auta, w ciepłe dni nie obserwuje jakiegokolwiek dymu.
 
4. Zimą parują szyby, a ogrzewanie dość leniwie sobie z tym radzi (brak klimy - zepsuta).
 
5. temperatura pracy silnika (nawet mocno obciążonego temperaturą i trasą) katalogowa.
 
6. od wymiany przy takich stanach płynu ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu.
 
 
miał tak ktoś może? wiem że mogła by to być głowica, albo jakieś pęknięcie, ale czy w tedy olej nie zamieniał by się w masło a z rury kopciło się jak ze starego parowozu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |