[EAxx] Półosie napędowe - zaminność w różnych wersjach |
Autor |
Wiadomość |
vir111
Nowy Forumowicz vir111
Auto: Galant GLS 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 2 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 26-01-2012, 21:25
|
|
|
Witam:)szybkie pytanko mam wibracje w galu 1997r sedan 2.0 4g63 jakby koła by były nie wyważone (zmieniłem na inne i to samo ) ok 130km jak daje gaz do dechy lekko trzepie samochodem. Przegub wewnętrzny półoś długa osłona lekko mokra, nic nie stuka nie puka na skręconych kołach ;jest opcja że to od tego przegubu tak się dzieje? Szarpałem brechom i luzów nie wyczuwam za bardzo... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 26-01-2012, 21:36
|
|
|
z tego co czytam to większość z nas ma ten problem i nie za bardzo wiadomo co jest przyczyną... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-01-2012, 21:38
|
|
|
Czy objaw wystepuje tylko przy przyspieszaniu ? |
|
|
|
 |
vir111
Nowy Forumowicz vir111
Auto: Galant GLS 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 2 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 28-01-2012, 08:58
|
|
|
Tylko przy przyspieszaniu nie zalążnie od biegu zawsze przy ok 130km miałem podobną akcję w mondeo mk1 ale tam przegub wewnętrzny był ewidentnie uszkodzony... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-01-2012, 09:52
|
|
|
Nadmierny luz przegubu wewnetrzenego , w tej sytuacji nalepiej przełożyć miejscami przeguby lewy na prawy i prawy na lewy do tego nowy smar i problem zniknie .
Tutaj opis http://forum.mitsumaniaki...=69297&start=45 |
|
|
|
 |
kkkarol
Mitsumaniak nie ma amatorki

Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 81 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 02-04-2012, 19:24 zamienność półosi
|
|
|
Ktoś już wcześniej napisał ale dla jasności... potrzebuje lewą półoś do galanta 1998r 2,5l V6.
Czy z galanta 2,4 gdi bedzie ta sama półośka ?
Dopisze że chodzi o skrzynie manualna.
Innych pojemności nie biore pod uwage bo rozumiem że nie bedzie pasować.
[ Dodano: 03-04-2012, 11:35 ]
W serwisie Mitsubishi powiedzieli mi ze te ośki od 2,4 i 2,5 v6 maja inny numer katalogowy wiec sa inne. Co wy na to ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tubi
Forumowicz Konserwatysta

Auto: ca
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2012 Posty: 37 Skąd: cz
|
Wysłany: 29-06-2012, 11:54
|
|
|
Dla zainteresowanych w 2.5 występował tylko jeden rodzaj półosi |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 29-06-2012, 11:59
|
|
|
Tubi, skąd ta pewność? czy bez względu na rodzaj skrzynia (a/t <> m/t)? |
|
|
|
 |
Tubi
Forumowicz Konserwatysta

Auto: ca
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2012 Posty: 37 Skąd: cz
|
Wysłany: 29-06-2012, 12:11
|
|
|
Bo taką informacje dostałem przy szukaniu półosi dla mnie. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 29-06-2012, 15:33
|
|
|
Zgadza się tak samo od EA3x są te same półosie co w EA5x |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
maliq85
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 16V 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: Żnin/Rogowo
|
Wysłany: 14-03-2013, 20:52
|
|
|
czy półosie w galu 2.0 16v 98r Ea2W 4g63 skrzynia f5m42 różnią się czymś od innych? poszukuję prawej długiej, czy ta podejdzie do mojego
http://allegro.pl/prawa-p...3073340246.html
ma ktoś na sprzedaż dobrą używkę w rozsądnej cenie? |
|
|
|
 |
kropp
Nowy Forumowicz
Auto: Galant sedan 2,5 V6 163KM 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-03-2013, 16:42
|
|
|
Panowie w celu wyjaśnienia jeśli ktoś będzie wymieniał przegub zewnętrzny lub wewnętrzny a nie całą półoś to występowały w galancie jednocześnie DWA RODZAJE o czym mało który sprzedawca informuje. Różnią się one ilością i kształtem zębów. Mam doświadczenie z przegubem zewnętrznym (przy kole). Jeden to: 29 zębów wewnętrznych, 25 zewnętrznych i 43 zęby na pierścieniu ABSu. Drugi rodzaj to: 24 zęby wewnętrzne, 25 zewnętrznych i 43 zęby na pierścieniu ABSu. (mój przypadek w galancie z 1997 roku z silnikiem 2,5V6 163KM). Przekonać się można na 100% jedynie licząc zęby w posiadanym. W związku z powyższym posiadam na sprzedaż nowy przegub zewnętrzny japońskiej produkcji z 29 zębami wewnętrznymi. Automatycznie więc przeguby wewnętrzne też są DWA RODZAJE. Niestety ja pierw trafiłem na zły. Tak dla potomnych.... pzdr |
|
|
|
 |
maju81
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Nowe Miasteczko
|
Wysłany: 25-07-2013, 11:33
|
|
|
Witam,
Wyczytałem w temacie, że niby wszystkie półosie w wersji z ASB są identyczne. Czy mam zatem rozumieć, że poniższa półoś będzie pasowała do mojego 2.5 V6 99r. ???
http://allegro.pl/show_item.php?item=3386680676
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
FuRiOn
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: NL
|
Wysłany: 26-08-2016, 06:50 [EAxA] Wymiana półośki - jaka ?
|
|
|
Witam.
Od pewnego czasu auto zaczęło mi porządnie wpadać w wibracje przy przyspieszaniu oraz większych prędkościach (>120 km/h). Koła/koło przednie dziwnie tez odbijało przy nagłym przyspieszaniu np spod świateł.
Pojechałem od razu do mechanika i ten po wstępnej jeździe stwierdził, że przegub zewnętrzny na pewno do wymiany w lewym przednim kole. Zamówione zostało po nr vin przegub zewn marki GSP z Niemiec o zewn uzębieniu 25 i wewnątrz 33.
Wczoraj zajechałem do niego, wymieniliśmy, wszystko spoko.. PASUJE ! Stary przegub prawie dosłownie wypadł taki był już wyjechany, ale mechanik już w trakcie rozmontowywania mówił że z wewnętrznym też coś nie tak będzie, że póki co założy jakąś opaskę, ale to trzeba będzie kiedyś zrobić. Nie ma tak że od ręki by się to załatwiło w Holandii więc zakładaliśmy. Za 2 tygodnie jak sobie już zakupię wewnętrzny to się przyjedzie i wymieni.
Robota poszła gładko, auto już opuszczone było z podnośnika i mówi żebym odjeżdżał, ale nagle tak jakbym na coś metalowego najechał i mówi STOP, bo w aucie coś pracuje ale po prostu nie jedzie.
Podnieśliśmy auto i mi pokazuje tak jakby coś metalowego się owinęło wokół półośki i mówi że półośka teraz do wymiany. Że już sam wewnętrzny nie wystarczy
Jakby to była Polska to jeszcze pół bidy na allegro zawsze się coś znajdzie albo ew jakiś szrocik i wyjąć z innego gala. Już tyle porobiłem przy tym aucie po starym właścicielu że no naprawdę to doinwestowany gal i był całkiem spoko a tu takie rzeczy i uziemiony do pracy :/
Na ebay patrzyłem są pół osie lewe i prawe, ma to jakieś znaczenie ? Dzisiaj mechanik rozbierze i wyjmie tamtą półośkę. żeby można było szukać czegoś na miarę
mój gal to rocznik 97 2.5 V6 Sedan, wersja na pełnej opcji mimo tego co w VIN wpisane, mam tą niby drewnianą deskę rozdzielczą, tempomat itd itd.
VIN: JMBSNEA5AVZ001305
No i co teraz ? Z pracą jestem uje... bo nie ma jak dojeżdżać. Jakoś to ogarnięte, ale pasuje zrobić jak najszybciej i zamówić dobrą półośkę. Ten przegub który już kupiłem 25/33 ząbki chcemy włożyć do tej "nowej" półośki. Jakby ktoś mógł pomóc na co dokładnie mam polować, ma jakieś cenne przemyślenia na ten temat oraz ewentualnie zna jakieś błyskawiczne źródełko na dostawę do NL to będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
|