Wymiana akumulatora na nowy |
Autor |
Wiadomość |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:55
|
|
|
To są aż 5w ? Bardzo kiepsko jak na taką moc świecą. Trzeba będzie pomyśleć o wymianie oświetlenia wnętrza na LED. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 11-10-2010, 13:46
|
|
|
wymiana mega prosta, efekt o niebo lepszy..już dawno trzeba było o tym pomyśleć;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 16-01-2012, 08:25
|
|
|
To jeden z uroków Galanta: ciągnie prąd bezmyślnie do oporu. Dziwne, ze nie pomyślała fabryka o tym. W zeszłym roku 3 razy sobie przez to aku rozładowałem...co prawda żarówek na LEDy do dzisiaj nie wymieniłem, jakos się nie złożyło
A teraz stoję przed kwestią wymiany aku u siebie, tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-01-2012, 16:56
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5? | Taki sam. |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 16-01-2012, 17:10
|
|
|
Dzięki!
Choc myslałem, że do rozruszania V6 potrzebny wiekszy prąd... |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 30-01-2012, 12:09
|
|
|
No dobra, mój padł na amen.
Jakie rozmiary powinny być tego aku do Gala? Tak się rozgladam po ofertach to wszystkie mają plus z prawej (szukam 52Ah 520A, bo to podobno wg zalecen producenta). |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 30-01-2012, 13:40
|
|
|
Weź 60 i sie nie (acta cenzura;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2012, 16:41
|
|
|
po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 30-01-2012, 19:21
|
|
|
Mój w zeszłym roku krecił przy prawie -30 A w tym roku nie dał juz rady przy -14.
Kupiłem dzisiaj BOSCHA 60Ah ale sie załamałem po przyjezdzie do domu. W Corolli kiedys jak musiałem zmienic aku to po prostu wymontowałem, pojechalem do sklepu, wrociłem z nowym, włozyłem i juz. A tu...
...Galant zrobi wszystko by doprowadzic cię do łez
W sklepie wyszukano mi aku "pasujacy" do Galanta. Owszem, gabarytowo pasuje. Podkreslano mi ze plus musi byc z lewej...tak, tak, pamietałęm, ze PLUS K>>>A Z LEWEJ. Ale co z tego, po włozeniu aku na własciwe miejsce zrozumiałem dlaczego poprzedni własciciel uzył akumulatora z plusem po prawej i tylko go zwyczajnie obrócił o 180 stopni: po włozeniu aku na miejsce okazało sie, że do wysunietych do przodu biegunów kabel "-" starcza ledwo ledwo a do bieguna "+" kabel czerwony nie sięga w ogóle...czyli nici z montażu, autko zostało na mrozie a jutro muszę jechac do sklepu i wymienić na model z PLUSEM po PRAWEJ i zrobić tak jak poprzedni własciciel...no SZLAG BY TO...
[ Dodano: 30-01-2012, 19:22 ]
Tomii napisał/a: | po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem |
Producent niby zaleca, a w katalogu z czesciami zamiennymi do Galanta widnieje m.in. opcja 60Ah (na stronie IPARTS sprawdzałem). |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31-01-2012, 10:34
|
|
|
Panowie posiadam Centrę Futura 60ah 600A, 1.5 roku, więc jeszcze na gwarancji. I muszę przyznać, że jestem z niego bardzo .... niezadowolony. Nie wiem czy mam jakiś wadliwy egzemplarz, czy to może już taki standard "nowych aku".
Ostatnio moje autko sporawo stoi i nie jeździ. Magiczny wskaźnik od naładowania w parę dni już nie świeci... Auto zdarza się, że nie zapali, nie raz ma ciężko. Sądziłem, że to wina "pożeracza prądu" jednak dla testów wpakowałem jakiś prawie umarły aku ze starego forda (Kager 72Ah 4 letni- taki jednostrzałowiec na zimę za słaby do diesla), Auto stało ponad tydzień, aku nic nie doładowywany a tu zonk, pali od strzału Aku dałem do sprawdzenia gwarancyjnego, stwierdzili że jest nienaładowany i nic z tego nie robili, że jakiś "prawie złom" trzyma lepiej. Ładowanie już przerabiałem, oczywiście jest prawidłowe.
Wniosek: Drugi aku na na pewno nie będzie to Centra, spróbowałbym Varty, Exide(ale to też chyba centra?) lub te japońskie Yuasa.
To oczywiście mój wniosek, może pojedynczy przypadek... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10739 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-01-2012, 12:52
|
|
|
Ja mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah (az sprawdze dziś) od 2007r i spokojnie daje sobie rade w V6.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:38
|
|
|
Marcino napisał/a: | mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah | Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10739 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-01-2012, 22:11
|
|
|
JCH napisał/a: | Marcino napisał/a: | mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah | Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora. |
No wiem wiem, tak mi sie napisało zle, mam 55Ah i prad rozruchowy 600A. Jest toCentra Futura +.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|