Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora na nowy
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 11-10-2010, 12:55   

To są aż 5w ? Bardzo kiepsko jak na taką moc świecą. Trzeba będzie pomyśleć o wymianie oświetlenia wnętrza na LED.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 11-10-2010, 13:46   

wymiana mega prosta, efekt o niebo lepszy..już dawno trzeba było o tym pomyśleć;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-01-2012, 08:25   

To jeden z uroków Galanta: ciągnie prąd bezmyślnie do oporu. Dziwne, ze nie pomyślała fabryka o tym. W zeszłym roku 3 razy sobie przez to aku rozładowałem...co prawda żarówek na LEDy do dzisiaj nie wymieniłem, jakos się nie złożyło :D

A teraz stoję przed kwestią wymiany aku u siebie, tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-01-2012, 16:56   

tommyc1 napisał/a:
tu opisywliście kwestię silnika 2.0 a jakie aku najlepiej do 2.5?
Taki sam.
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-01-2012, 17:10   

Dzięki! :)
Choc myslałem, że do rozruszania V6 potrzebny wiekszy prąd...
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-01-2012, 19:58   

tommyc1 napisał/a:
Dzięki! :)
Choc myslałem, że do rozruszania V6 potrzebny wiekszy prąd...


to benzyna i to benzyna :)
w sumie podobny prąd rozruchowy

a tutaj jest grubszy temat o aku w EA:

http://forum.mitsumaniaki...ight=akumulator
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 30-01-2012, 12:09   

No dobra, mój padł na amen.

Jakie rozmiary powinny być tego aku do Gala? Tak się rozgladam po ofertach to wszystkie mają plus z prawej (szukam 52Ah 520A, bo to podobno wg zalecen producenta).
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 30-01-2012, 13:40   

Weź 60 i sie nie (acta cenzura;-) :mrgreen:
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 30-01-2012, 16:39   

Polecam bezobsługowy Centry 60ah http://allegro.pl/centra-...2084856169.html
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-01-2012, 16:41   

po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem :)
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 30-01-2012, 19:21   

Mój w zeszłym roku krecił przy prawie -30 ;) A w tym roku nie dał juz rady przy -14.

Kupiłem dzisiaj BOSCHA 60Ah ale sie załamałem po przyjezdzie do domu. W Corolli kiedys jak musiałem zmienic aku to po prostu wymontowałem, pojechalem do sklepu, wrociłem z nowym, włozyłem i juz. A tu...

...Galant zrobi wszystko by doprowadzic cię do łez :axe: :axe: :axe:

W sklepie wyszukano mi aku "pasujacy" do Galanta. Owszem, gabarytowo pasuje. Podkreslano mi ze plus musi byc z lewej...tak, tak, pamietałęm, ze PLUS K>>>A Z LEWEJ. Ale co z tego, po włozeniu aku na własciwe miejsce zrozumiałem dlaczego poprzedni własciciel uzył akumulatora z plusem po prawej i tylko go zwyczajnie obrócił o 180 stopni: po włozeniu aku na miejsce okazało sie, że do wysunietych do przodu biegunów kabel "-" starcza ledwo ledwo a do bieguna "+" kabel czerwony nie sięga w ogóle...czyli nici z montażu, autko zostało na mrozie a jutro muszę jechac do sklepu i wymienić na model z PLUSEM po PRAWEJ i zrobić tak jak poprzedni własciciel...no SZLAG BY TO...

[ Dodano: 30-01-2012, 19:22 ]
Tomii napisał/a:
po co 60Ah jak producent zaleca 52Ah, też pomału szukam akumulatora bo mój Motorcraft ma 12 lat - i o dziwo dziś przy -15 rano zakręcił rozrusznikiem :)


Producent niby zaleca, a w katalogu z czesciami zamiennymi do Galanta widnieje m.in. opcja 60Ah (na stronie IPARTS sprawdzałem).
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 31-01-2012, 10:34   

Panowie posiadam Centrę Futura 60ah 600A, 1.5 roku, więc jeszcze na gwarancji. I muszę przyznać, że jestem z niego bardzo .... niezadowolony. Nie wiem czy mam jakiś wadliwy egzemplarz, czy to może już taki standard "nowych aku".
Ostatnio moje autko sporawo stoi i nie jeździ. Magiczny wskaźnik od naładowania w parę dni już nie świeci... Auto zdarza się, że nie zapali, nie raz ma ciężko. Sądziłem, że to wina "pożeracza prądu" jednak dla testów wpakowałem jakiś prawie umarły aku ze starego forda (Kager 72Ah 4 letni- taki jednostrzałowiec na zimę za słaby do diesla), Auto stało ponad tydzień, aku nic nie doładowywany a tu zonk, pali od strzału :shock: Aku dałem do sprawdzenia gwarancyjnego, stwierdzili że jest nienaładowany i nic z tego nie robili, że jakiś "prawie złom" trzyma lepiej. Ładowanie już przerabiałem, oczywiście jest prawidłowe.

Wniosek: Drugi aku na na pewno nie będzie to Centra, spróbowałbym Varty, Exide(ale to też chyba centra?) lub te japońskie Yuasa.
To oczywiście mój wniosek, może pojedynczy przypadek...
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10739
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-01-2012, 12:52   

Ja mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah (az sprawdze dziś) od 2007r i spokojnie daje sobie rade w V6.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-01-2012, 21:38   

Marcino napisał/a:
mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah
Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10739
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-01-2012, 22:11   

JCH napisał/a:
Marcino napisał/a:
mam Centre Future z podwyższonym prądem rozruchowym chyba 55 Ah
Marcin, 55 Ah to nie jest prąd rozruchowy. To pojemność akumulatora.


No wiem wiem, tak mi sie napisało zle, mam 55Ah i prad rozruchowy 600A. Jest toCentra Futura +.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.