Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer pokładowy w 3.2 DID
Autor Wiadomość
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10-01-2012, 19:34   Komputer pokładowy w 3.2 DID

A może by tak w naszych miśkach... koledzy z galanterii coś działali u nas temat chyba nie poruszony.

Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) firmy Telwis służy do monitorowania stanu pojazdu. Inną potoczną nazwą urządzenia jest Uniwersalny Komputer Paliwa, gdyż jedną z popularniejszych funkcji prezentowanego urządzenia jest informacja o chwilowym i średnim zużyciu paliwa przez nasz pojazd. Urządzenie pobiera informacje z głównych czujników pojazdu, odpowiednio je przetwarza, a następnie wyświetla w przyjaznej formie użytkownikowi na graficznym wyświetlaczu LCD. Urządzenie można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (silniki benzynowe, z LPG, oraz niektóre silniki diesla).



http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html

a do tego odpowiedz jaka otrzymałem cyt.

Niestety nie posiadam dokumentacji do tego silnika i nie mogę się doszukać dedykowanego sygnału do spalania (wymaganego do prawidłowego pomiaru spalania) - wymaganego do realizacji funkcji pomiaru zużycia paliwa.

Bez dokumentacji nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy ten sygnał na 100% jest czy go na 100% nie ma. Gdyby Pan posiadał chociażby dokładną rozpiskę złącza komputera to taki sygnał na schematach oznaczany jest jako "trip computer", "fuel consumption" itd.

Gdyby taki sygnał był - to wszystko będzie działać. Jak nie ma, to wszystko oprócz pomiaru spalania.

Chip zmienia dawkowanie paliwa, jednak w UKP istnieje możliwość kalibracji spalania więc CHIP nie ma znaczenia.


Może któryś z kolegów posiada wiedzę czy taki sygnał gdzieś w kostce można znaleźć ??
_________________
Mikello
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 10-01-2012, 21:25   

Chyba nie ma takiego wyjścia, ale może należałoby jakoś zmodyfikować sygnały z czujników:

5V - numer 60 ECM - injector volume module, boost sensor, acelerator posision sensor- kolor szary

B+ - numer72 ECM- injector volume module(moduł sterujący w pompie wtryskowej)- pomarańczowozielony
5V- 87 ECM- czujnik temp. paliwa- szarozielony
5V- 88 ECM- czujnik temp. powietrza doładowującego-czerwony
signal - 55 - pedał przyspieszenia - zielonopomarańczowy
5V - 81 - pedał przyspieszenia - jasnozielonobiały
signal -84 - pedał przyspieszenia-jasnozielony
_________________

 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-01-2012, 21:39   

Znajomy juz też próbował to zastosować w 3.2 DiD i się niestety nie udało. Podobno przyczyna tkwi w tym, że wtryski tu nie są sterowane elektronicznie a z sterowania pompy taki sygnał nie wychodzi. Może ktoś zna jakiś system ale on męczył temat dosyć długo i niestety bezskutecznie.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 10-01-2012, 22:04   

Bo musi mieć układ przetwarzający sygnał nastawnika dawki w pompie, pedału przyspieszenia, prędkości obrotowej silnika, tachometru i kilku czujników jednocześnie albo bezposrednio wlutować się do procesora ECU z mapami.
Regulacja na podstawie tych danych musi być skorygowana(jakaś część dawki paliwa powraca do zbiornika) właśnie ze względu na brak czujnika wzniosu iglicy na wtryskiwaczu. Trochę innym rozwiązaniem byłoby zastąpienie czujnika wtrysku jakimś programem emulującym hipotetyczną zgodną z mapami ECU dawkę paliwa w mg na skok i ten sygnał wysłać potem jako trim computer bezpośrednio na to cacko.
_________________

 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 02-02-2012, 11:52   

To w takim razie jak to jest rozwiązane w P IV czy tam są inne wtryski inna pompa?
_________________
Mikello
 
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-02-2012, 12:32   

Pompa tańsza :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-02-2012, 12:41   

mikello napisał/a:
To w takim razie jak to jest rozwiązane w P IV czy tam są inne wtryski inna pompa?

Cały układ zasilający w paliwo jest inny
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 03-02-2012, 18:45   

W PIII masz uproszczony tdi z pompą rotacyjną bez czujnika wzniosu iglicy na wtryskiwaczu, a więc dawki paliwa na skok

w PIV masz CR ze wszystkmi bajerami, masa czujników do sprawdzenia :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.