Komputer pokładowy w 3.2 DID |
Autor |
Wiadomość |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-01-2012, 19:34 Komputer pokładowy w 3.2 DID
|
|
|
A może by tak w naszych miśkach... koledzy z galanterii coś działali u nas temat chyba nie poruszony.
Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) firmy Telwis służy do monitorowania stanu pojazdu. Inną potoczną nazwą urządzenia jest Uniwersalny Komputer Paliwa, gdyż jedną z popularniejszych funkcji prezentowanego urządzenia jest informacja o chwilowym i średnim zużyciu paliwa przez nasz pojazd. Urządzenie pobiera informacje z głównych czujników pojazdu, odpowiednio je przetwarza, a następnie wyświetla w przyjaznej formie użytkownikowi na graficznym wyświetlaczu LCD. Urządzenie można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (silniki benzynowe, z LPG, oraz niektóre silniki diesla).
http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html
a do tego odpowiedz jaka otrzymałem cyt.
Niestety nie posiadam dokumentacji do tego silnika i nie mogę się doszukać dedykowanego sygnału do spalania (wymaganego do prawidłowego pomiaru spalania) - wymaganego do realizacji funkcji pomiaru zużycia paliwa.
Bez dokumentacji nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy ten sygnał na 100% jest czy go na 100% nie ma. Gdyby Pan posiadał chociażby dokładną rozpiskę złącza komputera to taki sygnał na schematach oznaczany jest jako "trip computer", "fuel consumption" itd.
Gdyby taki sygnał był - to wszystko będzie działać. Jak nie ma, to wszystko oprócz pomiaru spalania.
Chip zmienia dawkowanie paliwa, jednak w UKP istnieje możliwość kalibracji spalania więc CHIP nie ma znaczenia.
Może któryś z kolegów posiada wiedzę czy taki sygnał gdzieś w kostce można znaleźć ?? |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 10-01-2012, 21:25
|
|
|
Chyba nie ma takiego wyjścia, ale może należałoby jakoś zmodyfikować sygnały z czujników:
5V - numer 60 ECM - injector volume module, boost sensor, acelerator posision sensor- kolor szary
B+ - numer72 ECM- injector volume module(moduł sterujący w pompie wtryskowej)- pomarańczowozielony
5V- 87 ECM- czujnik temp. paliwa- szarozielony
5V- 88 ECM- czujnik temp. powietrza doładowującego-czerwony
signal - 55 - pedał przyspieszenia - zielonopomarańczowy
5V - 81 - pedał przyspieszenia - jasnozielonobiały
signal -84 - pedał przyspieszenia-jasnozielony |
_________________
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-01-2012, 21:39
|
|
|
Znajomy juz też próbował to zastosować w 3.2 DiD i się niestety nie udało. Podobno przyczyna tkwi w tym, że wtryski tu nie są sterowane elektronicznie a z sterowania pompy taki sygnał nie wychodzi. Może ktoś zna jakiś system ale on męczył temat dosyć długo i niestety bezskutecznie. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 10-01-2012, 22:04
|
|
|
Bo musi mieć układ przetwarzający sygnał nastawnika dawki w pompie, pedału przyspieszenia, prędkości obrotowej silnika, tachometru i kilku czujników jednocześnie albo bezposrednio wlutować się do procesora ECU z mapami.
Regulacja na podstawie tych danych musi być skorygowana(jakaś część dawki paliwa powraca do zbiornika) właśnie ze względu na brak czujnika wzniosu iglicy na wtryskiwaczu. Trochę innym rozwiązaniem byłoby zastąpienie czujnika wtrysku jakimś programem emulującym hipotetyczną zgodną z mapami ECU dawkę paliwa w mg na skok i ten sygnał wysłać potem jako trim computer bezpośrednio na to cacko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 02-02-2012, 11:52
|
|
|
To w takim razie jak to jest rozwiązane w P IV czy tam są inne wtryski inna pompa? |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-02-2012, 12:32
|
|
|
Pompa tańsza |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-02-2012, 12:41
|
|
|
mikello napisał/a: | To w takim razie jak to jest rozwiązane w P IV czy tam są inne wtryski inna pompa? |
Cały układ zasilający w paliwo jest inny |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 03-02-2012, 18:45
|
|
|
W PIII masz uproszczony tdi z pompą rotacyjną bez czujnika wzniosu iglicy na wtryskiwaczu, a więc dawki paliwa na skok
w PIV masz CR ze wszystkmi bajerami, masa czujników do sprawdzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
|