[CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 10-02-2012, 18:32
|
|
|
Napisałem parę postów wyżej jakie świece -dokładnie Denso W16EPR-U11 .
Ngk nie kupuj bo te francuskie nie są za dobre a za japońskie Ngk trochę zapłacisz .
Denso były na pierwszy montaż , dokładnie Nippon-Denso . |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 11-02-2012, 10:47
|
|
|
Dzięki kolego na zauważyłem, że napisałeś jakie świece :)popatrzę na aledrogo to co polecasz. |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 12-02-2012, 16:53
|
|
|
Myślę że lepiej zamów w jakimś sklepie nie zapłacisz za wysyłkę a cena też tak samo ok 10zł szt .
Jak będziesz zamawiać kopułkę to daj znać jaką i za ile kupiłeś , też chce zmienić bo swoją już szlifowałem a wolałbym nową .
Patrzałem na allegro i w pare sklepach internetowych i nic ciekawego nie ma .
Np za 60zł firmy "facet" - co to za badziewie ? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 12-02-2012, 17:15
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Np za 60zł firmy "facet" - co to za badziewie ? |
EPS - FACET, Włoska firma, nie polecam. Poszukaj kopułki firmy YEC. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 14-02-2012, 21:41
|
|
|
Zapytam się kolego ile sobie liczą za tą kopułkę w tym tygodniu się przejadę i lookne ile mnie to będzie kosztować. Ja wyczyściłem na błysk i nic nie pomogło wraz nie równo przyszpiesza... |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:34
|
|
|
Zamówiłem kopułkę i palec firmy Yec ,na jutro ma być.
W sumie ani palec ani styki w kopułce nie wyglądają źle ale jak już zamówiłem..
rok temu je szlifowałem bo były zwęglone .
Wniosek jest taki żeby co nawet rok je poczyścić zamiast czekać aż będą czarne, to przedłuży żywotność .
Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ?
Tak to u mnie wygląda :
 |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:51
|
|
|
Cytat: | Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ? |
O ile dobrze pamiętam to wystarczy: pociągnąć
W środku jest coś jakby zatrzask więc trzeba dość mocno szarpnąć.
Kdzie kupiłeś i za ile jeśli można wiedzieć? |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:55
|
|
|
Wejź płaski śrubokręt i wciśnij go między palec rozdzielacza a apek zapłonowy, rozruszaj go i potem pociągnij, zejdzie elegancko |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21-02-2012, 13:55
|
|
|
Dokładnie tak jak kolego mówi UP. CO do spalania miałem ustawiony zapłon na 10stopni... świece były mokre, wczoraj ustawiłem na 5 i wskazówka stoi w miejscu praktycznie tyle ze autko jest ciut zmulone. Teraz idę ustawię na 7 myślę że będzie niezłe już. Tylko nie jestem pewny czy go dobrze ustawiam bo na podziałce jest 0 oraz taki znak _I_ ( bez skojarzeń ) ustawiłem pomiędzy 10 a tym znakiem ktoś się orientuje czy to właśnie tak powinny być??/ |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 21-02-2012, 19:18
|
|
|
Pafab napisał/a: | Cytat: | Problem w tym że nie wiem jak zdemontować palec ? |
O ile dobrze pamiętam to wystarczy: pociągnąć
W środku jest coś jakby zatrzask więc trzeba dość mocno szarpnąć.
Kdzie kupiłeś i za ile jeśli można wiedzieć? |
Zgadza się podważyłem na wyczucie z każdej strony i zszedł .
Niestety ten zamiennik YEC nie pasuje ,byłem tak zdesperowany że popsułem go wyjmując z niego tą blaszkę zatrzaskującą i też nic z tego , minimalnie się różni ale nie wejdzie .
Wyczyściłem stary z obu stron założyłem i tak zostawiam , od idealnego różni się
tylko tym że końcówka która wysyła iskrę była zaśniedziała ,zaczerniona i przetarłem papierem ściernym - jest ułamek mm krótsza , chyba faktycznie tylko oryginał pasuje .
Kopułka pasuje chociaż ciasno-rozstaw mocowań na śruby nie jest idealny ,złe opisy podłączenia (1,2,3,4) .
Żółtki zrobili psikusa podłączyłem wg. opisu na kopułce i ...nie odpala
zmieniłem wg takiej kolejności jak na oryginalnej i jest ok .
Kopułka -80zł , palec -30zł kupione w sklepie obok
Obie części YEC (made in japan) . |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:14
|
|
|
krzysieg, nie pasi? ale jaja, może to podróba??? albo hmm, sam nie wiem.
Jakiś czas temu patrzyłem w jakimś sklepie internetowym i znalazłem dwa palce rozdzielacza YEC do mojego colta, jeden wyglądał jak ten co mam w aucie a drugi trochę inaczej, może ci się trafił ten iNNy. Podobnie było z kopułką.
Ciekawe, może są dwa rodzaje palców/kopułek w zależności od np. modelu aparatu zapł., albo przed/poliftowe. Wymieniałeś może aparat zapłonowy wcześniej?
A co do kolejności zapłonów to już ewidentna wtopa, chyba że ów kopułka to wogle do innego samochodu skoro nawet otwory nie bardzo pasują.
Wrzuć może foty tych gratów, tsza obadać temat.
Cytat: | chyba faktycznie tylko oryginał pasuje . |
Ja mam zamiennik kopułkę, niemiec ją zmienił przy 90 kkm. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 22-02-2012, 15:25
|
|
|
Pafab napisał/a: | Cytat:
chyba faktycznie tylko oryginał pasuje .
Ja mam zamiennik kopułkę, niemiec ją zmienił przy 90 kkm. |
Miałem na myśli palec że tylko oryginał .
Rozstaw otworów minimalnie się różni , w oryginalnej kopułce luźno wchodzą śrubki można ręką przykręcić ,otwory są dobrze wycentrowane do gwintów w aparacie a w tej tak na styk ale to drobiazg .
Wygląda identycznie tylko opis kolejności świec inny .
Ośka w aparacie ma kształt bardziej trójkąta z szerszą podstawą i zaostrzonego u góry
a w tym palcu trochę inaczej .
Po za tym właśnie wróciłem z myjni , wybrałem program z myciem podwozia .
Po wyjechaniu zauważyłem że gorzej się wkręca na obroty muli się , coś zamokło ciekawe co , nie byłem wcześniej podwozia jeszcze .
Po otwarciu maski nawet pokrywa zaworów była mokra .
Na zdjęciach jest nowy palec i kopułki nowa i stara , ze znaczkiem mitsu stara .
 |
|
|
|
 |
|