Problemy z odpalaniem carismy - rozwiązane |
Autor |
Wiadomość |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2012, 19:44 Problemy z odpalaniem carismy - rozwiązane
|
|
|
Witajcie zacni krajanie.
Moja Cari jest ostatnio bardzo kaprysna w kwestii odpalania.
Czy ma ktoś możliwość podłączenia autka pod jakieś elektroniczne ustrojstwo i sprawdzenie gdzie sa problemy ?? |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
Ostatnio zmieniony przez carismax 14-02-2013, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2012, 20:33
|
|
|
Z diagnozą tych silników to nie takie proste, najlepiej ASO. A co dokładnie się dzieje jak się zachowuje przy odpalaniu? |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2012, 21:01
|
|
|
plecho1 napisał/a: | ...najlepiej ASO. |
Niestety... na chwile obecną nie stać mnie na ASO dlatego szukam pomocy tutaj.
A jeśli chodzi o objawy to kręci ale nie odpala, tak kilka razy aż w końcu zatrybi... czasem za drugim razem, czasem trzecim, czwartym, piątym...
Czasem to odpala "na dotyk" przez kilka dni. Nie ma zależności od temperatury silnika czy otoczenia. Po prostu loteria. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2012, 21:26
|
|
|
Jest chyba dwa tematy na forum o diagnozie tego silnika i niestety nie jest różowo, komuś niby coś się udało ale temat się zatrzymał. ASO to pewnie ze 150zł a jeśli chodzi o objawy, to bardziej czekałem na zimowe |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2012, 11:05
|
|
|
Forum szukałem już w wzdłuż i w szerz. Niestety nigdzie przypadku podobnego do mojego. Wczoraj np. było wieczorem -18*C a misiek odpalił idealnie, cały dzień stał nie używany. Kwestia typowych przypadków zimowo dieslowych odpada. Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to czemu (moje) mitsubishi nie ma informacji o błędzie immobilisera ?? |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 12-02-2012, 11:19
|
|
|
Nie zawsze immobilizer pokazuje błąd. Proponuję jeżeli masz zapasowy kluczyk w DOBRYM stanie znaczy lepszym niz ten którego aktualnie uzywasz ,chodzi mi o samo ostrze, sprobuj na tamtym kluczyku. |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2012, 11:43
|
|
|
Problem też w tym że immo w ogóle nie pokazuje błędu. Nawet gdy wyjąłem pluskwe z kluczyka i próbowałem odpalić miśka to kontrolki na desce zachowywały się tak jak zawsze. Nie dostałem żadnej informacji o zablokowanym immo. Pojawił się kolejny problem, bo jak kupiłem auto dostałem tylko jeden kluczyk który w dodatku pękał. Dorobiłem drugi, przekodowałem immo i wszystko było okey ale teraz okazało się ze ten oryginalny kluczyk (nieużywany od dawna) w ogóle nie chce przekręcić się w stacyjce :/ |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-02-2012, 12:20
|
|
|
carismax napisał/a: | A jeśli chodzi o objawy to kręci ale nie odpala, tak kilka razy aż w końcu zatrybi... czasem za drugim razem, czasem trzecim, czwartym, piątym... | Moja sugestia jest taka:
miałem kiedyś Space Stara i były podobne objawy (nie tylko u mnie ale w innych Space Starach też). Wydaje mi się, że nie ma sensu "piłowanie" rozrusznika, tylko jeśli nie odpala Ci za pierwszym razem to przekręć kluczyk na OFF, wyjmij kluczyk ze stacyjki, włóż ponownie i dopiero spróbuj. Konkluzja była taka, że immobilizer się nie rozkodował, a że nie jest to nigdzie sygnalizowane to....
Jeśli to co innego to chyba tylko diagnostyka komputerowa w ASO.
Poczytaj też wątki wpisując w w szukajkę "pętla immobilizera". |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-02-2012, 14:19
|
|
|
carismax, jak chcesz możemy sprówać ruszyć go programem do Renault, gdzieś wyczytałem, że DID da się ruszyć. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-02-2012, 14:38
|
|
|
Więc miśiek już po diagnostyce. Immo działa idealnie, okazało się że tym kaprysom winny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Na chwile obecną czujnik został zdemontowany, sprawdzone kable, oczyszczony czujnik jak i wszystkie piny w kostce. Zobaczymy czy to pomoże. Jak nie to już tylko wymiana:(
docencik87 napisał/a: | carismax, jak chcesz możemy sprówać ruszyć go programem do Renault, gdzieś wyczytałem, że DID da się ruszyć. |
A posiadasz takowy programik?? |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-02-2012, 17:51
|
|
|
Posiadam |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-11-2012, 21:19
|
|
|
Odgrzebując stary temat, wymiana czujnika nie pomogła. Dziś czyściłem czujnik położenia walu. Rezystancje miał prawidłową więc on też raczej nie jest winien. Czym skanuje się renaulta?? |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-12-2012, 15:41
|
|
|
W razie czego zapraszam do Lubonia |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krystian99
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 2961 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-12-2012, 23:38
|
|
|
carismax, i jak autek chadza już |
_________________
 |
|
|
|
 |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 09-12-2012, 19:49
|
|
|
Niestety bujamy sie z tym jeszcze. Najgorsza ustwerka do diagnozy, raz jest raz nie ma . i kurde braki w sprzecie |
|
|
|
 |
|