Przedzakupowa dyskusja o roczniku 2003-2006 |
Autor |
Wiadomość |
Michelin
Nowy Forumowicz

Auto: Ford
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 14:53 Przedzakupowa dyskusja o roczniku 2003-2006
|
|
|
Witam jeszcze raz wszystkich serdecznie.
Zastanawiam się nad zmianą auta i przypomniałem sobie że istnieje coś takiego jak ładny Lancer. Jeszcze ładniejszy w kombi według mnie.
Jako że do tej pory jeździłem klekocącymi turbodramatami, przyszedł czas na przesiadkę na auto w benzynce.
Szukam wersji 2.0, 1.6 raczej nie biorę pod uwagę.
Czy ja dobrze zrozumiałem że nie każdy warsztat (poza ASO oczywiście) może zabrać się za wymianę rozrządu?
Czy chodzi tu o znajomość mechanika na swoje sztuce czy raczej o narzędzia do tego użyte?
Jakie są największe bolączki z roczników 2003/2005 z tym silnikiem?
Auta na rynku zdarzają się różne, niestety...
Ale mam zdrowe podejście ( znaczy tak mi sie wydaje) szukam stanu auta a nie określonej wartości na liczniku....
Są cuda czasem w postaci przelotu 5tysiecy rocznie, ale nie trafiają się one zbyt często.
Oglądam wstępnie 4 sztuki na alledrogo...
Poglądowo, co o nich myślicie?
Gdzie jest szwindel, czy jest no i jak duży
1: Ten mam najbliżej, więc przejadę się i tak zerknąć
http://otomoto.pl/mitsubi...-C21098577.html
2: http://otomoto.pl/mitsubi...-C21835083.html
3: http://otomoto.pl/mitsubi...-C21648524.html
4: http://otomoto.pl/mitsubi...-C19101228.html
Jakoś nie wierzę osobiście w te przebiegi.. choć mogę się mylić. |
Ostatnio zmieniony przez Michelin 29-11-2011, 15:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:04 Re: Przedzakupowa dyskusja ..
|
|
|
Michelin napisał/a: |
Czy ja dobrze zrozumiałem że nie każdy warsztat (poza ASO oczywiście) może zabrać się za wymianę rozrządu?
Czy chodzi tu o znajomość mechanika na swoje sztuce czy raczej o narzędzia do tego użyte?
|
Jak ktoś weźmie dokumentację do 4G63 i się z nią zapozna lub ma jakaś książkę gdzie ma opisaną wymianę w 4G63 to wymieni każdy mechanik. Tu bardziej chodzi o ich podejście wymiałem 100 to 101 też wymienię... Tam trzeba ustawić wałki balansowe w jakiś niestandardowy sposób i na tym się wykładają...
1. Ma skórzaną tapicerkę i chyba boczki drzwi - ciekawe
Do tego ma problemy z przodem. Brakuje czarnego plastikowego elementu (pewnie w ASO kosztuje fortunę) oraz halogen wpadnięty do środka (swoją drogą kto robi zdjęcia w takim stanie?). Fajne cena jak za poliftowy egzemplarz. Do tego białe zegary, a powinny być czarne/ciemne.
2. SPORT to żadna tam limitowana wersja...
3. Nowe opony przy tym przebiegu? Ciekawe czy drugie czy trzecie? |
|
|
|
 |
Michelin
Nowy Forumowicz

Auto: Ford
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:08
|
|
|
Ta 1 to stoi w zagłębiu komisowym.... i ulepy(jak widać) można łatwo trafić....
A 4? Ten z Bielska? Opisywał go ktoś może bo szukałem i nie natrafiłem... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:17
|
|
|
Nie znam. Opis dość sensowny (wzmianka o stłuczkach). Są faktury, serwis w którym serwisowany podobno dobry... Chodź z tym spalaniem to raczej przy emeryckiej jeździe na trasie. I chyba nie ma kurtyn.... |
|
|
|
 |
Michelin
Nowy Forumowicz

Auto: Ford
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:23
|
|
|
Jak widać za te same wartości PLN można trafić i 2003r i 2006r
Czy oprócz tego rozrządu jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę?
Jakieś przypadłości tego modelu/budy/silnika/skrzyni?
Bo takie sprawdzenie jak każdego auta to wiadomo że byłoby.
No i chciałbym podpiąć kompa pod dane auto.
Orientujecie się może i kosztowności +/- przeglądu przed zakupowego w ASO Mitsu?
Koszty i co wchodzi w zakres?
BTW, czy w Mitsu można sprawdzić historię auta serwisowanego poza naszym krajem? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:39
|
|
|
Michelin napisał/a: | Jak widać za te same wartości PLN można trafić i 2003r i 2006r |
No ten z 2003 jest za drogi, ten 2006 za tani.
Michelin napisał/a: | Czy oprócz tego rozrządu jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? |
Uwagę to trzeba zwrócić przy wymianie, a nie zakupie.
Michelin napisał/a: | Jakieś przypadłości tego modelu/budy/silnika/skrzyni? |
Raczej nie. W początkowych rocznikach sprawdź stan ramek okiennych czy nie ma rdzy i czy są oklejone taśmą.
Michelin napisał/a: |
BTW, czy w Mitsu można sprawdzić historię auta serwisowanego poza naszym krajem? |
Nie, nie można nawet w naszym kraju. Rejestrowane są chyba jedynie naprawy gwarancyjne. |
|
|
|
 |
Michelin
Nowy Forumowicz

Auto: Ford
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:43
|
|
|
To że ten z 2003 za drogi, nie martwi mnie to
Zawsze pozostają negocjacje.
Czy mógłbyś rozwinąć myśl na temat tych ramek?
Jaką taśma i w którym dokładnie miejscu?
Nie wspomniałem czy będę auto gazował bo sam nie wiem.
Trza najpierw zobaczyć jakie spalanie uda mi się uzyskać. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-11-2011, 15:53
|
|
|
No w około szyby od zewnątrz. Rdzewiały (malowali i oklejali na gwarancji) późniejsze roczniki miały już fabrycznie oklejone czarną folią. |
|
|
|
 |
maro123456
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 1,6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2012, 16:34
|
|
|
Z tego co ja słyszałem to silnik 2,0 był w tym modelu kupowany od PSA.
Bardzo trwały tylko dużo pali, zejście poniżej kilkunastu litrów jest prawie niemożliwe.
Jeśli kupujesz Lancera, to weź pod uwagę iż będzie bardzo głośny powyżej 120 km/h.
Ewidentnie brakuje 6 biegu i miękkich uszczelek w drzwiach (po zmiękczeniu uszczelek w firmie "tuningowej jest znacznie ciszej, ale koszty 500 zł/drzwi są znaczące).
Co do kosztów sprawdzenia w serwisie to w 2007 r. to było około 200 zł w Warszawie.
Ja osobiście mam 1,6 z 2004 przebieg 132 tys i jestem zadowolony.
Co prawda nie jest to demon przyspieszenia w szczególności na 1 krótkim biegu, ale ogólnie jest ok. |
_________________ marek |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-02-2012, 16:39
|
|
|
maro123456 napisał/a: | Z tego co ja słyszałem to silnik 2,0 był w tym modelu kupowany od PSA. |
Nie prawda. Silnik 4G63 jest konstrukcji Mitsubishi, a początki pochodzą z '85 roku... Od PSA to chyba wzieli diesla 2,2, którego montowali w Outku.
maro123456 napisał/a: | Bardzo trwały tylko dużo pali, zejście poniżej kilkunastu litrów jest prawie niemożliwe. |
Bajka. Mało nie pali, ale patrz w fakty w mojej stopce. Nawet po mieście i to w ziemie mieści cię często w 10 litrach.
maro123456 napisał/a: | Jeśli kupujesz Lancera, to weź pod uwagę iż będzie bardzo głośny powyżej 120 km/h. |
Może 1,6. W 2.0 nieraz koło 150km/h jadę i nie narzekam. Z tego co wiem jest ciszej niż w nowszym Lancerze CY. |
|
|
|
 |
maro123456
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 1,6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2012, 17:49
|
|
|
to sorry z silnikiem ktoś mnie w błąd wprowadził,
jak 2,0 po mieście pali koło 10 l / 100 to prawie tyle samo co 1,6 w korkach około 9-10 litrów
hm przy 150 km/h da się rozmawiać w 2,0 a nie krzyczeć jak w 1,6 tzn. większy silnik niższe obroty - ogólnie z tego co piszesz dużo lepszy wybór niż 1,6 l |
_________________ marek |
|
|
|
 |
|