Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd ASX
Autor Wiadomość
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-02-2012, 10:51   

krzychu napisał/a:
Z tym, że ten Forester nie ma LSD (z tego co tutaj czytam)

Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-02-2012, 11:02   

vavoom napisał/a:

Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT.


Trochę się to nie trzyma kupy... Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę, to trochę bezsensu z czymś takim montować jeszcze LSD.... Ale mogę oczywiście się mylić.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-02-2012, 11:10   

krzychu napisał/a:
Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę

Ale jaką wiskozę? Sprzęgło sterowane hydraulicznie, nie ma tam żadnej wiskozy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-02-2012, 11:23   

A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...?
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-02-2012, 13:28   

krzychu napisał/a:
A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...?

"Elektronicznie sterowane sprzęgło mokre wielopłytowe - pryncypialnie nieco podobne do Haldexa, lecz jego rolą jest blokowanie, a nie dołączanie napędu" - wyczytane na forum Subaru, ja szczegółów technicznych nie znam.

A tak przy okazji - Kuga vs. SX4, czyli Haldex (nie wiem, która generacja) vs. sprzęgło elektromagnetyczne. Obydwa auta na zimówkach
http://youtu.be/xcnJBTH2J0s
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 18-02-2012, 14:31   

Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami . Po wyprostowaniu wyszło mi ,że różnica poziomów była nie wielka i tylko z żenadą popatrzeć na te 4x4 . Mając napęd tylko na jedną ośkę :( , stwierdzam ,że mój asik z elektroniką też daje rady i to na większej górce.
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 18-02-2012, 15:51   

Co do Haldexu to miałem nieprzyjemność w VW (chyba druga generacja 4motion) rozwiązanie mało przewidywalne na drodze i napęd dołączał się z dużym opóźnieniem. ASX jest bardziej przewidywalny na drodze i bardziej neutralny w prowadzeniu, napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu( większość czasu ASX śmiga żona). Chociaż sam preferuję quattro w A6, to napęd ASX w mojej ocenie jest bardziej neutralny w prowadzeniu ( musiałem się postarać, żeby ASX bokiem leciał) natomiast w quattro łatwiej mi bokiem lecieć, ale to moje subiektywne odczucie.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-02-2012, 19:21   

Maciek111 napisał/a:
Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami
To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.

Haniball napisał/a:
napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu
Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia.
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 19-02-2012, 18:16   

vavoom napisał/a:
Maciek111 napisał/a:
Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami
To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.

Haniball napisał/a:
napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu
Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia.
Pod uwagę, oprócz napędu trzeba brać fakt, iż KUGA jest chyba 360kg cięższy od SX4. Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-02-2012, 18:58   

Haniball napisał/a:
Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem.
Niejasno się wyraziłem, miałem na myśli tryby 4WD i LOCK, gdzie napęd jest stale przekazywany, a nie tylko w przypadku poślizgu kół przednich.

Co do Kugi, to tam jest jakiś starszy Haldex, przekazujący napęd na tył właśnie tylko w przypadku poślizgu przednich kół, chyba dopiero Haldex IV może przekazywać stale.
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 27-02-2012, 11:57   

vavoom napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu

Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :]

+1 jw.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-02-2012, 21:26   

Haniball napisał/a:

jaceksu79 napisał/a:
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu

vavoom napisał/a:
Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :]


+1 jw

Kiedy @krzychu dopytywał o Outlandera GT i nie mógł się doprosić o odpowiedź, to w końcu się dowiedział, że "nie komentowanie tego chyba jednoznacznie oznacza, że nic nie mam w tej kwestii do powiedzenia, oczywista oczywistość". Wygląda na to, że w tym przypadku jest dokładnie tak samo...
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-02-2012, 08:34   

Nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów a wydaje mi się, że kolega "nieodpowiadający" lubi podyskutować o tym, że generalnie mitsubishi jest "be" itd.
Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-02-2012, 09:38   

Wszystko w tym temacie wcześniej już było napisane... jeżeli ktoś czegoś nie rozumie to jego problem..
..A poza tym mój podpis wystarczająco dużo wyjaśnia...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-02-2012, 10:56   

wlodeks napisał/a:
nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów
No tak, dostaliśmy "odpowiedź". Drugi raz ten sam żałosny teatrzyk w przypadku pytań mogących puścić z dymem to i tamto... No i to my oczywiście jesteśmy idiotami, przecież nie rozumiemy głosu Pana.

wlodeks napisał/a:
Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek?
Hobby - stałe 4x4 (a nie jakieś tam coś tam jak w ASX :lol: ), rozkład 50/50 na sztwyno bez centralnego dyfra, na osiach dyfry otwarte, a jeden z "małych" ma nawet opcję ustawienia opóźnienia reakcji tylnej osi przy ruszaniu, żeby nie odfrunął ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.