[C62A 1.5] Przygasające światła |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 23-12-2006, 22:46 [C62A 1.5] Przygasające światła
|
|
|
Do mojego autka ostanio wrzucilem subwofer ze w zmacniaczem który ma okolo 170 Watt los chcial by mi światła, w zasadzie wszystko co się świeci przygasało przy głośności 2/3 . Dzisiaj gdy wracałem z miejsca zatrzymałem się na parkingu przy zgaszonym radiu miałem zapaloną lapke w środku i włączyłem awaryjne. W środku jak i na desce wszystko zaczeło chodzić(mrugać) w rytm świateł awaryjnych:(. Kiedy wyłaczyłem silnik było znacznie gorzej. Mam akumulator 4-5 letni bosch silver(bezobsługowy) o parametrach podajze 360A/44Ah. Wcześniej jak nie miałem subwoffera to radio na postoju niczym choinka a gdy właczyłem silnik wszystko jak należy. Pytanie: czy problemy z zasilaniem to na 100% akumulator? Nie mam problemu z odpalaniem. Czy udać się do elektyka na diagnoze? Prosze o pomoc bo to wygląda tragicznie jak chce troche głośniej posłuchać muzyki. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez akbi 05-07-2007, 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 23-12-2006, 22:56
|
|
|
specem nie jestem, ale jak silnik pracuje to już za zaopatrzenie prądowe odpowiada alternator a nie akumulator (w przypadku jak wszystko jest prawidłowo). A jak przygasa to niestety w trakcie jak auto się starzeje to jego instalacja elektryczna też się starzeje i mogą występować spore straty prądowe i jak się pojawi jakiś duży pobór prądu to tegoż może zacząć brakować co się objawia jak u Ciebie. Ja mam u siebie tak jak np na raz zaczynam używać 4 syzb elektrycznych, wtedz na światłach mijania widać że deczko przygasają. Na początek proponuję zmierzyć jakie napięcie podaje alternator, powinno być bodaj że około 14,3V ale nie mniej niż 14V a jeśli to jest OK to idź dalej i patrz gdzie masz straty. To tyle odemnie, jako od laika w kwestii prądu
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2006, 00:03
|
|
|
Z tego co mówisz że jeżeli światełka przygasają w środku po włączeniu awaryjnych to sprawdziłbym wszystkie podłączenia masy w samochodzie. Jeżeli lubisz posłuchać głośniej muzyki to radze też założyć kondensator w instalacji audio. Pzdr |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-12-2006, 00:12
|
|
|
Wydaje mi się że stanik może mieć racje z tym alternatorem zresztą na postju gdy pali się dioda akumulatora wyrażnie słabiej niż check engine, co oznacza iz są chyba szczotki juz do wymiany, kondziora instaluje się gdy sprzęt ma 500W więc moj ma stanowczo za malo bo tylko 170 RMS. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2006, 08:20
|
|
|
Witam
A czasem nie piszczy ci pasek alternatora?? Ja tak miałem i niedoładowywał mi aku...
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-12-2006, 09:25
|
|
|
Autko ma 181 tys km i raczej w alternatorze nic nie było ruszane od nowości pytanie czy możliwe jest że poważnie stracił na wydajności?? Co do masy to mruga wszystko więc wątpie żeby to coś z masą było. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-12-2006, 10:43
|
|
|
Założ przekaźnik świateł i wyczyść wszystkie styki przy żarówkach oraz "masy" na samochodzie. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2006, 11:31
|
|
|
ale do czego podlaczyles zasilanie wzmaka i radia? do fabrycznej instalki czy masz kabel z kondziorem ciagniety z aku? |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-12-2006, 12:33
|
|
|
Plus(5 metrów) mam pociągnięty do akumulatora przy akumulatorze bezpiecznik 20A, mase(1metr) do zaczepu siedzenia prawego, lakier oraz zaczep przeczyściłem papierem ściernym. Problem prawdopodobnie leży gdzieś w żródle ponieważ przy zgaszonym radiu oraz włączonych awaryjnych wszystko przygasa. Pewnego razy jak wyciagałem wtyczki od lamp przednich to były strasznie zasyfiałe czym to najlepiej przeczyścić? na których miejscach najlepiej się skupić>? Mam hopla na punkcie czystości więc nie podaruję sobie:)
Kondziora jeszcze nie mam ale jak już wspomniałem by się nim przejmować należy mieć te 500W RMS. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|