| 
		[1.6] Wskaźnik spalania na luzie / światła | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 lukjaw  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1.6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 41 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 11:14   [1.6] Wskaźnik spalania na luzie / światła
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dwa pytanka do użytkowników ASX. Czy u Was podobnie na luzie wskaźnik spalania wędruje na maxa (20 litrów/100 km), i jak to sie ma do spalania rzeczywistego i obliczania zużycia średniego? Nie rozumiem dokońca, czemu właśnie tak to działa i nie pokazuje rzeczywistego spalania na poziomie 1-2 litrów?
 
 
Sprawa druga: jak w tym aucie wyłączyć całkowicie wszystkie światła na włączonym silniku?
 
Chyba się nie da, z tego co sprawdziłem / wyczytałem w instrukcji.
 
 
Dzięki i pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 11:48   Re: Wskaźnik spalania na luzie / światła
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  i nie pokazuje rzeczywistego spalania na poziomie 1-2 litrów?
 
 | 	  
 
 
A jak chcesz obliczyć to rzeczywiste? Bo moim zdaniem jest to ilość paliwa / ilość km. Jeśli ilość km zmniejszasz to iloraz wzrasta. A co jeśli ilość km = 0? Moim zdaniem w tym przypadku powinna wyskoczyć nieskończoność ponieważ palisz a nie ruszasz się. Ewentualnie w niektórych samochodach przełącza się na wskaźnik spalanie / godzinę. I dlatego błędnie wydaje Ci się, że 1-2 litry to poprawna wartość. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaca71  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 ES '09 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  | Czy u Was podobnie na luzie wskaźnik spalania wędruje na maxa (20 litrów/100 km), i jak to sie ma do spalania rzeczywistego i obliczania zużycia średniego? | 	  
 
Ma się bardzo dobrze. Czyli wskazuje tyle ile trzeba bo spalanie zmierza do nieskończoności. jak się dobrze przyjrzysz wskaźnikowi chwilowego spalania to powyżej 20L/100km są kropeczki pokazujące wielkości dużo, dużo większe niż 20    | 
             
						
				_________________ 1. Mitsubishi Lancer  '09 (2008-...)   
 
2. Honda Civic  5dr '98 (2010-...)   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukjaw  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1.6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 41 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach, tak czy inaczej, nie znalazłem informacji ile spala paliwa stojąc / na godzinę, więc jaka jest poprawna wartość waszym zdaniem? Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 13:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  | Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach | 	  
 
 
W litrach oczywiście, że nie. Ale w jednostce l/km spala nieskończoność....
 
 
 	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  | Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę? | 	  
 
 
A projektujesz taki system? Jeśli nie to zostaw to inżyniera. Zrobili tak, żeby wynik ostateczny był dobry. I jeszcze jedno bieg czy luz nie ma tu nic wspólnego - liczy się prędkość! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 13:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak prędkość będzie 30km/h , 2-3 bieg  i samochód będzie zjeżdżał z góry (hamowanie silnikiem) to spalanie będzie 0.
 
 
Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać. | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Student napisał/a: | 	 		  Jak prędkość będzie 30km/h , 2-3 bieg  i samochód będzie zjeżdżał z góry (hamowanie silnikiem) to spalanie będzie 0.
 
 | 	  
 
 
Moim zdaniem nie koniecznie, po pierwsze na 3-jce i tak będzie dawkował paliwo (za małe obroty). A na 2-jce i tak np może być zimny silnik i będzie dawkował żeby się rozgrzał. Albo w samochodzie będzie za duży silnik w stosunku do wagi i producent nie odcina całkiem paliw coby nie traciło przyczepności w zimie po puszczeniu gazu. Temat rzeka więc: 
 
 
[ Dodano: 07-03-2012, 14:12 ]
 
 	  | Student napisał/a: | 	 		  
 
Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać. | 	 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaca71  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 ES '09 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 15:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  | Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach, tak czy inaczej, nie znalazłem informacji ile spala paliwa stojąc / na godzinę, więc jaka jest poprawna wartość waszym zdaniem? | 	  
 
W szkole było takie stare przysłowie nie dziel nigdy przez zero bo wynik takiego działanie jest nieokreślony. Czyli jak samochód stoi wynik dzielenia litrów przez drogę jest nieokreślony. Ale z pomocą przychodzą nam takie cuda jak granice. Jeśli mianownik dąży do zera to iloraz dąży do nieskończoności. 
 
A poprawna wartość spalania w miejscu? to moim skromnym zdaniem dla zagrzanego silnika będzie gdzieś między 0,5 a 1.5 litra na godzinę.
 
 	  | lukjaw napisał/a: | 	 		  |  Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę? | 	  
 
Tu tez nie ma żadnej filozofii. jest odcinek pomiarowy w kilometrach i są spalone litry. Dzielisz litry przez dystans i mnożysz przez 100. Wychodzi wynik w litrach na 100km. Nie ma znaczenia z jakimi prędkościami jechałeś ile stałeś bo wynik może być jeden.
 
oczywiście stanie w korku podnosi spalanie, a jazda z górki na luzie czy hamując silnikiem je obniży.
 
Oczywiście tajemnicą programisty jest algorytm tych obliczeń. Ale z obserwacji mojego lancera widzę że robi to najprościej jak się da. Co 5s zlicza paliwo i dystans i robi obliczenie    | 
             
						
				_________________ 1. Mitsubishi Lancer  '09 (2008-...)   
 
2. Honda Civic  5dr '98 (2010-...)   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gzesiolek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 17:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A co do spalania na postoju to w Hondzie Civic 2006 zrobili jakis myk ktory wlasnie przy duzej ilosci postojow zanizal spalania na kompie... wiem ze aktualizowali pozniej oprogramowanie bo na poczatku srednia z kompa a srednia z tankowania to wychodzila roznica 1-2l/100km na niekorzysc wskazan kompa... palil znacznie wiecej niz komp usilowal wmowic... po wgraniu roznica spadla 2x...
 
stawiam, ze algorytm liczenia sredniego opieral sie na wynikach czastkowych, a wyniki czastkowe (te co pare sek), przy postoju mialy przyjeta jakas wartosc mala przez ktora dzielil, zeby w bladlogiczny nie wpasc... no i "malosc" tej wartosci byla zbyt duza oryginalnie i wprowadzala zbyt duzy blad...   
 
W Mitsu jest to lepiej rozwiazane jak widze... bo jak w pojedynczej trasie rozbieznosci moga wyjsc, to juz na kompie w (M)anualu, dla przebiegow dluzszych niz 10k km rozbieznosci sa na poziomie 0,1l/100km... jak dla mnie super     | 
             
						
				_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
 
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015
 
 
 
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maciek111  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2012, 23:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy moglibyście podlinkować posty o nastawianiu recznym . Jak to się ma i co oblicza . Instrukcja jest niezbyt przejrzyście tłumaczona. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Haniball  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2012, 07:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Student napisał/a: | 	 		  
 
 
Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać. | 	  
 
To fakt ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |