Przesunięty przez: akbi 05-07-2007, 13:00 |
[CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół |
Autor |
Wiadomość |
PawelzGorzowa [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 19:50 [CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół
|
|
|
Witam,
Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe). Jak rozumiem te drugie koła są mniejsze od pierwszych. Czy zatem pomiary prędkości/przebiegu będą inne gdy zmienię koła na zimowe?
Pozdrawiam
Paweł |
Ostatnio zmieniony przez akbi 05-07-2007, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-12-2006, 19:53
|
|
|
Tak, o ile zimówki masz inne niż w rozmiarze wzorcowym. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
PawelzGorzowa [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 22:34
|
|
|
Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony? |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 22:37
|
|
|
PawelzGorzowa napisał/a: | Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony? |
Wzorcowy czyli taki jaki zaleca producent do danej wielkości felgi.
Prędkość zależy właśnie od wielkości felgi i rozmiaru/profilu opony. |
|
|
|
 |
PawelzGorzowa [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 23:01
|
|
|
Napisałem, że "Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe)". Są to więc rozmiary "wzorcowe". Rozumiem więc, że jeżdżąc na oponach "wzorcowych" będę miał różne pomiary prędkości/odległości w zależności od tego jakie opony wybiorę. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 23:05
|
|
|
Różnice będą niezauważalne, a i tak fabryczny błąd pomiaru prędkości wacha się w granicach +/-3%. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 23:17
|
|
|
zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik Różnica średnic wynosi 19,5 mm (3.3%) tzn. 195/60/15 ma 615 mm, a 195/55/15 ma 595.5mm http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-12-2006, 23:30
|
|
|
zulu napisał/a: | zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik |
Przy zimówkach liczy się bardziej nacisk w kg/cm2 (chodzi o przyczepność na śniegu) czyli im węższe , tym lepiej(oczywiście w rozsądnych granicach), profil nie ma znaczenia , czyli ważne jest np. XX/55/15
Pozdrowienia
PS. Zapomniałem dodać : u siebie w lancerku stosuję na zimę 165/75/ R 13 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-12-2006, 00:02
|
|
|
Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście
Pzdr. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 08:48
|
|
|
BUBU napisał/a: | Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście
Pzdr. |
Witam
Ja w tamtym roku w Colcie C12 miałem założone zimówki 175/60/R13 i trzymał sie drogi suppper....... jak na ten model Colta, to sa już dość szerokie kółka i nie miałem problemów zimą
pozdro
SebaD
S O R R Y Z A O T |
Ostatnio zmieniony przez SebaD 27-12-2006, 10:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 09:07
|
|
|
Zrobiliście Panowie spory OT
Pytanie było proste - czy na oponach 195/60/15 i 195/55/15 będzie taka sama prędkość na liczniku i czy przejechany dystans będzie taki sam?
I na to pytanie już odpowiedziałem |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-12-2006, 09:42
|
|
|
Nie będzie, ale różnica i tak zmieści się w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-12-2006, 12:31
|
|
|
Bartek napisał/a: | w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%) |
Tolerancja liczników to chyba +/-4% przy prędkości 60km/h ale zapewne wraz ze wzrostem prędkości dokładność pomiaru maleje.
PS. EDIT:
Cytat: | W Unii Europejskiej obowiązuje dyrektywa Komisji Europejskiej 77/433/EWG, dopuszczająca generalnie tylko zawyżanie pomiaru przez prędkościomierz. Nie może on więc nigdy pokazywać odczytu niższego od prędkości rzeczywistej. W Polsce odwołujemy się do Polskiej Normy, ustalającej wielkość dopuszczalnego błędu granicznego obliczanego według wzoru (PN-92/S-95020). W skrócie oznacza ona, że w przypadku prędkości rzeczywistej 50 km/h, wskazania prędkościomierza mogą się różnić maksymalnie o 9 km/h, a przy prędkości 100 km/h maksymalnie o 14 km/h. |
Tu jest link do forum o gps i rozważaniach na temat prędkości i wskazań liczników |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 27-12-2006, 14:00
|
|
|
Krótka odpowiedź:
-wskazywana prędkość na oponach zimowych będzie różniła się od rzeczywistej o 3,3% na plus, to znaczy prędkościomierz wskaże 100 a ty będziesz miał faktycznie 96,7
- różnica promienia zataczania koła dla zimówki jest mniejsza o 19,5 mm
- błąd jest niewielki, a różnica prędkości jest ujemna, przez co nic się nie stanie a i masz pewność, że na radar cie nie chwycą; jak się oczywiście zagapisz |
|
|
|
 |
|