Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpórka !
Autor Wiadomość
bumbum 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 233
Skąd: inąd.
Wysłany: 03-03-2012, 12:56   

JarzynaOsw, pytanie,
na jaką wysokość podniosłeś pręt łączący nad mocowaniami? i czy przy skręcaniu wykorzystałeś sruby od amortyzatorów czy powstały nowe? mam na mysli rozpórke w cari nad silnikiem w budzie z 96r, jeśli można to prosiłbym pare zdjęc poglądowych, choćby telefonem :)
_________________

 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 06-03-2012, 09:46   

bumbum, wejdź na profil mojego auta i tam jest wszystko pokazane. Nawet nie wiem ile jest podniesione bo jeśli maska się zamyka to nie istotne a kielichy przykręciłem do seryjnych śrub mocujących kolumnę...
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
bumbum 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 233
Skąd: inąd.
Wysłany: 07-03-2012, 18:44   

no i podpatrzyłem, jeszcze 1 pytanie, widze że belka do mocowań na kielichach jest przykręcona - musi być skręcana by cała rozporka pracowała przy skretach czy może byc pospawana?
wiem ze inaczej w tych 2 przypadkach bedzie element wspolpracowal z karoseria a nie wiem jak być powinno :)
_________________

 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 08-03-2012, 00:08   

bumbum, całą rurę aluminiową mam ori z GOLFA III i do tego wypalili mi kielichy na kolumny MCPherson, rozpórki są różne, moje zainstalowane 3 sztuki na aucie wydaje mi się że dają dużo i spełniają swoją rolę w takiej postaci w jakiej są zrobione. Można zrobić na śrubę rzymską ale nie wiem czy to ma sens bo zasada działania jest taka sama czyli ma za zadanie usztywnić elementy ruchome w aucie. Dobrze mówię ??
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
bumbum 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 233
Skąd: inąd.
Wysłany: 08-03-2012, 18:15   

Zle pytanie zadałem i nie do konca o taka odpowiedz mi chodziło, zasade działania ogólną znam i bardzo dobrze mowisz.

Chodzi mi natomiast o sposob zmocowania rury do mocowań na kielichach.
u Ciebie w aucie widać że rura jest zakończona tulejkami po obu stronach i przez te tulejki skrecona z uchwytami kielichów - w tym przypadku rozporka usztywni konstrukcje w poziomie ale jesli np wjedziemy na kraweznik jednym kolem to cala rama auta w jakims stopniu bedzie pracowac i skrecana rozporka takze
a jesli
zamiast skrecic na koncach rury - pospawamy ja to cala rama usztywni się znacznie bardziej w poziomie i pionie czyli w przypadku takiego wjazdu na kraweznik.
Dobrze mowie?

pytanie moje teraz i post wczesniej - czy można tak pospawać rozporke na sztywno (spaw rury z uchwytami na kielichach), czy laczenie rury z kielichami lepiej robic poprzez srube aby rama mogła bardziej pracować?

Sruby rzymskie mnie tutaj nie interesują, wiem co masz na myśłi i również dla mnie nie ma to sensu jeśli robi się rozporke pod konkretne auto.
Temat czytałem ;)
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-03-2012, 23:30   

bumbum napisał/a:
[...]w tym przypadku rozporka usztywni konstrukcje w poziomie ale jesli np wjedziemy na kraweznik jednym kolem to cala rama auta w jakims stopniu bedzie pracowac i skrecana rozporka takze
a jesli
zamiast skrecic na koncach rury - pospawamy ja to cala rama usztywni się znacznie bardziej w poziomie i pionie czyli w przypadku takiego wjazdu na kraweznik.
Dobrze mowie?


Rozwiązanie jak oryginalnej rozpórce Mitsubishi do Galanta VR4/Legnuma. Znaczy się jakiś cel w tym musiał być co by buda pracowała. Może po prostu dodatkowe spawy są zbędne gdyż nikt po krawężnikach niezapitala, a rozpórka ma usztywnić auto podczas zakrętu. Także nie wiem czy jest sens. A może wiecie czy jest jakiś programik bądź już jakieś wykresy pokazujące jakie siły działają na rozpórkę ? :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-03-2012, 09:05   

Juiceman, może nie jest tpo jakaś wymyślna wizualizacja, ale takie dosłownie od cepa wymotane http://www.youtube.com/watch?v=m4KgS8ertHU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 11-03-2012, 10:37   

Podziękować :-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.