 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Prośba do mitsumaniaków... |
Autor |
Wiadomość |
Gunnar
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: WPR
|
Wysłany: 15-03-2012, 11:55
|
|
|
No cóż, podepnę się pod temat - podobnie jak plassteer rozglądam się za Galantem (2,5V6, manual, benzyna), nie wątpię że auto podesłane przez kolegę Giziu jest wporzo ale cena dla mnie zaporowa Tak, wiem że za luksus i spokojny sen trzeba płacić ale czy można w pl trafić dobrego miśka za 12-13 tysi ? |
|
|
|
 |
Giziu
Forumowicz
Auto: 2 X Galant V6 - sedan i kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Suchleb
|
Wysłany: 15-03-2012, 16:18
|
|
|
Gunnar napisał/a: | ....ale czy można w pl trafić dobrego miśka za 12-13 tysi ? |
Teoretycznie to wszystko jest możliwe....
ale ktoś musiałby być bardzo przyparty do muru żeby oddać zarejestrowanego, ubezpieczonego, ew. zagazowanego, w bardzo dobrym stanie poliftowego Avanca za kwotę o której wspomniałeś. Taki jest niestety rynek. Sam szukałem niedawno Galanta i wiem jakie są ceny.
Za 13 koła do opłat, rejestracji, poprawk, zaprawek, wymian, napraw i gazowni tak, ale suma sumarum bez min. 20 tyś. nie ma co startować.
Moja skromna rada:
a) dac sobie na razie spokój i zbierać kasę
b) szukać innego auta
c) zainteresować się czymś starszym Galant v6 2.0 z lat 90 lub Lancer GTI. Choć w przypadku tego drugiego sparawa równie ciężka jak nie cięższa (sam bym zresztą takiego Lancelota sobie sprawił). Dodatkowo to auta już leciwe i bez możliwości (umiejętności) samodzielnego w nich grzebania to też może być worek bez dna.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gunnar
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: WPR
|
Wysłany: 15-03-2012, 16:43
|
|
|
Niestety mam już dosyć jeżdżenia 20 letnimi autami więc pełnolatki nie wchodzą w grę, a mając 20+ tysi do wydania to pewnie bym się rozgladał za Imprezą
Ja nie muszę mieć gazu a to co napisałem tyczyło się auta sprowadzonego np. z DE do opłat. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Giziu
Forumowicz
Auto: 2 X Galant V6 - sedan i kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Suchleb
|
Wysłany: 15-03-2012, 18:59
|
|
|
Gunnar napisał/a: |
Ja nie muszę mieć gazu a to co napisałem tyczyło się auta sprowadzonego np. z DE do opłat. |
Trochę sobię zaprzeczasz kolego albo masz problemy z matematyką.
13 do opłat za 2,5 litrowy silnik. Nie chcę mi się robić wyliczanki ale za opłaty, rejestrację, ubezpieczenie i jako takie ogarnięcie auta to 20 tyś z palcem w d... wychodzi.
Także jak za 20 parę tysięcy wolisz imprezę to sprawa jest prosta. A jak Gal to tylko przedliftowy albo goły 2.0
Zresztą niech będzie. Kalkulacja bez przekrętów na umowie lub kosztów rzeczoznawcy:
1. Zakup za granicą: 3000 EUR * 4.142 PLN = 12426.00 PLN
2. Niemieckie tablice próbne: 0.00 EUR * 4.142 PLN = 0.00 PLN
3. UC, akcyza: 3000 EUR * 18.6% * 4.142 PLN = 2311.24 PLN
4. UC, opłata za wydanie potwierdzenia zapł. podatku akcyzowego: 17.00 PLN
5. US, zaświadczenie o niepodleganiu podatkowi VAT: 160.00 PLN
6. Badanie Techniczne: 169.00 PLN
7. Tłumaczenie dokumentów: 70.00 PLN
8. Wydział Komunikacji - tzw. opłata komunikacyjna
tablice, ks. pojazdu: 242.50 PLN
9. Opłata recyklingowa: 500.00 PLN
10. Inne (np. naprawa, koszty sprowadzenia): 0.00 PLN
RAZEM 15895.74 PLN
Dolicz ubezpieczenie, olej,płyny, kompletny rozrząd + robota - to wersja optymistyczna
w gorszej dochodzi - rdza, malowanie, zawieszenie, wycieki - tak można mnożyć.
To tyle |
Ostatnio zmieniony przez Giziu 15-03-2012, 19:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 15-03-2012, 19:09
|
|
|
Gunnar napisał/a: | a mając 20+ tysi do wydania to pewnie bym się rozgladał za Imprezą | Już widzę stan Imprezy za 20 tysi |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Gunnar
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: WPR
|
Wysłany: 15-03-2012, 21:17
|
|
|
Panowie, spokojnie.
Ja nie napisałem, że chcę kupić za 13 tysi auto doinwestowane i gotowe do jazdy na tip top.
Kolego Giziu - dzięki za wyszczególnienie opłat w przypadku sprowadzania auta z DE. Zdaję sobie sprawę że takie by mnie czekały koszta, ale muszę mierzyć siły na zamiary - nie stać mnie na jednorazowy zakup auta przy którym nic nie trzeba robić, dlatego zostawiam sobie margines na 'dopieszczenie' w trakcie użytkowania. Miałem tak z motocyklem, tak samo chcę zrobić z samochodem. Pewnych kosztów się nie uniknie ale wszystko z czasem i sukcesywnie.
Kolego gołąb - Imprezy są różne, jeśli masz na myśli driftowanie i tuning to się zgadzam, 20 tysi nie wystarczy, ale że nie jestem typem rajdowca-dłubacza to zwykły wolnossak bez turbo by mi wystarczył. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-03-2012, 23:24
|
|
|
Koszty utrzymania gala potrafią przerazić...
Jak naszykujesz drugie 13 na najbliższy rok to wyprowadzisz auto na prostą
Przykładowe wyliczenia:
http://www.spiderek.za.pl/koszty.html |
|
|
|
 |
plassteer
Nowy Forumowicz

Auto: Gal 2,5 v6 02' avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 27 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-03-2012, 23:51
|
|
|
Witam ponownie wszystkich, to już trzecia noc kiedy zabieram się do pisania... widzę, że inni nowi potencjalni mitsumaniacy dołączyli się do dyskusji... bardzo dobrze może ktoś jeszcze na niej skorzysta. Z informacji które chcę przekazać, według wszelkich ustaleń właściciel jutro prześle nam zdjęcia gala wraz z numerem vin, zamieszczę je na forum licząc na opinię fachowych oczu... Prawdopodobnie w sobotę pojedziemy obejrzeć auto... i tu pytanie czy ktoś z mitsumaniaków z woj. śląskiego miałby może w miarę możliwości trochę wolnego czasu, by wybrać się z nami na oględziny gala?
Poniżej zamieszczam niektóre informacje na temat auta i rodzące się przy nich pytania:
Mitsubishi Galant SE 1999
2,5 v6 +lpg z lubryfikacją zaworów- (co o tym sądzicie?), instalacja sekwencyjna akme lub kme, choć chyba to jedno i to samo z tego co czytałem tak przynajmniej wynika, czy ktoś taką zna? W necie opinie ma dosyć pozytywne. Właściciel zaznacza też, że wymieniane były tuleje na poliuretanowe, dodał jednak również że te poliuretanowe "lubią skrzypieć" czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami jeżeli stosuje takowe tuleje?
Aha na koniec jeszcze szybkie pytanie, jaki jest koszt wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów część + robocizna...
Pozdrawiam ciepło wszystkich uczestników dyskusji |
|
|
|
 |
Gunnar
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: WPR
|
Wysłany: 15-03-2012, 23:51
|
|
|
Czy to będzie Gal za 13 czy 20 tys i tak coś trzeba będzie w niego 'włożyć' - kwestia tylko co i za ile. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-03-2012, 00:07
|
|
|
plassteer napisał/a: | 2,5 v6 +lpg z lubryfikacją zaworów- (co o tym sądzicie?), instalacja sekwencyjna akme lub kme |
Nie zawsze, ale z reguły kme są montowane w instalacjach typu budżet. Zapytaj o reduktor, wtryskiwacze i zdjęcia sposobu montażu wtryskiwaczy. Bo może się okazać, że wszystko do poprawy. |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 16-03-2012, 00:18
|
|
|
plassteer napisał/a: | jaki jest koszt wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów część |
W v6 są dwie pokrywy. Koszt jednej uszczelki to około 50 zeta w intercarsie + do tego można(trzeba) dokupić uszczelniacze gniazd świec.
Co do robocizny to nie wiem |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2012, 01:18
|
|
|
uszczelniacze gniazd świec ~6 zł sztuka u Japaneze, do uszczelek pokrywy polecam jeszcze pastę dirco, tak żeby było już na 100% szczelnie, tubka koło 20 zł wystarczy. żeby wymienić uszczelkę w tylnym banku potrzeba ściągać kolektor, więc warto wymienić przy okazji kable i świece jak nie były wymieniane wcześniej, bo ściągać kolektor i robić sobie dodatkowej roboty na później jest bezsensu, i takie szybko podsumowanie:
uszczelki x2 ~ 100zł
oringi świec x6 ~ 36zł
świece x6 ~ 480zł
przewody ~ 240zł
robocizna trzeba liczyć minimum 2 stówki chociaż są tacy co i za 4 zrobią, a można zrobić też samemu.
do tego jak nie były ruszane to wypadało by wymienić przy gazie kopułkę i palec:
palec ~ 100zł
kopułka ~260zł
i tak na pierwszy rzut masz już z 1500 zł wrzucone. Galant to nie jest tanie auto.
(podane ceny przyjęte wg katalogu IC)
oczywiście możesz już kupić auto które te rzeczy ma wymienione, ale wiadomo nikt tego Ci też za darmo nie odda jak nie ma noża na szyi.
dlatego też pytamy od kogo auto bo może opisywane na forum i wiadomo co i kiedy robione było, bo jeżeli nie to niestety trzeba się liczyć z tym że będziesz musiał to prędzej czy później zrobić Ty. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|
|