Jakie oponki na lato? |
Autor |
Wiadomość |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2012, 18:44 Jakie oponki na lato?
|
|
|
Witam
Ciepło się zrobiło i szkoda mi katować moich całkiem ładnych zimówek.
Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. Potrzebuje coś z bieżnikiem z klockiem (z nacięciami w poprzek) bo jak miałem jodły w poprzedniej terenówce to na trawie się ślizgał
A BF AT wydaje mi się zbyt terenowy i słyszałem że spalanie większe niż w oponach typu SUV i trakcja itp itd głośne.
Co polecicie z autopsji ? |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 17-03-2012, 20:47
|
|
|
Co do głośności BF AT, to nie zauważyłem, żeby jakoś wybitnie hałasowały. I tak głośniejszy jest silnik i szumy powietrza opływającego karoserię. Spalanie udaje mi się utrzymać ma poziomie 8-9l w trasie, tak więc nie sadzę, żeby opony miały jakiś znaczny wpływ na spalanie. Jeśli on jest, to podejrzewam, że wynosi on kilka procent.
To że jeździsz 90% po asfalcie, nie oznacza że czasami z niego zjeżdżasz. Z doświadczenia własnego wiem, że posiadanie takiego, a nie innego samochodu, z napędem 4x4, reduktorem czy blokadami, nijako prowokuje czasami chęć opuszczenia czarnego i pojechanie tam, gdzie inni już za bardzo nie mogą. I wtedy byłoby szkoda, żeby szosowe opony uniemożliwiały wykorzystanie możliwości napędu. |
_________________ Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 17-03-2012, 21:13
|
|
|
polecam michelin tour hp, sam na takich śmigam ciche małe spalanie i w koleinach podczas deszczu świetnie trzymają, ale tanie nie są. |
_________________
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2012, 22:07
|
|
|
A jak ATeki sie sprawdzJa na mokrym asfalcie? Czy ma ktos porownanie z normalna opna jak np. Ta michelinka |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 17-03-2012, 23:14
|
|
|
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
_________________ Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2012, 13:13
|
|
|
No więc chyba sie zdecyduje na BF AT |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-03-2012, 17:13
|
|
|
shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 19-03-2012, 17:54
|
|
|
siersciunio napisał/a: | Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. |
Z czystym sumieniem mogę polecić http://www.agromax.pl/tread/show/name/Grabber+HTS
. Jeżdziłem cały poprzedni sezon i na razie same plusy . Łącznie z ceną zakupu
Jest to grupa Continental , produkowana w USA. ( taki napis istnieje na oponie ) |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2012, 18:48
|
|
|
TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-03-2012, 19:06
|
|
|
butyński napisał/a: | TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty |
My dostajemy opony do testowania. Gdybym chciał kupić musiałbym zapłacić pełną stawkę |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 19-03-2012, 19:38
|
|
|
bardzo chętnie potestuje oponki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 19-03-2012, 23:23
|
|
|
ATki to na asfalcie porażka? Chyba chłopie na ATkach nie jeździłeś. Powiedz to tym wszystkim, którzy na ATkach zrobili już setki tysięcy. I na suchym asfalcie i w zimie i latem i w terenie. Akurat BFG AT to najlepszy kompromis ceny/jakości/asfaltu/zimy/terenu. Kompromis powtarzam. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 20-03-2012, 17:16
|
|
|
TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Po pierwsze nie traktuję Pajero jako szosowej wyścigówki i jeżdżę spokojnie i stosownie do warunków panujących na drodze. Zarówno w lato, jak i w zimę.
Po drugie miałem porównanie z szosówkami, bo auto przyjechało do mnie na jakiś szosowych letnich Dunlopach. Tak się złożyło, że na wymianę opon jechałem z Wawy do Poznania i w żaden sposób w drodze powrotnej nie odczułem na minus pogorszenia trakcji, komfortu czy zwiększenie hałasu.
Po trzecie miałem sposobność porównywać skuteczność hamowania na mokrym z autem osobowym (mazda 6) i jak na 2.5 tonowego klocka na semi terenowych oponach nie było źle. Generalnie tylko raz zdarzyło się w warunkach drogowych doprowadzić do zadziałania ABS'u.
Tak jak Heilsberg napisał: kompromis. Ja zawsze dodaję: rozwaga. Bo to, że mam 170KM pod maską nie oznacza, że muszę mieć opony wyścigowe. I zawsze mam świadomość, że mogę w razie czego zjechać z czarnego i wykorzystać ten samochód do tego, do czego został stworzony - oczywiście z rozwagą.
siersciunio: seryjny rozmiar jest już wystarczająco szeroki. Te z pierwszego linka są nie tylko szersze, ale i mają większą średnicę. Po za przekłamaniami licznika, mniejszym przyśpieszeniem, zmniejsza ci się prześwit w nadkolu i zwiększa się opór toczenia i odciążenie na kierownicy. |
_________________ Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto |
|
|
|
 |
dukelukas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
|
|
|
 |
|