Przesunięty przez: cns80 21-05-2010, 10:34 |
[MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98 |
Autor |
Wiadomość |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 24-04-2010, 21:32 [MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98
|
|
|
Tak jak w temacie jakie lać paliwo do mojego space stara z 2002r bo czytałem że w nowszych silnikach spalanie jest mniejsze na paliwie 98 ale czy mój samochód mogę zaliczyć do "nowszych" |
_________________  |
|
|
|
 |
lucxxx
Forumowicz
Auto: Mazda Premacy 2.0 Sportive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-04-2010, 09:09
|
|
|
kiedyś czytałem artykuł na ten temat i wniosek był teki że nie ma widocznej różnicy w pracy silnika na benzynie 95 i 98 - więc po co przepłacać.... nie sądzę żeby SS był pod tym względem specyficzny
a jesli temat dotytczy MSS ALL to diesla lać tylko na markowych stacjach. |
_________________ był MSS DID / jest Mazda Premacy 2.0 Sportive
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2010, 10:42
|
|
|
Od tygodnia testuje program do diagnostyki Evoscan na moim aucie i jest w nim możliwość w pewien sposób sprawdzenia jakości paliwa. W tym czasie zatankowałem najpierw bp98 ze stacji BP a drugi raz bp95 z Shella. W przypadku tych dwu paliw Octane Level miałem na poziomie 100% więc jedno i drugie paliwo jest dobre do mojego GDI. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 00:39
|
|
|
Masz lać takie jakie zaleca producent, czyli noPb 95
liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na zapłon w momencie innym niż właściwy- bywa tak, że samochód na wyzszej liczbie oktanowej potrafi spalic więcej |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-04-2010, 06:54
|
|
|
A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy. |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 27-04-2010, 12:28
|
|
|
W instrukcji pisze, żeby lać paliwo 95 lub wyższe tylko chodzi o to czy to coś da jak się wleje 98 |
_________________  |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2010, 12:58
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy. | Podważasz opinię konstruktorów silników?
Druga sprawa to wtrysk podaje paliwa tyle, żeby było ono spalone w odpowiednim momencie, skoro im wyższa liczba oktanowa, to tym więcej paliwa MOŻE być potrzebne, żeby łatwiej było spalić mieszankę bardziej odporną na "swobodne" spalenie. Tylko ze druga czesc mojej wypowiedzi to tylko moje zdanie - 1. czesc zostala udowodniona przez konstruktorów, poszukaj w googlach, a znajdziesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2010, 16:23
|
|
|
smolec teoretycznie masz racje, ale wiele paliw nie trzyma parametrów i taka 95 żadko ma 95 oktanów więc jest jeszcze bardziej podatna na spalanie stukowe w silniku przystosowanym do 95 oktanów. Nawet europejskie normy dla bp 95 to od 91< a dla 98 to 95<. Często też benzyny 98 mają większą kaloryczność, szczególnie te markowe. To wszystko składa się oczywiście na niewielkie przyrosty mocy, przynajmiej w małych silnikach, często niezauważalne, jakość tego paliw jest jednak wyższa niż 95. |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 29-04-2010, 14:37
|
|
|
Czyli jednym słowem nie ma sensu przepłacać.
Ok dzięki za odpowiedzi |
_________________  |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 429 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-03-2012, 09:57
|
|
|
Zainteresował mnie ten temat, poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję).
Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu?
Może ktoś mnie oświeci w tej kwestii |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-03-2012, 10:55
|
|
|
zet-em napisał/a: | poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję) | Zatem po co taką PB tankujesz
zet-em napisał/a: | Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu? | Za przekonanie, że tankujesz lepsze paliwo, że lepiej będzie pracował silnik, mniej spali, itp.
Korzyści moim zdaniem nie masz żadnych. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 21-03-2012, 13:57
|
|
|
Ja na początku użytkowania 2-3 razy zatankowałem 98, ale szczerze to nie zauważyłem żadnych korzyści, a za to pogorszenie (może być to subiektywne odczucie).
Teraz leję tylko 95 i, co około 2000 KM, czerwone STP i jest |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
|