Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
21-05-2010, 10:34
[MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98
Autor Wiadomość
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 24-04-2010, 21:32   [MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98

Tak jak w temacie jakie lać paliwo do mojego space stara z 2002r bo czytałem że w nowszych silnikach spalanie jest mniejsze na paliwie 98 ale czy mój samochód mogę zaliczyć do "nowszych"
_________________
 
 
 
lucxxx 
Forumowicz

Auto: Mazda Premacy 2.0 Sportive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Krosno
Wysłany: 25-04-2010, 09:09   

kiedyś czytałem artykuł na ten temat i wniosek był teki że nie ma widocznej różnicy w pracy silnika na benzynie 95 i 98 - więc po co przepłacać.... nie sądzę żeby SS był pod tym względem specyficzny
a jesli temat dotytczy MSS ALL to diesla lać tylko na markowych stacjach.
_________________
był MSS DID / jest Mazda Premacy 2.0 Sportive
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-04-2010, 10:42   

Od tygodnia testuje program do diagnostyki Evoscan na moim aucie i jest w nim możliwość w pewien sposób sprawdzenia jakości paliwa. W tym czasie zatankowałem najpierw bp98 ze stacji BP a drugi raz bp95 z Shella. W przypadku tych dwu paliw Octane Level miałem na poziomie 100% więc jedno i drugie paliwo jest dobre do mojego GDI.
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 27-04-2010, 00:39   

Masz lać takie jakie zaleca producent, czyli noPb 95
liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na zapłon w momencie innym niż właściwy- bywa tak, że samochód na wyzszej liczbie oktanowej potrafi spalic więcej ;)
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2010, 06:54   

A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy.
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 27-04-2010, 12:28   

W instrukcji pisze, żeby lać paliwo 95 lub wyższe tylko chodzi o to czy to coś da jak się wleje 98
_________________
 
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 28-04-2010, 12:58   

plecho1 napisał/a:
A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy.
Podważasz opinię konstruktorów silników?

Druga sprawa to wtrysk podaje paliwa tyle, żeby było ono spalone w odpowiednim momencie, skoro im wyższa liczba oktanowa, to tym więcej paliwa MOŻE być potrzebne, żeby łatwiej było spalić mieszankę bardziej odporną na "swobodne" spalenie. Tylko ze druga czesc mojej wypowiedzi to tylko moje zdanie - 1. czesc zostala udowodniona przez konstruktorów, poszukaj w googlach, a znajdziesz
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2010, 16:23   

smolec teoretycznie masz racje, ale wiele paliw nie trzyma parametrów i taka 95 żadko ma 95 oktanów więc jest jeszcze bardziej podatna na spalanie stukowe w silniku przystosowanym do 95 oktanów. Nawet europejskie normy dla bp 95 to od 91< a dla 98 to 95<. Często też benzyny 98 mają większą kaloryczność, szczególnie te markowe. To wszystko składa się oczywiście na niewielkie przyrosty mocy, przynajmiej w małych silnikach, często niezauważalne, jakość tego paliw jest jednak wyższa niż 95.
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 29-04-2010, 14:37   

Czyli jednym słowem nie ma sensu przepłacać.

Ok dzięki za odpowiedzi
_________________
 
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 429
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-03-2012, 09:57   

Zainteresował mnie ten temat, poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję).
Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu?
Może ktoś mnie oświeci w tej kwestii :?
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-03-2012, 10:55   

zet-em napisał/a:
poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję)
Zatem po co taką PB tankujesz :?: :shock:
zet-em napisał/a:
Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu?
Za przekonanie, że tankujesz lepsze paliwo, że lepiej będzie pracował silnik, mniej spali, itp.
Korzyści moim zdaniem nie masz żadnych.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 21-03-2012, 13:57   

Ja na początku użytkowania 2-3 razy zatankowałem 98, ale szczerze to nie zauważyłem żadnych korzyści, a za to pogorszenie (może być to subiektywne odczucie).

Teraz leję tylko 95 i, co około 2000 KM, czerwone STP i jest :thumbleft:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.