Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piski podczas i po hamowaniu
Autor Wiadomość
pc
[Usunięty]

  Wysłany: 12-12-2006, 21:05   Piski podczas i po hamowaniu

Od pewnego czasu zauważyłem, że czasem przy hamowaniu, i ruszaniu słyszę z tylnych tarcz charakrerystyczny pisk obróbki skrawaniem klocka lub innego elementu o tarczę.
po kilku metrach odpuszcza i jedzie bez pisków.
Nie wiem co to może być.
NIe zawsze się to dzieje, Może cylinderki skorodowały i nie zawsze odpowiednio daleko odskakują?
Co to może być?
EDIT by Jackie: nie mogłem dłużej patrzeć na "chamowanie" ;)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Jackie 17-12-2006, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pit_314
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 21:20   Re: Piski podczas i po chamowaniu

może zwyczajnie i po poprostu ci się klocki kończą:))
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 22:49   

Były wymieniane 3 mieiące temu, Poza tym po odpuszczeniu hamulca nadal przez kilka metrów słychać ppisk, taki obrotowy, jakby tarcza była krzywa... szzzz szzzzz szzzz szzzzz z przerwami i po chwili ustaje jak pojadę szybciej.
 
 
PaweMa
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 07:42   

Być moze dzieje sie cos zlego ze szczekami hamulca recznego, albo wpadl jakis maly kamien albo cos podobnego pomiedzy klocek i tarcze hamulcowa.A czy po ruszeniu hamulca recznego objawy ustępują czy jest jeszcze gorzej?
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 08:05   

Nie, ręczny niema nic wspólnego niestety.
pisk jest przy chamowaniu (jak pisałem) i prtzez jakis czas po odpusczeniu chamulca.
Tak jakby odskakiwał za słabo i tarł o tarczę.
 
 
pit_314
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 08:20   

pc napisał/a:
Nie, ręczny niema nic wspólnego niestety.
pisk jest przy chamowaniu (jak pisałem) i prtzez jakis czas po odpusczeniu chamulca.
Tak jakby odskakiwał za słabo i tarł o tarczę.


mi to jednak śmierdzi klockami, miałem podobnie i też myślałem że zacisk nie odpuszcza. Gdy ściągnąłem zaciski okazało się, że okładzina na klockach ma 1mm grubości.
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 08:24   

Ok, na szczęście mam nowe na podorędziu, podjadę i wymienię.
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 20:39   

sprawdz sobie czy cylinderki i gumki na nich są OKI. Wymeniać możesz klocki nawet co miesiąc jeżeli cylinderki nie odpuszczają .... ale lepiej sprawdz sobie przyczynę dlaczego ... Jeżeli po hamowaniu nadal słyszysz delikatne szorowanie metalem o metal to najprawdopodobniej klocki zostają przyciśnięte do tarcz i to powoduje takie odgłosy...
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2006, 19:28   

Na 70% kiepskie klocki, czasami warto przesmarować ich zewnętrzną (tą która styka się z zaciskiem) stronę niewielką ilością smaru grafitowego. Co do nieodbijania zacisków to najczęstrzym błędem wszelkich mechaniorów jest nie wyczyszczenie prowadnic na których chodzą zaciski.
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 16-12-2006, 13:14   

mogą być jeszcze luźne lub podrdzewiale i przez to nietrzymające sprężyny zacisków klocków. jak by na to nie patrzeć - trzeba rozebrać i dopiero będzie widać... jak już rozbierzesz zajrzyj do bębnów ręcznego - warto sprawdzić przed śniegami. chociaż mówią, że wybuchy na słońcu i zimy nie będzie.
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 17:02   

po konserwacji cylinderków juz nie piszczą po starcie,m ale nadal przy chamowaniu - kiepskie klocki, nie pierwszej świerzości tarcze, ale już się nie palą :)

Dizękuję wszystkim za wskazówki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.