Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Pompa wody razem z rozrzadem????/
Autor Wiadomość
zdzislavo
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 17:05   [ALL] Pompa wody razem z rozrzadem????/

Mam pytanko zamierzam wymienic rozrzad w moim colcie Ca0 1.6 z 1992r ale moj mechanik mowi ze w tym silniku razem z rozrzadem trzeba wymienic pompe wody.
Zmienic pompe z rozrzadem czy moze lepiej mechanika zmienic prosze o szybko odpowiedz.

[ Dodano: 28-12-2006, 17:08 ]
Chodzi mi oczywiscie o pasek rozrzadu.Widzialem na allegro taki zestaw pasek + napinacz.Myslalem ze taki zestaw wystarczy ale mechanik mowi ze trzeba jeszcze pompe wody wymienic czy ma racje????
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2006, 17:16   

pompe teoretycznie powinno się wymieniać co drugą zmianę rozrządu, ale jeżeli są jakieś niepokojące znaki to może warto wymienić ją teraz, niż później (aby ją wymienić trzeba zdjąć pasek, a tak jedna robota)
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-12-2006, 17:16   

Trzeba, jak trzeba, ale dobrym zwyczajem jest wymienić pompę wody. Jej późniejsza awaria będzie kosztowała tyle samo co dziś wymienić wszystko na raz + cały rozrząd bez pompy + ewentualne koszty postoju w szczerym polu......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 17:53   

Pompa wody nie wysiada tak nagle jak rozrzad.
Albo cieknie, albo ja slychac. Nie ma potrzeby wymieniania razem z rozrzadem.
Naprawde, mam wrazenie ze poza samochodem nie macie innych wydatkow.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-12-2006, 18:22   

Nie - jest to kwestia poszanowanie wlasnego czasu i wyważenia spraw ważnych i ważniejszych.....

Dla mnie wydatek 150 zł/3 lata jest zdecydowanie bardziej opłacalny niż wizja dolewania wody, świadomości lania się tej wody po rozrządzie i modlenia się, żeby dojechać do domu mając jeszcze 1300 km przed sobą, szukanie pomocy w szczerym polu, jeszcze dobrze jak w Polsce........
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2006, 18:27   

kaeres, podobnie jak Ty do sprawy pompy podchodzil moj Ojciec [*] pompa ciekla on ja naprawial i jezdzil.
Gdy odziedziczylem po nim samochod szybko zauwazylem ze spod silnika to mieszanka oleju silnikowego, plynu hamulcowego, plynu chlodzacego itd. Malowniczo to wygladalo ale ja nie o tym chcialem.

Przy okazji wymiany paska rozrzadu nie bylo robione nic wiecej poza samym paskiem. Efektem czego byla lejaca, bo kapaniem tego nazwac nie mozna, pompa wody. Efektem lejacej pompy byla zatarta rolka. Efektem zatartej rolki byl pasek w strzepach. Doslownie...

Jeszcze 1 km czy cos i by bylo po silniku w sumie nie wiem jak to sie trzymalo calosci...

No ale zrobisz jak bedziesz uwazal, przeciez nikt Cie nie zmusza zebys wszystkie pieniadze ladowal w samochod, prawda?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-12-2006, 18:40   

Pytanko jest po co wymieniac pompe skoro nie leje nie szumi tulejka-lozysko --wg. mnie nie wymieniac
czy to sie wymienia przy kazdej wymianie odpowiedz ---- nie
Czy wogole jest sens wymiany pompy --- oczywiscie -- jak jest cos nie tak jak powinno
Czy wymieniac mechanika ----- odradzam jest stanowczo za zimno na roboty pod golym niebem zimno w lapy. Ale jak masz garaz albo ktos ze znajomych to takie rzeczy powinnes robic sam ---- bo odrobina satysfakcji i zostaje kasa na kino naprzyklad ...........
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2006, 20:56   

Bartek napisał/a:
Dla mnie wydatek 150 zł/3 lata jest zdecydowanie bardziej opłacalny niż wizja dolewania wody, świadomości lania się tej wody po rozrządzie i modlenia się, żeby dojechać do domu mając jeszcze 1300 km przed sobą, szukanie pomocy w szczerym polu, jeszcze dobrze jak w Polsce........

Podejście jak najbardziej odpowiednie. Wiadomo, że jak ktoś jest innego zdania to tylko i wyłącznie z powodów finansowych. Myśli:"wymieniam pasek i rolkę, bo przejechałem 60 000 km a po co ruszać pompę wody..." Takie podejście niestety często się mści.
 
 
zdzislavo
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 23:02   

Pompa zostanie wymieniona ale mam przeczucie ze wytrzymala by do nastepnej wymiany No ale niech mu bedzie.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 23:09   

Jeżeli pompa nie cieknie, to jakie inne objawy wskazują na zużycie?
Na co zwrócić uwagę?
W moim silniki po odpaleniu przez kilka chwil dziwnie szumi tak jakby cos ocierało w okolicy kół pasowych-rorządu, po czym jak się troszkę nagrzeje to robi się cichutko? :roll:
Może to właśnie pompa siada, bo sam już nie wiem co to? :(
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 28-12-2006, 23:52   

Bastek. prawdopodobnie lozysko np.alternatora,a jak silnik pochodzi to juz dostaje temperatury a metal pod wplywem temp.sie rozszerza i szum ustepuje.umnie tak jest.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2006, 00:23   

Ja też mam pizgnięte łożysko w alternatorze i jak jadę to psy zaczynają szczekać - z innymi autami tego nie zauważyłem :D

Łożysko alternatora można wymienić.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2006, 00:51   

jesli wlasnie sprowadziles tego Colta (a tak zakladam) to nie wiesz kiedy pompa byla zmieniana. Zmiana rozrzadu i tak troche kosztuje, pompa to dodatkowo ~150 zl, wg mnie warto, masz spokoj, a nie potem naprawy, sprawdzanie, a jak padnie to musisz z rozdadem wymieniac.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-12-2006, 09:58   

zdzislavo, jeszcze jedna ważna sprawa - mam nadzieję, że pompa pompą, ale nad uszczelniaczami wału i wałka się nie zastanawiałeś i też będą wymienione na porządne, takie co wytrzymają tyle co pasek.... (JC puszczają wcześniej)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-12-2006, 10:33   

na temat pompy moje zdanie jest takie:
1. jeżeli pompa nie wykazuje oznak zużycia (nie szumi, nie ma luzów i nie poci się)
2. jeżeli układ chłodzący był zalewany dedykowanym płynem (a nie np. wodą z dodatkiem octu...)
3. jeżeli nie wybieramy się na wycieczkę objazdową po euroazji
4. jeżeli nie mamy problemu nadmiaru pieniędzy
5. jeżeli samochód ma mniej niż 10 lat i przebieg jest < 200 kkm
to pompę można zostawić do następnej wymiany paska, czyli za 50 kkm. Ryzyko wykrzaczenia się pompy - przy spełnieniu ww. warunków - jest znikome, co więcej nawet jak pompa zacznie ciec w trasie, powiedzmy 500 km od domu, to i tak dojedziemy szczęśliwie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.