Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dokładki progowe-jak to zamontowac?
Autor Wiadomość
alvaro69 
Forumowicz
latajacy HOLENDER


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 112
Skąd: kielce
Wysłany: 24-03-2012, 12:54   dokładki progowe-jak to zamontowac?

siemka wiem że odgrzewam kotleta ale jak założyc te progi skoro do tych plastikowych kółeczek sie nie da bo one wychodzą na te półkola ?
a może napryskac bitexu do srodka progu i dopiero wkrety?
_________________

 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-03-2012, 23:55   

pytanie trochę niezrozumiałe jak dla mnie.. Jeśli chcesz założyć nakładki na progi to na rantach nakładek od środka weź taśmę dwustronną taką samochodową grubszą ok. 4zł i do tego blachowkręty w próg od spodu - na pewno się nie ruszy nakładka.
 
 
alvaro69 
Forumowicz
latajacy HOLENDER


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 112
Skąd: kielce
Wysłany: 25-03-2012, 00:07   

a te wkrety ida w blache czy w te białe kółeczka?
i jak zabezpieczyc próg od srodka przed korozją?
_________________

 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-03-2012, 00:43   

w blachę je wkręcasz a jak ci popadnie na białe to w białe ale większym wkrętem. Ja zabezpieczałem WURTHem i jeszcze jednym ale nazwy nie pamiętam - wcisnąłem w progi i drzwi - trochę śmierdziało ale klejące bardzo więc trzyma się blachy dobrze.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2012, 00:57   

blachowkręty w progi to nie jest najlepszy pomysł.... te progi miały jakoś fabryczne mocowania tam, tylko nie pamiętam teraz jak to tam wygląda, warto zobaczyć jak to tam wygląda i dokupić mocowania takie jak powinny być a nie blachowkrętami...
 
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-03-2012, 01:11   

Nakładki mają mocowania z przodu tam gdzie jest otwór do nadkola i z tyłu ale te nakładki progowe różnią się między sobą od spodu auta.. sam klupiłem oryginały i nie miały w tym miejscu co powinny otworów. Jak nie trafi Ci na dziurę to nie ma wyjścia - w blachę idzie blachowkręt. A zanim to miejsce gdzie dasz wkręta zardzewieje to wcześniej ruda zje całą CARI.
 
 
alvaro69 
Forumowicz
latajacy HOLENDER


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 112
Skąd: kielce
Wysłany: 25-03-2012, 10:06   

czyli gdi ma otwory montarzowe inaczek rozstawione niz jest np w 1,6
_________________

 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-03-2012, 10:22   

Chyba nie tylko GDI. Ja mam w domu dwie 1.8 i 1.6 i obie mają otwory montażowe w tych samych miejscach. Chodzi mi o to, że nakładki progowe mają inaczej rozmieszczone otwory - w progach auta są tak samo. Tego raczej na taśmie produkcyjnej nie zmieniali.
 
 
alvaro69 
Forumowicz
latajacy HOLENDER


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 112
Skąd: kielce
Wysłany: 25-03-2012, 10:28   

może to zależało od roku produkcji,ale upalic też sie mogli w fabryce
_________________

 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-03-2012, 10:44   

Być może. Ale nie ma się czym przejmować tymi blachowkrętami. Spokojnie trzy wkręcisz i będzie spokój na długo. Nic się nie ruszy.
 
 
CJ 
Nowy Forumowicz
Luzak

Auto: Carisma 5d '98 1.6 16v 90hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Choszczno
Wysłany: 12-05-2013, 19:47   

podepnę się do tematu.. moja Carisma (1.6 90hp '98 roku, wersja Special) nie ma nakładek na progi, czy mogę takie zamontować? wydaję mi się, że nie mam w progach żadnych otworów(kołków) w które mógłbym wkręcić wkręta.. jedynie z przodu przy nadkolach mam dokręcone takie plastiki, wygląda na to, ze mają takie same otwory montażowe co nakładki..
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 01-08-2013, 16:57   

Właśnie zamontowałem dokładki które czekały aż rok na moje natchnienie ;)
Dokładki czarne, przeszczepione z Carismy przedliftowej (dzięki Morfi) gabarytowo pasują idealnie do polifta :)
Założenie ich jest banalnie proste pod warunkiem, że nie wierci się otworów bocznych na zapinki (trafienie z otworami graniczy z cudem ;) )
Po pierwsze - czyścimy, odtłuszczamy, suszymy
Po drugie - pół tubki (250ml) sylikonu bezbarwnego, szklarskiego nakładamy wyciskaczem na około ze szczególną dokładnością i zwiększoną ilością na dole/spodzie dokładki.
Tyłek Cari w górę, podpieramy stabilnie dość wysoko...



Dokładamy, podpieramy i łapiemy przód (dla przytrzymania) wkrętem w górny otwór mocujący nadkole nie dokręcając zbyt mocno.
W drugi otwór zapodajemy nit i dociskając nitujemy porządnie...



Następnie wiercimy otwory z tyłu (użyłem wiertło i nity 5) i nitujemy...





Od spodu wiercimy otwory (wiertło 9,5) zabezpieczamy na wszelki wypadek farbą i używając kołków 10 z korkami, dociągamy dokładki...





Pozostaje tylko usunąć ewentualny nadmiar sylikonu (szmatka i ocet) i prysnąć nity na czarno...




Voilà :D
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 01-08-2013, 21:01   

fajnie! chyba namowiles :)
i bez tasmy dwustronnej to wszystko sie trzyma? silikon robi za uszczelniacz?
 
 
pyza 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 125KM elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 72
Skąd: szczecin
Wysłany: 17-08-2013, 16:27   

silikon odradzam nie nadaje sie na warunki nasze.peka,kurczy sie,jest na kwasie ktory reaguje z rdza i po zimie jest do wywalenia sa takie srodki jak masy,czy kleje w tubach jak sylikon.firmy sikaflex stosuje sie te produkty w okretach i samochodach tez
_________________
elegance
Ostatnio zmieniony przez pyza 18-08-2013, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 17-08-2013, 20:48   

a nie mozna zamiast silikonu uszczelnic od gory tasma dwustronna (pianka) po prostu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.