Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] kontrolka oleju...
Autor Wiadomość
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 18-03-2012, 10:58   

Co dziwne problem pojawia się tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku, jak jest zimny nie ma takich problemów. Nie szarpie i nie muli nie ma żadnych innych objawów.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 18-03-2012, 17:08   

Jeśli chodzi o kontrolkę to nie zapala się od jakiegoś czasu, ale tak jak pisałem wcześniej - podczas podjeżdżania i zatrzymywania na światłach obrony spadają bardzo nisko, zawsze jest strach czy auto nie zgaśnie. Dodatkowo w trasie na 4 czy 5 biegu jak trzymam stałe obrony czy przyśpieszam to czuć szarpanie. Wydaje mi się, że przez to też auto pali więcej.
Byłem nawet u 2 mechaników, jeden typowo od japońców, ale niestety żaden nie wiedział co może być przyczyną tego spadku obrotów - mówili tylko, że czasami albo nie pali jeden cylinder albo wszystkie palą słabiej (nie potrafili stwierdzić) a męczyli auto cały dzień.
Świece sprawdzone, cewki też, uszczelnienia też. Padło jeszcze podejrzenie na wtryski, ale pan mechanik powiedział żeby czekać czy nie zacznie się coś dziać nowego.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-03-2012, 20:42   

fanatyku, a na jakim paliwie jeździsz ?
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 18-03-2012, 20:43   

Leję na zmianę - pełny bak Shell Vpower, pełny bak BP Ultimate 98.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-03-2012, 20:50   

Aby w tym silniku zrobić porządną diagnostykę, to trzeba go podłączyć pod komputer i do tego mechanik musi się znać na tych silnikach. Wcześniej podałem Ci link do tematu odnośnie programu i kabla do podłączenia tego silnika. Kabel to koszt około 50 zł z przesyłką i możesz z tym sprzętem oraz z pomocą tego tematu oraz forumowiczów sam przeprowadzić pełną diagnostykę tego silnika. Nikt tu ci nie poda trafnej i gotowej odpowiedzi bez obejrzenia logów z evoscana.
Profilaktycznie możesz też sprawdzić ciśnienie oleju u mechanika manometrem. Przy normalnych wolnych obrotach (700 - 800 obr/min) na rozgrzanym silniku powinno być nie mniej niż około 1 bar.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-03-2012, 20:50   

fanatyku, a robiłes reset komputera.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 18-03-2012, 20:55   

Nie robiłem. Nie wymieniałem też akumulatora ani nic z tych rzeczy. Nagle zaczęła zapalać się kontrolka, wymieniłem więc olej i filtr, no i nagle (daj Boże, że na zawsze) przestała się zapalać, ale obroty spadają nadal do niskich no i słychać po wydechu i czuć po szarpaniu dziwną pracę silnika.

Tak, już przeglądałem temat o Evoscan i zamówię ten kabel na allegro tylko pytanie czy nadal trzeba łączyć pin 1 z 4 bo na aukcjach nic nie piszą na ten temat - przykład: KABEL
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2012, 21:33   

fanatyku napisał/a:
Tak, już przeglądałem temat o Evoscan i zamówię ten kabel na allegro tylko pytanie czy nadal trzeba łączyć pin 1 z 4 bo na aukcjach nic nie piszą na ten temat - przykład


Przed liftem aby EvoScan łączyl się z autem trzeba połączyć piny 1-4.Po lifcie łączy się je tylko do odczytu błędów.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 18-03-2012, 22:15   

Co do niskich obrotów być może przepustnica jest zanieczyszczona ostatnio moja cari gasła przeczyściłem i jest ok. Profilaktycznie możesz przeczyścić i sprawdzić ustawienia przepustnicy. Ustawienia przepustnicy masz tutaj http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=ips
Co do kontrolki pisałem wcześniej. Czy silnik utrzymuje ciśnienie możesz jeszcze sprawdzić na w ten sposób na rozgrzanym silniku wyłącz silnik i szybko przekręć stacyjkę w pozycje zapłon kontrolka oleju powinna zapalić się po krótkim czasie. Jeżeli zapali się razem zaraz tzn. z innymi kontrolkami to znaczy, że silnik nie trzyma ciśnienia oleju.
Tak jak pisał plecho1 musisz kupić kabelek i wtedy zrobisz sobie diagnostykę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2012, 22:56   

game1 napisał/a:
Czy silnik utrzymuje ciśnienie możesz jeszcze sprawdzić na w ten sposób na rozgrzanym silniku wyłącz silnik i szybko przekręć stacyjkę w pozycje zapłon kontrolka oleju powinna zapalić się po krótkim czasie. Jeżeli zapali się razem zaraz tzn. z innymi kontrolkami to znaczy, że silnik nie trzyma ciśnienia oleju.
Nie w każdym aucie tak musi być.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 23-03-2012, 18:27   

Witajcie :)
Dzisiaj była czyszczona przepustnica - nic to nie dało, tylko obroty zostały poprawione. Wymieniłem przy okazji filtr paliwa i powietrza. Ale... Okazało się, iż przyczyną spadku obrotów i nierównej pracy silnika prawdopodobnie jest przepływomierz. Po przeczyszczeniu przepływomierza silnik zaczął pracować prawidłowo, jednak nie trwało to długo. Wystarczy lekko klepnąć ręką w przepływomierz i silnik wraca do poprzedniego "stylu pracy". Muszę chyba od kogoś pożyczyć przepływomierz i przełożyć na próbę - może to pomoże.
pozdrawiam
 
 
Robix 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2012, 20:57   

Witam!

Podłączając się do początku tematu, miałem podobne okropnie głośne stuki które ustawały po wciśnięciu sprzęgła a nasilały się po dłuższej trasie. Przekopałem całe forum i wszelakie inne możliwości i dopiero po roku sam przy okazji robienia sprzęgła rozebrałem skrzynię biegów, okazało sie że do wymiany są łożyska.
Są tam dwa wałki:
1.wchodzący - udało mi się kupić oba łożyska i wymienić na nowe koszt ok 100zł za 2szt
2.zdawczy - tu niestety był problem jest jedno nietypowe łożysko takie z nacięcięm na pierścień ustalający, drugie rolkowe jeszcze względnie dobre. W ASO chcieli za to z nacięciem 1600zł ponieważ nie udało mi się kupić w rozsądnej cenie więc drugi wałek powędrował do skrzyni bez napraw.

Po pierwszym odpaleniu ze skrzyni nie dobiegał już żaden chałas :-)

Jeżdżę już po naprawach ponad rok i jest ok.
W międzyczasie dolałem dodatku z MoS2 Molyslip tak na wszelki wypadek.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 29-03-2012, 14:46   

Witam,
Co do stuków to mechanik powiedział od razu, że dochodzą one ze skrzyni biegów. Mówił, żeby na razie z tym jeździć bo właśnie jest tam nietypowe łożysko, które może być ciężko dostępne i taniej może wyjść zakup całej skrzyni. Zwrócił mi też uwagę na to by wrzucać na luz jeszcze raz jeśli zaczyna stukać i faktycznie to działa - przykładowo gdy staję na światłach i słychać stuki ze skrzyni, to daje sprzęgło wrzucam 1 bieg i znów na luz, jak nie pomaga to sprzęgło i drugi bieg i znów na luz - stuki ustępują. Gdzieś tam mogą się jakieś przekładnie blokować i dlatego tak się dzieje.
Sprzęgło też mi piszczy przy zmianie biegów ale na razie go nie robię - więc jak przyjdzie czas na sprzęgło to i sprawdzi się te łożyska, te które uda się dostać wymienię a reszta niestety zostanie stara.
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.