Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[FOTO] Filtr polaryzacyjny kołowy - czym to się je
Autor Wiadomość
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-04-2012, 09:52   

Heilsberg napisał/a:
I szarpnij po zmniejszeniu zanim wrzucisz do netu. A najlepiej szarpnij lekko przed, zmniejsz i szarpnij mocniej po.

napiszcie analogowemu ludkowi co to znaczy :)
co do przesłony - też miałęm fascynajcę przesłony rzęduu 20 - i w pełni się zgadzam. po 2 rolkach filmy wróciłem max na 16 przy stłoogniskowym obiektywie

Heilsberg napisał/a:
Znaczy się exif kłamie

chyba nie kłamie. nie wiem jak to działa, ale u taty w sony`m czy 4 sek czy 1/4 sek - w exifie pisze czas 4. w progr. dedykowanym do alfy - jest 1/4 s lub 4 s, ale w exifie tylko 4

stałoogniskowe nie kręcą przodem. natomiast w zoomach (przynajmniej w minolcie w klasie budżetowej) są szkła ze stałym światłem przez cały zakres (czyli np. 70-210 ze śwaitłem 4 lub 2,8) - i kręcą przodem, albo przesłona minimalna zależy od ogniskowej - wtedy nie kręcą przodem

co do polara - mój gust - na zdjęciach nie koniecznie - jakieś taki pocztówkowe wychodzą, natomiast slajdy z polarem w słoneczny dzień - miodzio
aczkowliek, mojej Madzie bardziej podobają się spolaryzwoane :)

aha, piszę o analogach...
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2012, 17:35   

Heilsberg napisał/a:
Się nie martw, rób fotki, rzeźb w sofcie. Jak dojdziesz do wniosku, że sprzęt Cię ogranicza zaczniesz zbierać na eLki. I wtedy dopiero zgodzisz się z Hubertem

Jednak z mojego punktu widzenia - możliwość praktycznie dowolnego wykadrowania zdjęcia bez utraty jakości, uszczelnienia i brak wad optycznych powodują, że nie żałuje zakupu żadnej z nich tak samo jak nie żałuję zakupu EF-S 10-22.

Soft wszystkiego nie załatwi. Mam PS Elements 6 i 7, mam Lightrooma 4.0 (beta, już nie działa, ale pewnie w przyszłym miesiącu zainwestuję w zakup), mam Capture one i juz wiem to czego większość kupujących bądź kradnących te programy nie wie - soft nie zrobi z gówna miodu.

Nie żebym robił takie super zdjęcia ;) mam świadomość ograniczeń swoich i posiadanego sprzętu.
Jednak robię i staram się poprawiać to co widzę, że nie wychodzi lub to na co zwracaja mi uwagę osoby oglądające moje fotki.

Pozdrawiam

PS
Porządny polar to bardzo dużo. Wciąż nie mogę się za to zebrac do zakupu filtrów połówkowych.
PS2
Heilsberg gdzie sa zdjęcia z zeszłorocznej wyprawy robione 10-22?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Drive4Fun 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Instyle+ 1.8
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 86
Skąd: Północ
Wysłany: 09-04-2012, 18:11   

bastek1 napisał/a:
Heilsberg napisał/a:
I szarpnij po zmniejszeniu zanim wrzucisz do netu. A najlepiej szarpnij lekko przed, zmniejsz i szarpnij mocniej po.

napiszcie analogowemu ludkowi co to znaczy :)


Szarpnij = wyostrz (sharpen)

[ Dodano: 09-04-2012, 18:21 ]
krzychu napisał/a:
fj_mike napisał/a:

Heilsberg napisał/a:
Drugie zastosowanie to podkreślanie niebieskości nieba i kontrastu chmur. Tutaj po prostu kręcisz i patrzysz czy się przyciemniło na niebie.

Czyli uzyskać jak najlepszy niebieski kolor nieba? W przypadku tylko chmur, jak największy kontrast?


Kręcisz tyle, żeby niebo było jak najciemniejsze (najgłębszy niebieski kolor).

Ps. W okularach polaryzacyjnych świat wygląda lepiej :P


M/z do podbicia błękitnego nieba najlepszy jest szary połówkowy.
_________________

 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-04-2012, 18:57   

Drive4Fun napisał/a:
M/z do podbicia błękitnego nieba najlepszy jest szary połówkowy.

do nieprześwietlenia nieba-szara połówka. ale do większego kontrastu niebo chmura i lazurkowego odcienia (czyli niebo z Nicei nad Bałtykiem) - polaryzacyjny
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-04-2012, 22:14   

Hubercie, ależ ja się z Tobą w pełni zgadzam co do szkieł i też zakupu swoich nie żałuję. Ale tym 70-300 da się robić dobre zdjęcia, choć też uważam, że ja bym tego szkła nie wziął. Ale zdjęcia z 70-300 plus trochę zabawy softem i będzie dobrze. Oczywiście, że miodu nie zrobisz z kupy ale w tym wypadku nie jest to aż tak wielka kupa.
Uwaga offtop dla Huberta specjalny:
Co do fotek z 10-22 z zeszłorocznej wyprawy to są one w moim archiwum i mają się dobrze. Ale nie są to zdjęcia do publikacji. Część z nich będzie prawdopodobnie puszczona drukiem w tym rok uw książce, do której były robione. Reszta nie ujrzy światła dziennego.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2012, 22:57   

Heilsberg napisał/a:
Reszta nie ujrzy światła dziennego.
Pociagnę Cię na lince za Skodą i inaczej zaspiewasz.
Coś mi obiecałeś a ja mam dobrą pamięć... :twisted:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2012, 07:40   

bastek1 napisał/a:
stałoogniskowe nie kręcą przodem. natomiast w zoomach (przynajmniej w minolcie w klasie budżetowej) są szkła ze stałym światłem przez cały zakres (czyli np. 70-210 ze śwaitłem 4 lub 2,8) - i kręcą przodem, albo przesłona minimalna zależy od ogniskowej - wtedy nie kręcą przodem

To nie jest aż tak skomplikowane ;)
Stałe światło nie ma nic wspólnego z kręceniem mordką lub niekręceniem.
Obiektywy są albo normalne "kręcą mordką" albo z wewnętrznym ogniskowaniem (skrót na obiektywie IF), które nie kręcą. oba typy mają swoje plusy dodatnie jak i ujemne. Normalne maja te zaletę że są lżejsze i prostsze (przez co tańsze) ale kręcą mordką i nie da się zastosować tulipana tylko zwykła osłonę pierścieniową - mało skuteczną zresztą. IF'y sa droższe i cięższe na dodatek maja jedna upierdliwość - po przeostrzeniu zmieniają ogniskową :(
bastek1 napisał/a:
co do przesłony - też miałęm fascynajcę przesłony rzęduu 20 - i w pełni się zgadzam. po 2 rolkach filmy wróciłem max na 16 przy stłoogniskowym obiektywie

Idea przymykania przysłony jest mi zupełnie obca ;) u mnie "problemem" jest za to zbytnie otwieranie plus filtry ND ;)
Ale tak całkiem poważnie to mam awersje do stosowania filtrów na obiektywie. A już zupełnie nie pojmuje stosowania filtrów UV na nizinach ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2012, 07:45   

jaca71 napisał/a:
A już zupełnie nie pojmuje stosowania filtrów UV na nizinach

Kup obiektyw który przy zmianie ogniskowej wysuwa lekko bądź cofa przednią soczewkę - bez filtra bedziesz miał w środku składnice kurzu.
Poza tym łatwiej jest wyczyścić filtr niż soczewkę ;)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2012, 08:00   

Hubeeert, A myślisz że on wciąga kurz pomiędzy soczewką a obudową?
Hubeeert napisał/a:
Poza tym łatwiej jest wyczyścić filtr niż soczewkę ;)

Poza tym (ja lubię zdjęcia pod światło - naturalna kontra) masz gratis blicki, hala jak ci brakuje flar ;) A to że przednia soczewka jest brudna to nie przeszkadza ;) ważniejsza jest ta ostatnia. Ba widziałem nawet zdjęcia zrobione obiektywami z rysami na przedniej soczewce i nie było ich widać :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2012, 08:22   

A sądzisz, że tego nie robi? ;)
Każdy ma jakieś swoje upodobania i preferencje. Ja wolę mieć te filtry, Ty nie.
A to, że paprochy na filtrze z trudem dadzą się zauwazyć na zdjęciu (no chyba, że jadłeś w McDonaldzie i uzywałeś filtra jako talerzyka) to wiem ;)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2012, 08:29   

Hubeeert napisał/a:
A sądzisz, że tego nie robi? ;)

Robi, ale którędy najwięcej? Pewnie gdzieś przez szpary w tubusie.

Ja filtrowanie obiektywów rozumiem - bo jednak filterek tańszy niż L-ka jak się czymś w obiektyw przywali.
Ale filtrowania nie rozumiem jak się zastanowić od drugiej strony - kupuje L-ke by ja ograniczać filtrem. Niby zawsze można zdjąć jak przeszkadza, ale sam z własnego doświadczenia wiem że jak się filtr z obiektywem zrośnie to gdy przeszkadza to człowiek się gimnastykuje i szuka innego kierunku względem światła zamiast pomyśleć o najprostszym - zdjąć filtr na to jedno konkretne ujęcie ;)

Filtr a raczej różne filtry posiadać warto ale trzeba pamiętać jakie ograniczenia niosą.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2012, 08:33   

jaca71 napisał/a:
Ja filtrowanie obiektywów rozumiem - bo jednak filterek tańszy niż L-ka jak się czymś w obiektyw przywali.

W zeszłym roku miałem pecha i dwa razy waliłem obiektywami. Zabolało finansowo, filtrom nic się nie stało.
24-105 ma uszczelnienia i wysuwa mordkę, 100-400 8) powiększa długość dwukrotnie :P
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2012, 09:22   

jaca71 napisał/a:
po przeostrzeniu zmieniają ogniskową :(


Eee co to za pomysły. Przecież to by było widać. Co działa AF i Ci się zmienia ogniskowa? Co to za paździerz?
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2012, 09:31   

krzychu napisał/a:
Eee co to za pomysły. Przecież to by było widać. Co działa AF i Ci się zmienia ogniskowa? Co to za paździerz?

każden jeden IF ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2012, 09:46   

jaca71 napisał/a:
krzychu napisał/a:
Eee co to za pomysły. Przecież to by było widać. Co działa AF i Ci się zmienia ogniskowa? Co to za paździerz?

każden jeden IF ;)


Tak sobie przypominam SAL16-105 i SAL16-80 (oba mają wewnętrzny AF) i żaden przy ostrzeniu nie zmieniał ogniskowej....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.