Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Drżący napinacz przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
andy1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DID '00 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 9
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 15-04-2012, 08:41   

Miałem dokładnie to samo, co koledzy drżący napinacz paska wieloklinowego (wielorowkowego) przy niskich obrotach w Carisma 1,9 DID F9Q1.

Po wymianie koła pasowego alternatora ze sprzęgiełkiem objawy ustały od razu. Koszt koła oryginalnego INA 240zł. Można wymienić samemu, trzeba tylko kupić klucz do ściągania kół pasowych alternatora koszt ok 40zł.

Wcześniej myślałem, że to luz na pompie wspomagania powoduje takie wibracje (posiadała niewielki luz "góra - dół") więc ją wymieniłem. Wydatek zbędny.... efekt żaden:(

Koło pasowe alternatora można łatwo sprawdzić, jak już zdejmiemy pasek wieloklinowy trzeba zakręcić kołem energicznie i nagle je zatrzymać. Jeśli wirnik w alternatorze nadal się obraca siłą rozpędu koło pasowe jest sprawne. Jeśli staje od razu, koło pasowe do wymiany (testowałem ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-04-2012, 08:52   

Wszystko przez koło dwumasowe, przy normalnym kole zamachowym czegoś takiego by nie było.
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-04-2012, 20:48   

Mnie też czeka wymiana koła pasowego alternatora ze sprzęgiełkiem.Mój mechanik dzwonił do "sklepu" z częściami to powiedzieli mu żeby podał numer alternatora.I teraz jest problem bo żeby zobaczyć numer to trzeba go wyjąć, a wyjąć alternator to trzeba się trochę nagimnastykować.Wiem że alternator mam firmy waleo bo jakieś 4 miesiące temu był wyciągany.

andy1980: nie orientujesz się może jakie numery może mieć alternator?Czy do tego wogóle są potrzebne?
 
 
 
andy1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DID '00 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 9
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 16-04-2012, 11:12   

Aby dobrać odpowiednie koła pasowe potrzebne są dane z alternatora, tak jak mówisz. Podałem je w sklepie i dobrali od razu odpowiednie. Poniżej zdjęcie alternatora Carisma 1,9DID z którego można odczytać numer.





A tutaj zdjęcie koła pasowego alternatora do Mitsubishi Carisma 1,9 DID oryginał na 100% pasuje.


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2012, 17:46   

Centosz, wpisz numer VIN auta tutaj http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat i znajdziesz oznaczenia alternatora w Twoim aucie.
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-04-2012, 19:44   

Dzięki za odzew.Dziś byłem w sklepie z częściami i podałem numer OE koła pasowego.Sprzedawca znalazł bez problemu.Miał na stanie MAXGEAR za 156zł i Magneti Marelli za 210zł.Zdecydowałem sie na Magneti.Jutro wymiana.
 
 
 
1grzecho 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.9td 99r EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 160
Skąd: sochaczew
Wysłany: 15-06-2012, 14:18   

panowie powiedzcie czy kupywać to SPRZĘGŁO ALTERNATORA? http://allegro.pl/sprzegl...2353045828.html
na moim altku jest zwykła rolka nie kierunkowa... czy ktoś z was zakładał taką rolke?
 
 
 
magik02 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD 98r.
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 32
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 17-06-2012, 15:30   

Kolego widze że masz td z przed liftu więc najpierw upewnij się czy w twoim alternatorze występowała rolka ze sprzęgłem, ja ostatnio przerabiałem ten temat mam taki sam silnik i u mnie jest zwykła rolka. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę napinacza ale nie samej sprężyny tylko całego zespołu całość była kompletnie zajechana. http://allegro.pl/napinac...2375785150.html
 
 
1grzecho 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.9td 99r EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 160
Skąd: sochaczew
Wysłany: 20-07-2012, 15:17   

magik02 jakbyś czytał poprzednie strony tematu to wiedziałbyś że te rolki użytkownicy tego forum zakładają.... dzisiaj założyłem i ja no i stwierdzam że pasek chodzi teraz idealnie, zero drgań no i wreszcie cisza, amortyzatorek też przestał hałasować. mam cari przed liftem
koszty wymiany
-KOŁO PASOWE ALTERNATORA FIRMY MAXGEAR 90zł
-robocizna 5minut - zapłaciłem 25zł
razem 115zł :D
podaje jeszcze wymiary tego koła dla potomnych Ilość klinów: 6
Średnica 1/Średnica 2 [mm]: 61,0/17,0
Szerokość [mm]: 41,2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.