Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
13-11-2009, 08:02
Kominki i ogrzewanie
Autor Wiadomość
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-04-2012, 14:08   

wiecie co, znając moja piekniejszą druga połowę, i mój styl pracy - jak kominek bedzie rozpalony raz - dwa razy na m-c, to bedzie dobrze....tak do winka/miodu pitnego :) nawet nie myslałem o grzaniu węglem, brykietem, czy drewnem - od razu nastawienie było na gaz. czyli pomysł był nastawiony - jak zrobic, żeby jak najmniej spalić gazu, ale nie zastepując czymś innym.
dlatrego pisałem - kominek ma wyglądać, dac sie łatwo rozpalić, a jak będzie dobrze grzał, to bedzie fajnie. jak nie bedzie - drugie fajnie.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2012, 16:18   

Krzyzak napisał/a:
ja też mam szyber - wydaje mi się, że raczej jest odwrotnie - tzn. jest OK a nie zło
można też dokupić przewody dymowe z szybrem
Marcino napisał/a:
Jak bym nie miał szybra to całe ciepło idzie w komin, wiem ze można przymknąć powietrze.... ale wtedy raczej sie dusi ogien i nie ma płenego spalania a co za tym idzie kopci sie szyba..:). Oczywiście jak otwieram drzwiczki to muszę szyber otworzyć zeby czasem nie poszedł dym na salon. Dodatkowo jak by to było niepotrzebne to nie było by opcji automatycznego szybra... tzn takiego który otwiera się automatycznie z dzwiczkami.
cns80 napisał/a:
Ja mam automatyczny szyber i jest jak najbardziej OK. Nie ma nadmiernego ciągu, ani przygasania, a po otwarciu drzwiczek ciąg się znacznie zwiększa i nie ma zadymiania pomieszczeń. Bez automatu na trzeciej kondygnacji miałem komin zimny, a na drugiej letni, bo za szybko spaliny uciekały. Z automatem mam ciepło na trzeciej i gorąco na drugiej (można sobie poparzyć rękę o ścianę jak za mocno napalę).

Już w tym wątku kiedyś o tym pisałem - szyber to zło. Szyber był dobry w kominkach otwartych bo służył zamknięciu konina gdy się w kominku nie paliło. To jest jedyne właściwe zastosowanie szybra. Inne typu regulacja ciągu kominowego to efekt złego wkładu kominowego (ja tez mam taki, który bez szybra ni hu hu) lub niewłaściwego komina (zbyt duży ciąg kominowy ale to nie problem) lub niewłaściwego podpięcia wkładu kominkowego do komina.
Pierwsze dwa pomińmy, bo po pierwsze jak bastek1 się posłucha to kupi dobry wkład nie wymagający szybra, a po drugie ze zbyt dużym ciągiem kominowym da sobie radę.
A jakie to jest niewłaściwe podłączenie? Wpięcie kominka bezpośrednio do komina bez układu odbioru ciepła. W takim układzie faktycznie ciepło idzie w komin a nie pozostaje w domu.
Przyjęło się uważać że grzać ma kaseta wkładu, a to nie prawda. Kaseta wkładu ma zagwarantować właściwe warunki spalania drewna czyli odpowiednia temperatura i odpowiednia ilość powietrza. Wtedy i szyba czysta i na dnie kominka nic nie zostaje (brak popiołu). Ciepło ma oddawać czopuch i rura spalinowa najlepiej żeby wyła wyposażona w wymiennik ciepła. W takim przypadku szyber jest zbędny.

Jeszcze raz dobry wkład to:
1. Wkład szczelny z możliwością wybrania gdzie ma być podane i w jakich proporcjach powietrze do spalania
2. Ma być wyższy niż szerszy
3. ma nie mieć rusztu i szybra
4. Ma mieć obłożone ściany i palenisko szamotem lub wermikulitem
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-04-2012, 20:03   

Krzyzak napisał/a:
elektryk, chyba nie masz wyjścia - jedyne co możesz zrobić, to zaizolować komin
możesz też lekko uchylać okno w trakcie rozpalania, to się cug odpowiedni zrobi
a gdy nie palisz i powietrze wpada do środka, to tylko szyber w kominie pomoże
No więc tak, komin jest fabrycznie zaizolowany, na czas rozpalania otwieramy drzwi balkonowe, a mimo to się kopci. Szyber mamy ale to nic nie pomaga. Zdarza się że nawet jeśli w mieszkaniu jest conajmniej +15*C to przez komin w dół wlatuje zimne powietrze i ciężko jest rozpalić.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2012, 20:20   

elektryk, uczmy się od starych ludzi. Juz we wczesnych początkach ludzkości gdy ludzie zaczynali budować domy z murowanym kominem to:
1. Komin znajdował się w centralnym punkcie domu
2. I co najciekawsze dziwnym trafem przechodził przez kalenice dachu.
Te dwa fakty miały taki skutek że nigdy nie było problemów z rozpaleniem.

Niestety człowiek współczesny jest chciwy (chce zarobić na niewiedzy kupującego), i pyszny (uważa się za mądrzejszego od poprzednich pokoleń) co skutkuje takimi wynalazkami.

Jedyne wyjście z sytuacji to nie pozwolić kominowi wystygnąć - czyli palić non stop.
I cy koniec komina jest powyżej kalenicy? jeśli nie to podnieść, jeśli tak to można jeszcze posiłkować się wzmacniaczem ciągu. jakiś strażak lub turbina na kominie może pomóc.

elektryk napisał/a:
Szyber mamy ale to nic nie pomaga.

jeszcze jedno mi się nasuwa - wiesz w jakiej pozycji wajchy szyber jest otwarty? Bo podczas rozpalania i otwierania drzwi kominka ma być otwarty na maksa.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2012, 22:16   

tomek84 napisał/a:
jakie masz te miesięczne rachunki??
i na jaki dom??
chyba już pisałem - rocznie wychodzi ok. 3500 zł z grzaniem ciepłej wody, dom 200 m2 (w tym grzany garaż)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-04-2012, 00:44   

jaca71 napisał/a:
Jedyne wyjście z sytuacji to nie pozwolić kominowi wystygnąć - czyli palić non stop.
Zdaje sobie sprawę z tego, ale to raczej nie wykonalne, palimy w piecu kilka razy w tygodniu, a w ciągu dnia nie ma nikogo w domu.
jaca71 napisał/a:
I cy koniec komina jest powyżej kalenicy? jeśli nie to podnieść, jeśli tak to można jeszcze posiłkować się wzmacniaczem ciągu. jakiś strażak lub turbina na kominie może pomóc.
Dach jest płaski, a komin kończy się jakieś 10-15 cm powyżej.
jaca71 napisał/a:
elektryk napisał/a:
Szyber mamy ale to nic nie pomaga.

jeszcze jedno mi się nasuwa - wiesz w jakiej pozycji wajchy szyber jest otwarty? Bo podczas rozpalania i otwierania drzwi kominka ma być otwarty na maksa.
Na kominku są kreseczki, im suwak jest ustawiony na dłuższe tym mocniej się pali. Więc zakładam że dajemy radę ogarnąć.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2012, 08:36   

elektryk napisał/a:
Dach jest płaski, a komin kończy się jakieś 10-15 cm powyżej.

Nie pozostaje nic innego jak obrzęd gromniczny ;)
Zamykasz wszystkie okna i drzwi. otwierasz szyber na maksa drzwiczki od zimnej kozy tak samo i spacerujesz z zapalona gromnica po domu. A właściwie po pomieszczeniu gdzie stoi koza i najbliższych pomieszczeniach brudnych (kuchnia, łazienka, kotłownia czyli tam gdzie jest kratka wywiewna. Przede wszystkim płomień gromnicy powinien się układać w kierunku drzwi kozy. Jeśli tak ale nieznacznie to wspomniane wzmacniacze ciągu (strażak/hełm lub turbina) mogą pomóc. Jeśli jest odwrotnie czyli kratki wyciągowe znalazły sobie zaciąg przez komin kozy to tylko kumaty kominiarz lub zdun są w stanie coś na miejscu poradzić. Ale o tych coraz trudniej :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-04-2012, 10:47   

Według mnie,to komin za niski.musisz zamontować wspomagacza :)
_________________

 
 
 
igorek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2024, 09:24   

Zależy ile masz metrów do ogrzania. My mamy ok.120m i zwykły wystarcza. Do płaszcza potrzebne dodatkowe pomieszczenie na zbiornik wodny i agregat na czas braku prondu. Napewno z plaszczem wykorzystasz bardziej ciepło które produkujesz. Za jednym paleniem dodatkowo zrobisz ogrzewaną podłogę.
Na stronie jest równeiż dobry poradnik na temat zabudowy kominka płytami g-k
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 17-01-2025, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.