 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer CS0 ŚCIĄGA! POMOCY;-) |
Autor |
Wiadomość |
pie3ak
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-04-2012, 23:21 Lancer CS0 ŚCIĄGA! POMOCY;-)
|
|
|
Witam,
Jak w temacie
A teraz się rozpiszę...
Jak mam ładną, gładką drogę to potrzebuję dłuuuuuugiego odcinka żeby ściągnęło w lewo,
ale wystarczy poprzeczna nierówność i koło kierownicy skokowo skręca/ odbija w lewo. Skręcając w lewo mam wrażenie, że nie ma oporów i "auto najchętniej zawróciłoby w miejscu". Skręt w prawo jest taki jak był - ładnie po linii Po zakończeniu manewru w skrętu w lewo kierownica leniwie i nie do końca chce wracać do położenia "na wprost". W prawo nie ma tego problemu.
1. uprzedzę pytania - auto bezwypadkowe
2. zrobiłem zawieszenie i geometrię
3. ciśnienie w oponach - OK
4. nie ściąga mocno
5. objawy NIE nasilają się przy przyśpieszaniu i hamowaniu
6. odnoszę wrażenie, że zaczęło po zmianie opon - czy to możliwe, że nie widać uszkodzeń opony, a np. ścianka (czy jak to się zwie) jest słabsza?
7. może to maglownica?
8. Nie czuję najmniejszego luzu ruszając kierownicą podczas jazdy o 1-3 cm. Reaguje poprawnie.
9. Na postoju przy energicznym kręceniu lewo-prawo słychać delikatny stuk z jednej i drugiej strony, ale wydaje się być naturalny...
Proszę o sugestie, pomysły i takie tam |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-04-2012, 23:49
|
|
|
Jeżeli to nasiliło się po wymianie opon , to masz już rozwiązanie. Zdarza się ,że opony mają inne opory toczenia i wtedy następuje podobne zjawisko. Zamień na chwilę opony na osiach i zobacz co się dzieje. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-04-2012, 07:37
|
|
|
Jezeli jestes pewny ze geometrie masz w porzadku (os geometryczna jazdy i pochylenia kol z obu stron takie same) to wina sa przekoszone (nierowno zuzyte) opony lub inne srednice kol na jednej osi |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20-04-2012, 10:38
|
|
|
Ja ostatnio założyłem letnie, zamieniłem tył z przodem i auto czasem też lekko ściąga, a podczas jazdy słychać jak coś wpada w rezonans podobny do dźwięku jak najedziesz na szorstki asfalt lub farbę na asfalcie i podejrzewam, że te opny co były na tyle są wyzabkowane albo minimalnie nierówno zużyte, bo gołym okiem różnic nie widzę. Zrobiłem geometrię i wywarzenie kół i dalej to samo. Więc przyzwyczaiłem się do tego dźwięku, a jak mnie najdzie natchnienie najwyżej przełożę koła do pozycji z poprzedniego sezonu... |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2012, 13:06
|
|
|
Sprawdź hamulce(tak na wszelki wypadek, któreś koło może być hamowane, możesz podnieść auto i zobaczyć czy kręcą się tak samo łatwo), zbieżność i zamień przednie koła (lewa-prawa) wtedy zobaczymy czy to opony. Też można tylne zamienić miejscami |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2012, 11:29
|
|
|
Mam identyczne objawy i u mnie odpowiedzialna za to jest geometria a dokładnie pochylenie kół przednich. Otóz gdy lewe ma pochylenie dodatnie lub bliskie zeru a prawe ma pochylenie ujemne (tył oba ujemne) to tak się dzieje, że samochód leci na lewo na nierównościach. Znajdz jakiś odcinek drogi prosty który jest pochylone np w lewo, puszczasz kierownice i auto powinno leciec w lewo i kierownica też. Potem pojedz tym odcinkiem w przeciwną strone jak w prawo nie będzie tak samo leciało to masz odpowiedz.
Przynajmniej wykluczysz jeden czynnik. |
|
|
|
 |
|
|