Filtry zamiast oryginalnych |
Autor |
Wiadomość |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21-04-2012, 14:13 Filtry zamiast oryginalnych
|
|
|
Jako, że do drogiego serwisu mam kawałek drogi a lancer ma już kilka lat na karku, kolejną wymianę oleju zaplanowałem we własnym zakresie.
Dosyć fajnie cenowo wychodzą filtry Mann: oleju W 610/3 i powietrza C 2136/1
Podobno filtry MANNa to dobre konstrukcje.
A może polecacie coś innego ? Olej pójdzie jak zawsze Mobil 0W40
ps. a jak z podkładką pod śrubę spustową? wymieniać czy olać ?
Dostane to gdzieś poza serwisem? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-04-2012, 15:46
|
|
|
Mann, Knecht, Purflux |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-04-2012, 21:07
|
|
|
Ja kupuje Knecht bo jest w Intercarsie, a mann-owskich nie mają (mamy tam jakieś 25-30% zniżki). Nie jest drogi, powietrza tak samo. Dzisiaj kupiłem kabinowy, ale spróbowałem Denso.
Podkładka jest chyba standardowa, tylko podajesz wymiar śruby. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-04-2012, 21:44
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ja kupuje Knecht bo jest w Intercarsie, a mann-owskich nie mają (mamy tam jakieś 25-30% zniżki). Nie jest drogi, powietrza tak samo. Dzisiaj kupiłem kabinowy, ale spróbowałem Denso.
Podkładka jest chyba standardowa, tylko podajesz wymiar śruby. | Mann, Denso, Purflux to filtry tez stosowane jako filtry OEM z logo Mitsubishi, z tym ze bez ori logo kosztuja srednio o polowe taniej |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 22-04-2012, 08:50
|
|
|
No i sprawa prosta
A co z podkładką mosiężną ? Wymieniać czy olać ? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-04-2012, 10:32
|
|
|
Bojar napisał/a: | No i sprawa prosta
A co z podkładką mosiężną ? Wymieniać czy olać ? | przy wymianie oleju zawsze sie ja wymienia. Co 2ga wymiane wymieniam tez srube spustowa. Gwint latwo sie wyrabia z czasem bo to miekki stop. Kosztuje grosze w ASO. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 22-04-2012, 12:44
|
|
|
Konkretna odpowiedź. Dzięki mitsu00. Sprawdzę czy w kraju nad Wisłą też są to grosze |
_________________  |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2012, 13:37
|
|
|
Już 13 lat jeżdżę różnymi autami i sam wymieniam olej. Nigdy w tych autach nie wymieniałem ani korka spustowego ani nawet uszczelki korka i nigdy nic mi nie ciekło i nigdy nie miałem problemu z gwintem. Więc Panowie, nie przesadzajcie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-04-2012, 23:57
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Już 13 lat jeżdżę różnymi autami i sam wymieniam olej. Nigdy w tych autach nie wymieniałem ani korka spustowego ani nawet uszczelki korka i nigdy nic mi nie ciekło i nigdy nie miałem problemu z gwintem. Więc Panowie, nie przesadzajcie | A ja robie tak jak zaprzyjazniony szef serwisu kiedys mi sugerowal. Zreszta o czym tu dywagujemy? Koszt podkladki i sruby spustowej to 10-15zl |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 06:41
|
|
|
Niby koszt jednostkowy nie duży, ale taki korek z podkładką w hurcie na pewno nie przekracza 5zł, ba może nawet trzech |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 23-04-2012, 08:14
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Niby koszt jednostkowy nie duży, ale taki korek z podkładką w hurcie na pewno nie przekracza 5zł, ba może nawet trzech | Tym bardziej wydaje mi sie dziwnym fakt ze nie zainwestujesz te dodatkowe 5 zeta powiedzmy co 2gi rok i wymienic na nowe |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 08:55
|
|
|
Jeśli to się nie psuje, to po co wymieniać. Jest wiele takich rzeczy, które nie są drogie więc często dajemy się namówić sprytnym sprzedawcom. Ale w sumie nie ma nad czym debatować bo coraz bardziej odchodzimy od tematu. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-04-2012, 05:59
|
|
|
plecho1, kiedy własnie to sie psuje, a uszczelka jest w sumie jednorazowa...
Bojar napisał/a: |
A co z podkładką mosiężną ? Wymieniać czy olać ? |
Mosiężną? Te co ja kupuję w ASO to jednorazowe “rurki zawinieniete w kółko” i nie są mosiężne….
Koszt to zależnie od serwisu około 10zł.
Za śrubę spustową życzą sobie już więcej bo około 40zł.
Ogólnie warto pamiętać o zmianach, żeby nie musieć spawać i gwintować gniazda w misce.
Tak jakmitsu00 napisał, te śruby się ciągną i przy każdej wymianie oleju wymagają głębszego i mocniejszego wkręcania.
Są to śruby stożkowe więc w pewnym momencie albo szlag trafia śrubę albo gniazdo.
Mnie najpierw „wyrobił się” korek, a dopasowywany „zamiennik” rozwalił mi gniazdo. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 27-04-2012, 09:03
|
|
|
mkm napisał/a: | plecho1, kiedy właśnie to się psuje, a uszczelka jest w sumie jednorazowa...
/ciach/ |
Masz rację. Brat mi właśnie zakupił w ASO 2 szt więc problem rozwiązany
Co do rodzaju podkładki to wiedziałem, że jest ale jaka to nie
Stąd pytanie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-04-2012, 09:43
|
|
|
Jeśli korek jest stożkowy i uszczelnia się na gwincie to faktycznie po pewnym czasie może się zużyć. Ja pisałem o korkach z uszczelką miedzianą. Nigdy nie dokręcałem ich żadnym kluczem dynamometrycznym tylko na wyczucie i jak już pisałem, nigdy nie miałem z tego powodu problemów.
Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, ale czasem śmieszy mnie naiwność ludzka w często banalnych sprawach, którą wykorzystują nieuczciwi ludzie. |
|
|
|
 |
|