Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
23-06-2007, 23:40
[CB4A 1.6] Problem ze skrzynią
Autor Wiadomość
nemo22
[Usunięty]

  Wysłany: 02-01-2007, 15:41   [CB4A 1.6] Problem ze skrzynią

Witam
Mam problem ze skrzynią Lancer kombi 93' 4g92 a mianowicie głośno pracuje na każdym z wyższych biegów jest coraz głośniej szum jak łożysko. Olej jest wycieków nie ma. I wydaj misię że coraz ciężej biegi przy szbkiej zmianie wchodzą. A jak jest zimny to slychać już lekko docisk sprzęgla. Co może być.
Ma ktoś może doświadczenie z dodatkami teflonowymi czy to może pomóc

Pozdrawiam
TM
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 02-01-2007, 16:12   

Nadmierny luz na lozyskach najlepiej je wymienic w tym momencie tzw. cuda teflony itp nic nie dadza sens /watpliwy/ jest je stosowac przy nowym mechanizmie lub po remonciku gdy wszystko jest cacy /koszt lozysk stozkowych ok 200-600 zl /w zaleznosci od producenta dostawcy/.
Jezeli chodzi ci o wyciszenie bo auto chcesz sprzedac to wlej gesciejszy olej ...... albo te motodoktory zageszczacze itp
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
nemo22
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 08:22   

te lozyska to są na mechanizmie różnicowym ?? trzeba wyciagac skrzynie zeby je zmienić ?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 03-01-2007, 15:23   

Nie tylko mechanizm roznicowy- trzeba skrzynie wyciagnac i rozpolowic wymienic wszystkie stozkowe i tzw lozysko walka sprzeglowego . Skrzynie najlepiej robic we dwuch -latwiej wyjac i zalozyc, dobrze uzyc aparatu np w telefonie zeby zachowac kolejnosc czynnosci dodatkowo b przydatna jest suwmiarka bo lozyska moga miec b. dziwne oznaczenia albo wogole dlatego procz tego co na lozyskach spisac tez ich wymiary ja osobiscie zalecam wymiane na lozyska polskie cbk jedynie w/w lozysko walka sprzeglowego niema odpowiednika i trzeba kupic ntn koyo itd koszt od 100 do 200 zl . CBK od 12 do 40 zl .
Ogolnie warto wymienic przy okazji tarcze sprzegla i lozysko docisku , olej w skrzyni
Skrzynie uszczelnic silikonem wysoko temp. np czerwonym.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
nemo22
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 15:27   

wielkie dzieki wezmę urlop w lutym i sie pobawie z tą skrzynią może do tego czasu wytrzyma
Pozdrawiam
 
 
zieli
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2007, 20:13   

Witam
wszystkich mam tez problem ze skrzynia biegów a mianowicie jesli jest na luzie słychac bardzo delikatne jakby piszczenie ale wystarczy dotknac pedał sprzegła to ustaje oczywiscie jak puszcze to znowu słychac, ale to jest mniejszy problem chodzi mi jeszcze o to ze 2 i 3 prawie zawsze wchodza z małym zgrzytem czasami jak podniose lewarek zmiany biegów wrzucajac bieg to jakby ten zgrzyt był mniejszy co to moze byc i jak mozna to naprawic i jeszcze jedno jaki olej wlac do skrzyni.
dzieki
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-01-2007, 16:04   

Ja uczulam wszystkich na koniecznosc wymiany lozysk stozkowych w skrzyniach bo w wyniku eksploatacji powstaja luzy bieznie ulegaja zuzyciu /normalnemu/ i walek z trybami ma mozliwosc przesuwania sie przy zazebianiu -- pare razy wymienialem lozyska w skrzyniach i okazalo to sie najtanszym i najlepszym sposobem eliminacji zakucen przy zmianie biegow aso /wg postow innych uzytkownikow/ krzyczy w takiej sytuacji o wymianie synchronizatorow /ok 2000zl/ drugiego lub trzeciego biegu a zazwyczj synchronizatory sa ok .
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-01-2007, 17:25   

Widze że wiekszość włascicieli LANCERA 92-95 ma mniejszy lub większy problem ze skrzynią .U mnie też jak jest zimny to prawie zawsze 2 bieg wchodzi z małym zgrzytem , chyba po prostu ten typ tak ma... i koniec .Jeżeli ktoś nie czytał tego http://www.moto.gda.pl/b_i_c.htm?id_modelu=53 to proponuje sie zapoznać . W rubryce "WADY" również jest poruszony ten problem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.