Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o Sondę Lambda
Autor Wiadomość
Kramarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-03-2012, 22:49   Pytanie o Sondę Lambda

2003 Mitsubishi Space Wagon 2.4 Automat.

Postanowiłem powoli poodświeżać Miśkowi części eksploatacyjne.
Aktualnie sondę Lambda.
No więc, mając na uwadze przeważnie drogie części u dealerów, zwróciłem się w stronę zamienników, w tym przypadku firmy BOSCH.
Posprawdzałem wszystko w/g numerów katalogów itp itd i wyszło że za moją sondę o numerze oryginalnym MR560318 należy wstawić BOSCH-owską 0 258 986 602 (LS 602).
No i ok. Nie była tania, ale cóż, trza dbać o Misia.
Idę do mechanika co by przy okazji zmienił mi sondę tyż (robił mi przepustnicę aktualnie), ale on mówi, że nie chce ryzykować, bo zakres pracy oryginalnych japońskich sond jest inny niż "uniwersalnych" sond i może nie wystarczyć.
Teraz szperam i szukam ale nie mogę się doszukać zakresów napięć czy to oryginalnej sondy czy tej BOSCH-owskiej.

Pytanie brzmi - czy może ktoś już wymieniał na taką sondę u siebie, albo posiada fachową wiedzę i jest w stanie powiedzieć że "na pewno tak" lub "na pewno nie" będzie pasować.

Pozdrawiam
Michał

[ Dodano: 19-03-2012, 23:31 ]
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9.
Również są różnice w oporze: Oryginał 11-18 a BOSCH 12-15.

Jakiś fachowiec doradzi?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2012, 19:11   

Kup uniwersalną NGK/NTK i będzie dobrze. Zwróć uwagę, żeby miała taką samą ilość przewodów jak oryginalna. Myśle, że coś takiego http://allegro.pl/sonda-l...2222670190.html
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Kramarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2012, 17:12   

Nie no, nie będę już kombinował z innymi uniwersalnymi, kupiłem BOSCH, niech będzie BOSCH. Tym bardziej że kosztowała nie mało. Nie mam zastrzeżeń do jakości ino nie mogę się dokopać do dokładnych danych technicznych względem napięć i przewodności.
Myślałem, że znajdzie się ktoś z doświadczeniem.
Jeszcze trochę poczekam, może ktoś się zakręci koło tematu, ale widzę, że chyba będę musiał sam zaryzykować :-)
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 30-04-2012, 12:31   

To jest lambda waskopasmowa czyli daje napiecie wyjsciowe 0-1V przy czym ~0.45V przy Lambda=1 (~14.7AFR jak kto woli).Mozesz wsadzic dowolna sonde 4 przewodowa ,byle by opornosc grzalki byla taka sama jak twojej oryginalnej sondy, w przeciwnym wypadku moze byc niedogrzana w przypadku zbyt duzej opornosci co skroci jej zywotnosc lub/i ECU przez to moze wyrzucic blad.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-05-2012, 16:12   

jak masz już boscha to go wkładaj.
1V to nie zobaczysz, chyba że jeździsz z wciśniętym do dechy pedałem gazu
do 0,9V spokojnie wystarczy
a
pucek napisał/a:
w przeciwnym wypadku moze byc niedogrzana

rozgrzeje się od spalin wystarczająco
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 04-05-2012, 20:32   

tomusn napisał/a:

rozgrzeje się od spalin wystarczająco


Zalezy w jakim miejscu ma ta sonde, jak daleko od kolektora to moze sie nie dogrzac przy spokojnej jezdzie.Przy pelnym bucie nie ma problemu ale kto jezdzi z gazem w podlodze caly czas...
Co masz na mysli piszac ''0.9V spokojnie wystarczy'' :D
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-05-2012, 22:45   

Kramarz napisał/a:
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9

to że powyżej 0,5V na sondzie, komputer wie, że mieszanka jest "za bogata" i "odejmuje" paliwo, wobec czego napięcie na sondzie spada poniżej 0,5V,
a jeżeli stwierdzi, że jest poniżej 0,5, to znów dodaje
więc w normalnie użytkowanym pojeździe sonda daje najczęściej wartości od 0,2 do 0,8

ten cykl jest ignorowany w przypadku otwarcia przepustnicy na max (nazwijmy to WOT)
wtedy napięcie na sondzie, będące pochodną składu mieszanki (w tym momencie bogatej), przyjmuje wartość bliską 1
choć mogę żyć w błędzie, bo tak było w moim Colcie (1990)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 06-05-2012, 01:30   

tomusn napisał/a:
Kramarz napisał/a:
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9

to że powyżej 0,5V na sondzie, komputer wie, że mieszanka jest "za bogata" i "odejmuje" paliwo, wobec czego napięcie na sondzie spada poniżej 0,5V,
a jeżeli stwierdzi, że jest poniżej 0,5, to znów dodaje
więc w normalnie użytkowanym pojeździe sonda daje najczęściej wartości od 0,2 do 0,8

ten cykl jest ignorowany w przypadku otwarcia przepustnicy na max (nazwijmy to WOT)
wtedy napięcie na sondzie, będące pochodną składu mieszanki (w tym momencie bogatej), przyjmuje wartość bliską 1
choć mogę żyć w błędzie, bo tak było w moim Colcie (1990)


To czy ECU pracuje w otwartej czy zamknietej petli nie ma dla sondy zadnego znaczenia.Sondy waskopasmowe poza zakresem stechiometrycznym sa tak niedokladne ,ze nigdy sie nie bierze pod uwage krancowych wskazan ,bo sa obarczone zbyt duzym bledem.Przy ~0.9V mozesz miec np. 10.5AFR gdzie silnik jest bardzo przelany i traci moc,jak rowniez okolice 14.0AFR ,gdzie juz jest bardzo ubogo jak na WOT i cos zlego moze sie wydazyc.
Do poczytania http://www.innovatemotors...urces/news3.php
Niestety po ingliszu :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.